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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Neal Reid
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개
1916년 7월 1일 솜 전투 첫날 영국 8군단의 경험을 담은 2인 카드 게임입니다. 게임은 사전 준비 과정과 전투의 첫날 자체를 따른다.
그것은 균형 잡힌 경기가 아니며 영국이 이기기 매우 힘들 것이다.
게임 개요
경기에서 이기기 위해서는 영국 선수가 독일 지원선 3개 중 2개를 잡아야 한다. 이를 위해서는 독일군의 최종 방어선 공격에 성공하기 전에 1차 방어선과 2차 방어선을 차례로 극복해야 한다.
그 게임은 턴제이다. 초기 전환은 양측의 전략적 행동에만 관련된 단 한 단계로 구성된다. 이후 턴은 전략적인 단계에 이어 전술적인 단계로 구성된다. 전술적 국면은 영국의 공격, 그리고 드물게는 독일의 반격으로 구성된다.
다상 선회로의 전환은 초기 폭격의 끝과 보병 전투의 시작을 나타낸다. 정확한 전환 시기는 영국 선수가 전투 전 공습을 연장할 것인지 여부에 달려 있다.
공격은 전략적이든 전술적이든 카드 선택에 의해 이루어진다. 전략 카드는 전략 단계에서만 사용할 수 있으며 전술 카드도 마찬가지로 전술 단계에서만 사용할 수 있습니다. 게다가, 많은 전략적인 카드들은 그들이 뽑힌 순서대로 즉시 플레이되어야 하기 때문에 선수들은 어떤 카드를 사용할지 결정하는데 있어 완전히 자유롭지 못하다.
영국 선수는 경기 순서가 뒤바뀌었을 때 전술적 국면이 끝날 때 독일 선수가 역습을 선택하지 않는 한 항상 주도권을 잡는다.
턴이 전술 단계를 포함하고 보병 전투가 시작되면 영국 선수는 모든 전술 단계에서 적어도 한 번의 공격을 시작해야 한다. 만약 그들이 공격할 수 없다면, 이것은 실패로 간주된다. 영국이 모든 공격을 마쳐야 독일군의 반격이 가능하다.
이날 영국이 처한 어려움을 반영하듯 2경기 연속 영국 공격이 실패했을 경우 독일의 승리로 경기가 끝난다. 독일의 역습을 막아내지 못하면 승패가 갈리지 않는다.
전술을 잘 짜라!
1916년 7월 1일 솜 전투 첫날 영국 8군단의 경험을 담은 2인 카드 게임입니다. 게임은 사전 준비 과정과 전투의 첫날 자체를 따른다.
그것은 균형 잡힌 경기가 아니며 영국이 이기기 매우 힘들 것이다.
게임 개요
경기에서 이기기 위해서는 영국 선수가 독일 지원선 3개 중 2개를 잡아야 한다. 이를 위해서는 독일군의 최종 방어선 공격에 성공하기 전에 1차 방어선과 2차 방어선을 차례로 극복해야 한다.
그 게임은 턴제이다. 초기 전환은 양측의 전략적 행동에만 관련된 단 한 단계로 구성된다. 이후 턴은 전략적인 단계에 이어 전술적인 단계로 구성된다. 전술적 국면은 영국의 공격, 그리고 드물게는 독일의 반격으로 구성된다.
다상 선회로의 전환은 초기 폭격의 끝과 보병 전투의 시작을 나타낸다. 정확한 전환 시기는 영국 선수가 전투 전 공습을 연장할 것인지 여부에 달려 있다.
공격은 전략적이든 전술적이든 카드 선택에 의해 이루어진다. 전략 카드는 전략 단계에서만 사용할 수 있으며 전술 카드도 마찬가지로 전술 단계에서만 사용할 수 있습니다. 게다가, 많은 전략적인 카드들은 그들이 뽑힌 순서대로 즉시 플레이되어야 하기 때문에 선수들은 어떤 카드를 사용할지 결정하는데 있어 완전히 자유롭지 못하다.
