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Tara: Ireland's Royal Board Game (2004)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.07 / 5

게임 소개

(제2판, TG552)

켈스 프로젝트는 켈스 서와 풀럼 페이지 사이에 짜여진 매혹적인 패턴에 영감을 받아 진화했다. 타라 언덕 꼭대기에 서서 포라드와 티치 코맥의 연합된 링포트를 숙고하면서, 성스러운 언덕과 타라의 높은 왕들의 게임이 탄생했다. 아일랜드의 켈트족 유산과 왕실의 과거에 얽힌 이 독특한 전략 게임은 젊은이들과 노인들 모두에게 인정받고 있다.

테일텐 게임즈는 2006년 게임즈 매거진 최우수 추상 게임상을 수상했으며, 스페일 f¨r Zwei - 스페일 아카데미 2005 (오스트리아) 지수 100 - 아일랜드에서는 2005년 쇼케이스, 아일랜드에서는 '최고의 아일랜드 스타일 전통 선물' 2005년 프로젝트 켈스에게 수여되었다.

디자이너 머레이 하스먼에 따르면,"이 게임은 배우는데 5분이 걸리지만 마스터하는 데는 평생이 걸린다." 이 게임의 아름다움만으로도 소중한 선물이지만, 세 개의 게임은 전략적이거나 추상적인 게이머에게 각각 어려운 과제입니다.

마음을 자극할 수 있는 8가지 변종이 있으니 자신의 수준에 맞춰보세요. 좀 더 단순한 세이크릿 힐 게임부터 포이즌 찰리스 형태의 전면 두뇌 버너까지... 프로젝트 켈스는 최고의 아름다움, 게임플레이, 테마, 재생 가치를 결합합니다.

당신은 그 가능성에 놀랄 것입니다. 기본을 익혔으면 더 깊이 탐구할 준비를 하세요. 왜냐하면 당신은 이미 이 게임에 푹 빠져 있을 가능성이 높기 때문입니다. 왕국 대신 매듭으로 득점하면 중독됩니다.


첫 번째 게임: 세크릿 힐은 플레이의 기본 요소를 소개합니다. 두 게임의 목적은 동일합니다. 게임이 종료될 때 가장 적은 수의 왕국을 보유하는 것으로, 하나의 왕국은 연결된 링 요새의 그룹입니다. 게임에는 두 단계가 있습니다. 기동(첫 번째 단계)에서는 보드 주위에 흩어져 있는 연결되지 않은 링 요새의 네트워크를 구축합니다. 전투(2단계)에서는 링 요새를 브리지 타일로 연결하여 더 큰 왕국(더 적은 왕국)을 형성합니다. 이것은 마법처럼 켈트족의 매듭을 짓기 시작한다. 포위된 고립된 고리 요새를 점령해야 합니다. 링포트 점수나 매듭 점수 모두 동점자가 될 수 없다.===
두 번째 게임: 타라의 높은 왕들이 왕들을 소개합니다. 각 플레이어는 링 요새를 구축하는 역할을 하는 세 개의 플레이어를 가지고 있습니다. 그들은 체스의 기사처럼 움직이며 게임에 더 많은 곡절을 더하여 다른 차원으로 옮겨갑니다. 킹은 적의 링 요새와 킹을 점령할 수 있으며 고정시킬 수도 있습니다. 당신의 자신의 왕들 일렬로 세웠고 그들은 항상 가능할 때마다 빈 언덕으로 넘어가야 한다 일할 수 없다. 무승부도 가능하지만, 득점 추구의 이중성(링포트와 포획왕)이 보통 이러한 가능성을 막는다. 토너먼트 득점에서는 특히 그렇다.



그런 변종들을 숙달했다고 느끼는 사람들은 그 무리들의 진정한 두뇌 버너를 시도해 보도록 격려된다. 독살된 찰리스는 서로 직각으로 플레이하며, 각 플레이어는 열등한 위치에서 서로에게 완전한 통제력을 발휘하려고 한다. 최종 점수는 세크리트 힐과 동일하지만, 배치의 제한은 두 상대에게 모두 도전적인 전략적 장애물을 만든다. 타일을 배치할 수 있는 한 가지 가능성으로 제한되는 방식으로 상대를 제어할 수 있습니다. 그러나 보드에 조각이 캡처(원형)될 경우('고'에서처럼) 발생하는 반전이 있다. 링포트 점수나 매듭 점수 모두 동점자가 될 수 없다.


이것은 아마도 더 하이 킹스 오브 타라와 같은 게임일 것이다.
(second edition, TG552)

Inspired by the Book of Kells and its mesmerizing patterns woven amongst the vellum pages, Project Kells evolved. Standing atop the Hill of Tara and contemplating the conjoined ringforts of Forradh and Teach Chormac, the games of Sacred Hill and High Kings of Tara were born. Steeped in the ancient legends of Ireland’s Celtic heritage and royal past, these unique games of pure strategy are appreciated by young and old alike.

Tailten Games won the Games Magazine award for BEST ABSTRACT GAME 2006; the Spiele für Zwei - Spiele Akademie 2005 (Austria); Index 100 - Showcase 2005 in Ireland; and the award for 'Best Irish-Style Traditional Gift' 2005 in Ireland for Project Kells.

According to the designer, Murray Heasman,"The game takes five minutes to learn, yet a lifetime to master." The sheer beauty of this game alone makes it a gift to treasure--but the three separate games each pose a daunting task for any strategic or abstract gamer.

In all there are eight variants to stimulate the mind, so take it to your own level. From a more simple Sacred Hill, a go-like game with its' elemental challenges, to an all-out-brain-burner in the form of Poisoned Chalice... Project Kells combines the best of beauty, gameplay, theme, and replay value.

You’ll be amazed at the possibilities. Once you’ve learned the basics, be prepared to delve deeper, because you’re likely to be already hooked on this game. Scoring with knots (instead of kingdoms) will get you addicted.


This first game: Sacred Hill introduces the basic elements of play. The aim of both games is the same -- to have the least number of kingdoms by the time the game is ended, a kingdom being a group of linked ring forts. There are two phases to the game. In manoeuvres (first phase) you are building a network of unconnected ring forts scattered around the board. In Battle (second phase) you are adding ring forts next to your own, linking them together with bridge tiles, to form larger (and fewer) kingdoms. This starts to magically create the Celtic knotwork. Isolated ring forts that are besieged must be captured. No ties are possible with either ringfort scoring or knot scoring.===
The second game: High Kings of Tara introduces the kings. Each player has three which do the work of building your ring forts. They move like the knight in chess and add many more twists and turns to the game, taking it to another dimension. Kings can capture enemy ring forts and kings; they can also be immobilized. Your own kings cannot work in tandem and they must always move to a vacant hill whenever possible. Ties are possible, but the duality of scoring pursuits (ringforts versus captured kings) usually prevents this possibility. This is especially true in tournament scoring...



Those who feel that they have mastered those variants are encouraged to try the real brain burner of the bunch. Poisoned Chalice Played at right angles to each other, each player tries to exert total control over each other from a position of inferiority. The end scoring is the same as in the Sacred Hill variant, but in this endeavor the limitations of placement create challenging strategic obstacles for both opponents. It is possible to exert control over an opponent in such a way that at times they are limited to one possibility for tile placement. However, there are twists that occur if a piece is captured (surrounded) on the board (like in 'go'). No ties are possible with either ringfort scoring or knot scoring.


This is very probably the same game [system] as The High Kings of Tara.

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