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Heroes of Land, Air & Sea (2018) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 3-4+ 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.28 / 5
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디자이너
Scott Almes
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아티스트
Chad Hoverter, Adam P. McIver, Ian Rosenthaler
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인원
게임 소개
'영웅의 땅, 공기, 바다의 영웅들'은 오크 대 인간, 난쟁이 대 엘프, 싸우는 왕국들, 그리고 전쟁의 흐름을 바꾸는 개인들의 서사시를 담은 미니어처 4배 스타일의 보드 게임이다.
플레이어는 자신의 왕국을 새로운 영토로 확장하기 위해 경쟁하면서 이러한 고전적인 파벌 중 하나를 통제한다. 가장 큰 왕국도 작은 마을로부터 시작되므로 플레이어는 기본적인 마을 회관, 몇 개의 작약, 그리고 한 명의 전사로부터 시작합니다. 거기서 플레이어는 주의 깊은 행동 선택, 착취, 전쟁, 자원 관리를 통해 주변 영역을 탐험하고, 인력을 증강하고, 군대를 강화하며, 왕국 &mdash를 발전시켜야 한다.
플레이어가 왕국 발전의 이정표에 도달하면 많은 이점을 얻을 수 있습니다. 폰은 전사가 되고, 전사는 강력한 영웅이 되며, 마을 회관은 결국 성이 됩니다. 플레이어는 물, 공기, 선박, 생명체에 접근할 수 있다. 유닛과 함께 이 선박과 생명체에 탑승하면 거대한 게임 보드를 가로질러 더 빠르게 이동할 수 있으며 강력한 공격을 위한 군대를 배치할 수 있습니다.
'영웅전'은 플레이어가 비밀리에 선택해야 하는 전술 카드에 세심하게 상세한 비용/보상 시스템을 특징으로 한다. 이 전술 카드들의 사용 가능 여부는 전쟁에 참여하는 부대에 달려 있다. 선수들이 서로를 말살하려는 시도로 그들의 지혜와 유산을 지불하는 곳이 바로 이곳이다. 우리 모두가 알다시피, "역사는 승리자에 의해 쓰여진다.
국토, 항공, 바다의 영웅들은 또한 두 가지 경제 체계를 자랑하는데, 하나는 위험한 자원(식량, 광석, 마력)을 획득하고 세심한 관리를 하는 것이고, 다른 하나는 탐험, 확장, 착취 및 말살할 수 있는 건물, 작약을 건설하기 위해 작약을 활용해야 하는 노동자의 배치를 비틀어 놓은 것이다. 이 균형을 찾는 것은 승리에 매우 중요합니다!
플레이어는 자신의 왕국을 새로운 영토로 확장하기 위해 경쟁하면서 이러한 고전적인 파벌 중 하나를 통제한다. 가장 큰 왕국도 작은 마을로부터 시작되므로 플레이어는 기본적인 마을 회관, 몇 개의 작약, 그리고 한 명의 전사로부터 시작합니다. 거기서 플레이어는 주의 깊은 행동 선택, 착취, 전쟁, 자원 관리를 통해 주변 영역을 탐험하고, 인력을 증강하고, 군대를 강화하며, 왕국 &mdash를 발전시켜야 한다.
플레이어가 왕국 발전의 이정표에 도달하면 많은 이점을 얻을 수 있습니다. 폰은 전사가 되고, 전사는 강력한 영웅이 되며, 마을 회관은 결국 성이 됩니다. 플레이어는 물, 공기, 선박, 생명체에 접근할 수 있다. 유닛과 함께 이 선박과 생명체에 탑승하면 거대한 게임 보드를 가로질러 더 빠르게 이동할 수 있으며 강력한 공격을 위한 군대를 배치할 수 있습니다.
'영웅전'은 플레이어가 비밀리에 선택해야 하는 전술 카드에 세심하게 상세한 비용/보상 시스템을 특징으로 한다. 이 전술 카드들의 사용 가능 여부는 전쟁에 참여하는 부대에 달려 있다. 선수들이 서로를 말살하려는 시도로 그들의 지혜와 유산을 지불하는 곳이 바로 이곳이다. 우리 모두가 알다시피, "역사는 승리자에 의해 쓰여진다.
국토, 항공, 바다의 영웅들은 또한 두 가지 경제 체계를 자랑하는데, 하나는 위험한 자원(식량, 광석, 마력)을 획득하고 세심한 관리를 하는 것이고, 다른 하나는 탐험, 확장, 착취 및 말살할 수 있는 건물, 작약을 건설하기 위해 작약을 활용해야 하는 노동자의 배치를 비틀어 놓은 것이다. 이 균형을 찾는 것은 승리에 매우 중요합니다!
Heroes of Land, Air & Sea is a 4X-style board game with miniatures that tells the epic tale of orcs vs. humans, dwarves vs. elves, battling kingdoms, and the individuals who turn the tides of war.
Players control one of these classic factions, competing to expand their kingdom into new territory. Even the greatest kingdoms begin as small townships, therefore players begin with only a basic town hall, a couple of peons, and a single warrior. From there, players must explore the territory around them, build up their work force, fortify their army, and develop their kingdom — all through careful action selection, exploitation, war, and resource management.
As players reach milestones in the development of their kingdom, they gain access to many advantages. Peons become warriors, warriors become powerful heroes, and town halls eventually become castles. Players gain access to water, and even air, vessels and creatures. Boarding these vessels and creatures with your units allows for faster travel across the vast game board and for positioning armies for powerful attacks.
War in Heroes of Land, Air & Sea features a cost/reward system carefully detailed on tactics cards from which players must secretly choose. The availability of these tactics cards depends on the units participating in the war. It is here that players wage their wits and legacy in an attempt to exterminate one another. For as we all know, "history is written by the victors".
Heroes of Land, Air & Sea also boasts two economic systems, one being the risky acquisition and careful management of the resources (food, ore and mana), while the other is a twist on worker placement that requires the leveraging of peons to construct buildings, peons that could otherwise be exploring, expanding, exploiting, and exterminating! Finding this balance is crucial to victory!
Players control one of these classic factions, competing to expand their kingdom into new territory. Even the greatest kingdoms begin as small townships, therefore players begin with only a basic town hall, a couple of peons, and a single warrior. From there, players must explore the territory around them, build up their work force, fortify their army, and develop their kingdom — all through careful action selection, exploitation, war, and resource management.
As players reach milestones in the development of their kingdom, they gain access to many advantages. Peons become warriors, warriors become powerful heroes, and town halls eventually become castles. Players gain access to water, and even air, vessels and creatures. Boarding these vessels and creatures with your units allows for faster travel across the vast game board and for positioning armies for powerful attacks.
War in Heroes of Land, Air & Sea features a cost/reward system carefully detailed on tactics cards from which players must secretly choose. The availability of these tactics cards depends on the units participating in the war. It is here that players wage their wits and legacy in an attempt to exterminate one another. For as we all know, "history is written by the victors".
Heroes of Land, Air & Sea also boasts two economic systems, one being the risky acquisition and careful management of the resources (food, ore and mana), while the other is a twist on worker placement that requires the leveraging of peons to construct buildings, peons that could otherwise be exploring, expanding, exploiting, and exterminating! Finding this balance is crucial to victory!
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