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BGG랭킹
BGG전체 : 5082
WARGAMES : 588
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.07 / 5
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디자이너
Geoff Engelstein
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아티스트
William Bricker
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인원
게임 소개
몇 달 동안 당신은 가장 큰 규모의 전쟁 침공을 계획하고 군대를 모았습니다. 당신의 상대는 당신이 대규모 공격을 준비하고 있다는 것을 알고 있지만, 그들은 어디에 있는지 알고 있나요? 갑자기 당신은 스파이가 당신의 작전에 대한 정보를 얻었고, 적은 방어 병력을 이동시켰다는 보고를 받는다. 하지만 그들은 당신의 계획의 전체 범위를 알고 있나요? 침략을 중지하고 새로운 공격을 계획해야 합니까? 아니면 준비된 적에게 재앙을 무릅쓸까요? 이건 전쟁의 안개야...
포그 오브 워(Fog of War)는 1940년부터 1944년까지 제2차 세계 대전의 유럽 전역을 아우르는 2인용 대전 전략 게임이다. 한 명은 추축군, 다른 한 명은 연합군이다.
이 게임은 지도를 중심으로 움직이는 유닛을 가지고 있지 않으며, 대신 전쟁의 계획과 지능적인 측면에 초점을 맞추고 있다. 각 플레이어는 육군, 해군, 그리고 그들 국가의 다른 자산을 나타내는 카드 한 벌을 가지고 있다. 지도는 선수들이 싸우고 있는 28개의 육지와 해역을 보여준다.
지도에 카드를 거꾸로 배치하여 지방을 방어합니다. 지방을 공격하려면 조작 휠에 지방을 생성하여 "작전"을 계획해야 합니다. 수레바퀴는 선수들이 사전에 작전에 전념하도록 강요하는 동시에 정보 수집과 허세의 기회를 주는 독특한 방식이다. 작전은 작전 목표를 보여주는 지방 카드와 공격을 수행하기 위한 하나 이상의 카드로 구성된다. 이 모든 카드는 엎드린 상태로 배치되므로 상대는 수술 대상이나 참가하는 카드의 강도를 알 수 없습니다. 각 회전마다 작동 휠의 다이얼이 한 위치씩 회전합니다. 이것은 언제 작전을 시작할 수 있는지와 적용되는 공격 또는 방어 보너스를 제어합니다.
공격 또는 방어를 위한 전투 병력 외에도 인텔 토큰을 사용하여 상대편의 작전 및 방어 상태를 확인할 수 있습니다.
포그 오브 워(Fog of War)는 1940년부터 1944년까지 제2차 세계 대전의 유럽 전역을 아우르는 2인용 대전 전략 게임이다. 한 명은 추축군, 다른 한 명은 연합군이다.
이 게임은 지도를 중심으로 움직이는 유닛을 가지고 있지 않으며, 대신 전쟁의 계획과 지능적인 측면에 초점을 맞추고 있다. 각 플레이어는 육군, 해군, 그리고 그들 국가의 다른 자산을 나타내는 카드 한 벌을 가지고 있다. 지도는 선수들이 싸우고 있는 28개의 육지와 해역을 보여준다.
지도에 카드를 거꾸로 배치하여 지방을 방어합니다. 지방을 공격하려면 조작 휠에 지방을 생성하여 "작전"을 계획해야 합니다. 수레바퀴는 선수들이 사전에 작전에 전념하도록 강요하는 동시에 정보 수집과 허세의 기회를 주는 독특한 방식이다. 작전은 작전 목표를 보여주는 지방 카드와 공격을 수행하기 위한 하나 이상의 카드로 구성된다. 이 모든 카드는 엎드린 상태로 배치되므로 상대는 수술 대상이나 참가하는 카드의 강도를 알 수 없습니다. 각 회전마다 작동 휠의 다이얼이 한 위치씩 회전합니다. 이것은 언제 작전을 시작할 수 있는지와 적용되는 공격 또는 방어 보너스를 제어합니다.
공격 또는 방어를 위한 전투 병력 외에도 인텔 토큰을 사용하여 상대편의 작전 및 방어 상태를 확인할 수 있습니다.
For months you've been planning and gathering forces for the largest invasion of the war. Your opponent knows that you are preparing a major strike, but do they know where? Suddenly you receive reports that a spy has gained information about your operation, and the enemy shifts their defensive forces. But do they know the full extent of your plans? Should you call off the invasion and plan for a new attack? Or risk disaster against a prepared enemy? This is the fog of war...
The Fog of War is a two-player grand strategic game covering the European theater of World War II from 1940 to 1944. One player plays the Axis forces, and the other the Allies.
The game does not have units that move around a map; instead the game focuses on the planning and intelligence aspects of the war. Each player has a deck of cards that represent the army, navy, and other assets of their nations. A map shows the 28 land and sea provinces over which the players are battling.
You defend a province by placing cards face down on the map. If you wish to attack a province, you must plan an "operation" to do so by creating one on your operation wheel. The wheel is a unique way of forcing players to commit to operations in advance, while giving opportunities for intelligence gathering and bluffing. An operation consists of a province card that shows the target of the operation, plus one or more cards to conduct the attack. All of these cards are placed face down, so your opponent does not know the target of the operation or the strength of the cards that are taking part. Each turn, the dial on the operation wheel is rotated by one position. This controls when an operation can be launched and any attack or defense bonuses that apply.
In addition to combat forces for attack or defense, you may also spend Intel tokens to look at your opponent’s operations and defenses.
The Fog of War is a two-player grand strategic game covering the European theater of World War II from 1940 to 1944. One player plays the Axis forces, and the other the Allies.
The game does not have units that move around a map; instead the game focuses on the planning and intelligence aspects of the war. Each player has a deck of cards that represent the army, navy, and other assets of their nations. A map shows the 28 land and sea provinces over which the players are battling.
You defend a province by placing cards face down on the map. If you wish to attack a province, you must plan an "operation" to do so by creating one on your operation wheel. The wheel is a unique way of forcing players to commit to operations in advance, while giving opportunities for intelligence gathering and bluffing. An operation consists of a province card that shows the target of the operation, plus one or more cards to conduct the attack. All of these cards are placed face down, so your opponent does not know the target of the operation or the strength of the cards that are taking part. Each turn, the dial on the operation wheel is rotated by one position. This controls when an operation can be launched and any attack or defense bonuses that apply.
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