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BGG랭킹
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Hami, Brian Kolodziejski
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인원
게임 소개
이 게임은 각 6가지 색상의 스턴트 스틱 15개, 각 카드마다 8개의 활동 중 하나가 표시된 카드 한 벌, 1부터 16까지의 번호가 매겨진 16개의 토큰, 그리고 각 플레이어(또는 팀)에 대해 1부터 16까지의 숫자가 매겨진 4X4 보드로 구성되어 있다.
각 라운드가 시작될 때마다 토큰을 뒤집어 카드를 뽑고 모든 플레이어(또는 팀)가 카드에 표시된 활동을 완료하려고 시도합니다. 성공한 플레이어는 토큰의 숫자에 해당하는 마커를 보드의 공간에 배치합니다. 가장 먼저 4위를 한 선수가 이깁니다.
활동은 어떤 방식으로든 스틱을 포함하는데, 보통 떨어지지 않거나 기억이나 명령에서 생성되거나 다른 사람들이 추측하려고 하는 구조를 만드는 것이다. 몇몇 활동들은 퀴즈 질문에 대한 답을 가리키거나 거짓말쟁이 주사위 스타일의 추측을 유도하기 위해 막대기를 다르게 사용한다.
각 라운드가 시작될 때마다 토큰을 뒤집어 카드를 뽑고 모든 플레이어(또는 팀)가 카드에 표시된 활동을 완료하려고 시도합니다. 성공한 플레이어는 토큰의 숫자에 해당하는 마커를 보드의 공간에 배치합니다. 가장 먼저 4위를 한 선수가 이깁니다.
활동은 어떤 방식으로든 스틱을 포함하는데, 보통 떨어지지 않거나 기억이나 명령에서 생성되거나 다른 사람들이 추측하려고 하는 구조를 만드는 것이다. 몇몇 활동들은 퀴즈 질문에 대한 답을 가리키거나 거짓말쟁이 주사위 스타일의 추측을 유도하기 위해 막대기를 다르게 사용한다.
The game comes with 15 stunt sticks in each of six colors, a deck of cards with one of eight activities displayed on each card, 16 tokens numbered one through 16, and, for each player (or team), a 4X4 board with spaces numbered one through 16.
At the beginning of each round, a token is flipped face-up, a card is drawn, and all players (or teams) then try to complete the activity shown on the card. Successful players place a marker on the space on their boards that corresponds to the number on the token. The first player to place four in a row wins.
Activities involve the sticks in some way, usually by building structures that don't fall or that are produced from memory or instruction or that others try to guess. A few activities use the sticks differently, eg, to indicate answers to trivia questions or to prompt Liar's Dice-style guessing.
At the beginning of each round, a token is flipped face-up, a card is drawn, and all players (or teams) then try to complete the activity shown on the card. Successful players place a marker on the space on their boards that corresponds to the number on the token. The first player to place four in a row wins.
Activities involve the sticks in some way, usually by building structures that don't fall or that are produced from memory or instruction or that others try to guess. A few activities use the sticks differently, eg, to indicate answers to trivia questions or to prompt Liar's Dice-style guessing.
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