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BGG랭킹
BGG전체 : 24824
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Marco Mingozzi
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아티스트
Daniela Giubellini, Yugin Maffioli
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인원
게임 소개
여러분들 중 80년대 & 90년대 비디오 게임 기억하시는 분 있나요? 캐비넷을 아주 능숙하게 다뤄야 슈퍼패치된 소녀들을 벗겨낼 수 있었죠.
오파이 고는 이 아이디어에서 만들어졌는데, 이 게임은 각 플레이어가 무인도에서 일종의 “ 배틀로얄” 또는 “로 찍은 섹시한 여성 분신을 가지고 있는 게임이다.헝거 게임 ”는 속옷만 입는 것을 제외하고요. 불행히도 운명은 당신 편이 아니네요. 왜냐하면 당신은 상대방을 완전히 벗기고 집으로 돌아가기 위해 모든 수단을 동원할 것이기 때문이에요.
이 게임의 목표는 마지막에 가장 많은 승점을 얻는 것이다. 플레이어들은 상대편의 옷(또는 액세서리)을 벗김으로써 VP를 얻는다.
액세서리 토큰은 각 문자의 드레스 상태를 나타내기 위해 공백에서 다른 공백으로 이동합니다. 가능한 상태는 다음과 같습니다.
1. 발가벗기: 액세서리 토큰이 문자 시트에서 벗어나고 문자가 맨몸으로 뒤집힙니다.
2. 바지: 캐릭터는 바지만 입고 있습니다(바지 공간에 토큰).
3. 브라: 캐릭터는 브래지어와 바지를 입고 있습니다(브라 스페이스에서 토큰).
4. 갑옷: 캐릭터는 브래지어와 바지를 입고 갑옷을 입고 있다.
5. 무기: 캐릭터는 무기, 갑옷, 브래지어, 팬티(무기 공간에서 토킹)를 가지고 있다.
게임은 라운드로 나뉘고, 각 라운드는 페이즈로 나뉜다. 일부 페이즈는 시계 방향으로, 다른 페이즈는 시계 반대 방향으로 재생됩니다.
각 플레이어는 항상 3장의 카드를 손에 들고 중앙 커먼 덱에서 추첨하는 라운드를 마주한다. 카드는 상대방(또는 모두에게)의 액세서리를 제거하거나, 하나의 액세서리를 획득하거나, 반대되는 동작으로부터 방어하는 등의 효과를 얻을 수 있습니다.
카드는 손으로 플레이할 수도 있고, 테이블 위에 올려놓을 수도 있고(다음 라운드에서 플레이할 수도 있다. 모든 재생된 카드는 마지막 재생된 카드에서 첫 번째 카드로의 효과를 활성화하기 위해 일종의 더미를 형성합니다.
소지된 카드는 항상 맨 위에 올라가기 때문에 그 효과가 먼저 시작됩니다. 단 한 가지 문제가 있습니다: 폐기 더미의 맨 위에 있는 카드가 시드(Seed)를 결정합니다. 즉, 보유 카드 중 재생할 수 없는 카드의 색입니다.
이것은 재미있는 놀람과 허세, 무자비한 조합과 난처한 상황들로 가득 찬 게임이다.
오파이 고는 이 아이디어에서 만들어졌는데, 이 게임은 각 플레이어가 무인도에서 일종의 “ 배틀로얄” 또는 “로 찍은 섹시한 여성 분신을 가지고 있는 게임이다.헝거 게임 ”는 속옷만 입는 것을 제외하고요. 불행히도 운명은 당신 편이 아니네요. 왜냐하면 당신은 상대방을 완전히 벗기고 집으로 돌아가기 위해 모든 수단을 동원할 것이기 때문이에요.
이 게임의 목표는 마지막에 가장 많은 승점을 얻는 것이다. 플레이어들은 상대편의 옷(또는 액세서리)을 벗김으로써 VP를 얻는다.
액세서리 토큰은 각 문자의 드레스 상태를 나타내기 위해 공백에서 다른 공백으로 이동합니다. 가능한 상태는 다음과 같습니다.
1. 발가벗기: 액세서리 토큰이 문자 시트에서 벗어나고 문자가 맨몸으로 뒤집힙니다.
2. 바지: 캐릭터는 바지만 입고 있습니다(바지 공간에 토큰).
3. 브라: 캐릭터는 브래지어와 바지를 입고 있습니다(브라 스페이스에서 토큰).
4. 갑옷: 캐릭터는 브래지어와 바지를 입고 갑옷을 입고 있다.
5. 무기: 캐릭터는 무기, 갑옷, 브래지어, 팬티(무기 공간에서 토킹)를 가지고 있다.
