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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.33 / 5

게임 소개

Devils & Black Sheep은 작고, 가볍고, 빠르고, 쉬운 테이블 상판 나노게임입니다. 턴은 1분 정도 지속되며, 한 게임은 30분에서 45분 정도 지속됩니다. 2인 체험으로 설계됐지만 확장성이 뛰어나고 두 게임을 결합하면 3~4명이 함께 할 수 있다.

플레이어들은 무법자 크루들을 조종하여 전장에서 전장으로 확대한다. 목표는 가장 먼저 도착해서, 부표와 폐선들을 뒤져 인양 가능한 잔해를 찾고, 가장 가까운 행성으로 탈출하는 것이다. 부업으로 진행해야 할 음습한 거래와 사기도 있다.

해군 순찰대는 해적, 도적, 밀수업자들을 정렬시키기 위해 이 지역을 배회한다. 순찰대는 각 선수들의 "인용"수준을 감시한다." 선수가 높은 현상금을 받거나 밀수품을 너무 많이 소지하고 있으면 순찰대는 그들을 추격하여 복수를 할 것입니다. 때로는 선박 자체의 활동이 선박을 더 수배하게 만들기도 하고, 때로는 경쟁 선원들의 믿을 만한 제보가 효과가 있을 것이다.

이 게임은 세 가지 요소로 구성되어 있습니다.

표지 & 규칙 - 80# 텍스트 용지;
보드 - 16 pt 커버 스톡;
카운터 시트 - 38pt 다이 컷 칩보드.

데블스 & 블랙 쉬프는 간단한 3부 턴 시퀀스를 가지고 있습니다.

1. 새 난파선 배치: 이것은 다이를 굴리고 잔해 루머가 당신을 어디로 이끌지 결정하기 위한 배치 매트릭스를 따름으로써 달성된다.

2. 해군 초계법: 이것은 게임 초반에는 지루한 부분이 될 것이지만, 당신의 모든 음습한 활동에서 당신의 원하는 수준이 증가하면, 그것은 더러워질 수 있습니다.

3. 플레이어 행동: 다음 행동 중 하나를 선택합니다.

뇌물: 수배자 수를 줄이는 대가로 선거 운동에 기부합니다.
바운티: 배에 현상금을 걸어 수배 수준을 높입니다.
울타리: 당신의 전리품을 지역 정비소에 팔아라.
레이드: 상대를 공격하여 그들의 물건 일부를 훔칩니다.
인양: 가치 있는 것을 찾기 위해 근처의 부선들을 탐험합니다.
이동: 나름대로 설명
밀반입: 암흑에너지를 암시장에 팔아... 매우 불법적인 것

성공 정도 - 행동을 선택한 후, 플레이어는 자신의 행동이 얼마나 잘 성공했는지 보기 위해 굴립니다. 롤은 당신의 행동이 얼마나 성공적이었는지를 결정합니다. 이 게임은 특히 선택을 전부 아니면 아무것도 아닌 거래로 바꾸는 양극화된 성공/실패 결과를 피하고 대신 도박 기계공으로 대체한다.

플레이어는 각 턴의 시작 부분에서 주사위를 굴려 최근 전투에 대한 새로운 보고가 지역 칸티나에 있는 소문 공장까지 도달하는지 결정한다. 이 롤은 얼마나 많은 잔해가 소문이 나 있는지(일부 전투는 물론 다른 전투보다 더 크다) 그리고 지구로부터의 구역과 거리를 결정한다. 이 난파선들은 최근 전투에서 버려지거나 파괴된 버려진 배들이다. 모든 난파선들은 값진 부적을 위해 구조될 가능성이 있지만, 실제 구조 가능한 쓰레기의 양은 도착해서 확인해보기 전까지는 알 수 없을 것이다.

그리고 나서 지역 해군 순찰대는 그들이 불법자 선원들을 법정에 세우라는 명령을 받았는지 보기 위해 돌아간다. 때때로 순찰대는 단순히 돌아다니며 선수들을 괴롭힐 것이다. 때때로 그들은 순찰의 모든 힘을 견디게 할 것이다.

플레이어의 "원하는 레벨이 높을수록" 순찰자가 더 주의를 기울이고 추격할 가능성이 높습니다. 당신의 불법 활동에 걸리면 수배 수준이 높아질 수 있으며, 당신의 배에 현상금을 걸어주는 다른 플레이어들에 의해서도 수배 수준이 높아질 수배 레벨은 증가할 수 있습니다. 지역 순찰대에게 공격당하거나 관리들에게 뇌물을 주어 수배 수배를 줄인다.
Devils & Black Sheep is a tabletop nanogame: small, light, quick, and easy. Turns last about 1 minute, and a game lasts 30-45 minutes. It is designed as a two-player experience, but it scales well and could be played with 3-4 players if you combine two games.

Players control outlaw crews zooming from battle site to battle site in deep space. The goal is to be the first to arrive, pick through the flotsam and derelicts to find the salvageable wreckage, and escape back to the nearest planet. There are shady deals and scams to be run on the side, too.

Navy patrols wander the area, intent on keeping pirates, bandits, and smugglers in line. The patrols monitor each player's "wanted level." When a player has a high enough bounty or is caught with contraband too many times, the patrols will chase them down and exact revenge. Sometimes a ship's own activities will make them more wanted; sometimes a reliable tip off from a rival crew will do the trick.

This game consists of three components:

Cover & Rules - 80# text paper;
Board - 16 pt cover stock;
Counter Sheets - 38 pt die cut chipboard.

Devils & Black Sheep has a simple 3-part turn sequence.

1. Place New Wrecks: This is accomplished by rolling the die and following a placement matrix to determine where rumors of wreckage will lead you.

2. Navy Patrols Act: This will be a tame part of the game early on, but as your Wanted Levels increase from all your shady activities, it could get nasty.

3. Players Act: Choose one of the following actions:

Bribe: donate to an election campaign in exchange for a reduction in wanted level
Bounty: place a bounty on a ship to increase its wanted level
Fence: sell some of your loot to the local chop shop
Raid: attack an opponent and steal some of their stuff
Salvage: explore nearby flotsam for something of value
Move: pretty self explanatory
Smuggle: sell dark energy on the black market ... VERY illegal stuff

Degrees of Success - After choosing an action, players roll to see how well their action succeeded. The roll determines how successful your action was. This game specifically avoids the polarized success/failure result that commonly turns choices into all-or-nothing deals, and instead replaces it with a gambling mechanic.

Players roll the dice at the beginning of each turn to determine whether new reports of a recent battle reach the rumor mill of the local cantina. The rolls determine how much wreckage is rumored (some battles are larger than others, of course ... just as some rumors are more outlandish than others), and the sector and distance from the planet. These wrecks are derelict ships abandoned or destroyed in a recent battle. Every wreck has the potential to be salvaged for valuable (ish) flotsam, but the actual amount of salvageable junk won't be known until you arrive and check it out.

The local Navy Patrols then roll to see whether they are ordered to bring any of the outlaw crews to justice. Sometimes the patrols will simply move around and harass players. Sometimes they will bring the full might of their patrol to bear.

The higher the player's "wanted level," the more likely a patrol will take notice and give chase. Wanted levels can increase by getting caught in your illegal activity, and can also be increased by other players placing bounties on your ship. Your wanted level decreases by either being attacked by the local patrol, or by bribing officials to reduce it.

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