영국 선수는 경기 순서가 뒤바뀌었을 때 전술적 국면이 끝날 때 독일 선수가 역습을 선택하지 않는 한 항상 주도권을 잡는다.
턴이 전술 단계를 포함하고 보병 전투가 시작되면 영국 선수는 모든 전술 단계에서 적어도 한 번의 공격을 시작해야 한다. 만약 그들이 공격할 수 없다면, 이것은 실패로 간주된다. 영국이 모든 공격을 마쳐야 독일군의 반격이 가능하다.
이날 영국이 처한 어려움을 반영하듯 2경기 연속 영국 공격이 실패했을 경우 독일의 승리로 경기가 끝난다. 독일의 역습을 막아내지 못하면 승패가 갈리지 않는다.
전술을 잘 짜라!
Introduction
This is a two player card game covering the experience of the British VIII Corps on the first day of the Battle of the Somme, July 1st 1916. The game follows the course of the pre-battle preparation and the first day of the battle itself.
It is not a balanced game and one where the British will find it very hard to win.
Game Overview
To win the game the British player must capture two of the three German Support Lines. To do this they must overcome the First and Second Lines of defence in sequence before succeeding in attacking the final German line of defence.
The game is turn based. The early turns consist of just one phase solely concerned with strategic actions by both sides. Later turns consist of a strategic phase followed by a tactical phase. A tactical phase consists of British attacks, and the much rarer German counter-attacks, played in sequence.
The switch to multi-phase turns represents the end of the initial bombardment and the beginning of the infantry battle. The exact timing of the switch depends on whether the British player decides to prolong the pre-battle barrage or not.
Attacks, be they strategic or tactical, are made by playing a selection of cards. Strategic cards can only be played in the strategic phase and likewise tactical cards can only be played in the tactical phase. Furthermore, many strategic cards must be played immediately in the turn in which they are drawn so players do not have a totally free hand in deciding which cards to play.
The British player always takes the initiative unless the German player has chosen to counter-attack at the end of the tactical phase when the playing order is reversed.
Once the turn contains a tactical phase and the infantry battle has commenced, the British player must initiate at least one attack in every tactical phase. If they cannot attack, this counts as a failure. Only when the British have completed all their attacks may the Germans counter-attack.
To reflect the difficulties faced by the British on the day, the game ends with a German victory if two consecutive British attacks have failed. Failure to defend a German counter-attack does not count toward victory or defeat.
Plan your tactics carefully!
This is a two player card game covering the experience of the British VIII Corps on the first day of the Battle of the Somme, July 1st 1916. The game follows the course of the pre-battle preparation and the first day of the battle itself.
It is not a balanced game and one where the British will find it very hard to win.
Game Overview
To win the game the British player must capture two of the three German Support Lines. To do this they must overcome the First and Second Lines of defence in sequence before succeeding in attacking the final German line of defence.
The game is turn based. The early turns consist of just one phase solely concerned with strategic actions by both sides. Later turns consist of a strategic phase followed by a tactical phase. A tactical phase consists of British attacks, and the much rarer German counter-attacks, played in sequence.
The switch to multi-phase turns represents the end of the initial bombardment and the beginning of the infantry battle. The exact timing of the switch depends on whether the British player decides to prolong the pre-battle barrage or not.
Attacks, be they strategic or tactical, are made by playing a selection of cards. Strategic cards can only be played in the strategic phase and likewise tactical cards can only be played in the tactical phase. Furthermore, many strategic cards must be played immediately in the turn in which they are drawn so players do not have a totally free hand in deciding which cards to play.
The British player always takes the initiative unless the German player has chosen to counter-attack at the end of the tactical phase when the playing order is reversed.
Once the turn contains a tactical phase and the infantry battle has commenced, the British player must initiate at least one attack in every tactical phase. If they cannot attack, this counts as a failure. Only when the British have completed all their attacks may the Germans counter-attack.
To reflect the difficulties faced by the British on the day, the game ends with a German victory if two consecutive British attacks have failed. Failure to defend a German counter-attack does not count toward victory or defeat.
Plan your tactics carefully!
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