게임은 라운드로 나뉘고, 각 라운드는 페이즈로 나뉜다. 일부 페이즈는 시계 방향으로, 다른 페이즈는 시계 반대 방향으로 재생됩니다.
각 플레이어는 항상 3장의 카드를 손에 들고 중앙 커먼 덱에서 추첨하는 라운드를 마주한다. 카드는 상대방(또는 모두에게)의 액세서리를 제거하거나, 하나의 액세서리를 획득하거나, 반대되는 동작으로부터 방어하는 등의 효과를 얻을 수 있습니다.
카드는 손으로 플레이할 수도 있고, 테이블 위에 올려놓을 수도 있고(다음 라운드에서 플레이할 수도 있다. 모든 재생된 카드는 마지막 재생된 카드에서 첫 번째 카드로의 효과를 활성화하기 위해 일종의 더미를 형성합니다.
소지된 카드는 항상 맨 위에 올라가기 때문에 그 효과가 먼저 시작됩니다. 단 한 가지 문제가 있습니다: 폐기 더미의 맨 위에 있는 카드가 시드(Seed)를 결정합니다. 즉, 보유 카드 중 재생할 수 없는 카드의 색입니다.
이것은 재미있는 놀람과 허세, 무자비한 조합과 난처한 상황들로 가득 찬 게임이다.
How many of you remember the old videogames of the '80s – '90s where you had to be extremely skilled in cabinet to strip completely super-pixelled girls?
Oppai Go has been created from this idea, a “strategic” game in which each player has a sexy female alter ego taken on a desert island as a sort of “Battle Royale” or “The Hunger Games”, with the exception of only wearing underwear. Unfortunately the fate is not by your side (or maybe yes?), because you will be “forced” to use every means at your disposal to fully undress your opponents and try to earn your way back home.
The goal of the game is to have the most victory points at the end. Players get VP by stripping their opponents of their clothes (or accessories).
The accessory token moves from one space to another to denote the state of dress of each character. The possible states are as follows:
1. Naked: The accessory token is off the character sheet and the character is flipped to the naked side
2. Pants: The character is only wearing pants (token on pants space)
3. Bra: The character is wearing bra and pants (token on bra space)
4. Armor: The character is wearing bra and pants, and also armor (token on armor space)
5. Weapon: The character has a weapon, armor, bra and panties (token on weapon space)
The game is divided into rounds, each round is split into phases. Note that some phases are played in clockwise order and some others in anticlockwise order.
Each player faces a round always with 3 cards in hand, drawing them from the central common deck. Cards could have some effects like removing accessories to an opponent (or to everyone), gain 1 accessory, defend from opposing actions, etc.
The cards can be played by the hand, can be held (covered) on the table (to be played during the next rounds) or can be discarded. All played cards form a sort of pile in order to activate their effects from the last played card to the first one.
The held cards go always on the top of the pile, so their effects start first. There's only one problem: the card on the top of the discard pile determines the Seed, that is the color of cards that cannot be played among the held ones.
This is a game full of funny surprises, bluff, ruthless combos and embarrassing situations.
Oppai Go has been created from this idea, a “strategic” game in which each player has a sexy female alter ego taken on a desert island as a sort of “Battle Royale” or “The Hunger Games”, with the exception of only wearing underwear. Unfortunately the fate is not by your side (or maybe yes?), because you will be “forced” to use every means at your disposal to fully undress your opponents and try to earn your way back home.
The goal of the game is to have the most victory points at the end. Players get VP by stripping their opponents of their clothes (or accessories).
The accessory token moves from one space to another to denote the state of dress of each character. The possible states are as follows:
1. Naked: The accessory token is off the character sheet and the character is flipped to the naked side
2. Pants: The character is only wearing pants (token on pants space)
3. Bra: The character is wearing bra and pants (token on bra space)
4. Armor: The character is wearing bra and pants, and also armor (token on armor space)
5. Weapon: The character has a weapon, armor, bra and panties (token on weapon space)
The game is divided into rounds, each round is split into phases. Note that some phases are played in clockwise order and some others in anticlockwise order.
Each player faces a round always with 3 cards in hand, drawing them from the central common deck. Cards could have some effects like removing accessories to an opponent (or to everyone), gain 1 accessory, defend from opposing actions, etc.
The cards can be played by the hand, can be held (covered) on the table (to be played during the next rounds) or can be discarded. All played cards form a sort of pile in order to activate their effects from the last played card to the first one.
The held cards go always on the top of the pile, so their effects start first. There's only one problem: the card on the top of the discard pile determines the Seed, that is the color of cards that cannot be played among the held ones.
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