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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
ゆお (Yuo)
-
아티스트
Coun (古雲), Miyoshi ( 三吉), Tenryoji Sena (天領寺セナ)
-
인원
게임 소개
《슈르·딩거 히어로》는 일본의 파트너십 게임이다.
플레이어는 히어로 쪽이나 사탄의 편에 속하며 상대편 리더를 물리치는 것이 목표다. 다만 자신을 포함해 어느 선수의 신분을 아는 선수가 없고, 신분이 바뀌는 경우가 많다.
각 플레이어에게는 하나의 ID 카드가 발급됩니다. 영웅, 사탄, 영웅의 친구 또는 사탄의 하인. 당신의 차례 동안, 당신은 다른 선수의 카드를 보거나 당신의 카드를 다른 선수의 것과 교환함으로써 단서를 얻을 수 있습니다. 선수가 다른 선수의 카드를 볼 때 그 선수의 코멘트나 표정이 단서가 되기도 한다.
오직 영웅만이 사탄을 물리칠 수 있기 때문에 사탄이 누구인지 안다고 해도 영웅 카드를 갖기 전까지는 사탄을 물리칠 수 없고, 그 반대도 마찬가지입니다. 웨어울프와 달리 이 게임은 진행자가 필요 없고 게임 도중 플레이어가 탈락하지 않습니다.
게시자 요약
プレイヤーは勇者陣営か魔王陣営に所属し、勇者陣営は魔王を倒すことを、魔王陣営は勇者を倒すことを目的としています。しかし、最初は誰も自分の正体を知りません。プレイヤーは自分の手番に、他人の正体を見る、
夜の襲撃フェイズや人狼同士の顔合わせもないため、ゲームマスターが不要ですぐに遊ぶことが出来ます。プレイヤーの途中脱落もありません。
플레이어는 히어로 쪽이나 사탄의 편에 속하며 상대편 리더를 물리치는 것이 목표다. 다만 자신을 포함해 어느 선수의 신분을 아는 선수가 없고, 신분이 바뀌는 경우가 많다.
각 플레이어에게는 하나의 ID 카드가 발급됩니다. 영웅, 사탄, 영웅의 친구 또는 사탄의 하인. 당신의 차례 동안, 당신은 다른 선수의 카드를 보거나 당신의 카드를 다른 선수의 것과 교환함으로써 단서를 얻을 수 있습니다. 선수가 다른 선수의 카드를 볼 때 그 선수의 코멘트나 표정이 단서가 되기도 한다.
오직 영웅만이 사탄을 물리칠 수 있기 때문에 사탄이 누구인지 안다고 해도 영웅 카드를 갖기 전까지는 사탄을 물리칠 수 없고, 그 반대도 마찬가지입니다. 웨어울프와 달리 이 게임은 진행자가 필요 없고 게임 도중 플레이어가 탈락하지 않습니다.
게시자 요약
プレイヤーは勇者陣営か魔王陣営に所属し、勇者陣営は魔王を倒すことを、魔王陣営は勇者を倒すことを目的としています。しかし、最初は誰も自分の正体を知りません。プレイヤーは自分の手番に、他人の正体を見る、
夜の襲撃フェイズや人狼同士の顔合わせもないため、ゲームマスターが不要ですぐに遊ぶことが出来ます。プレイヤーの途中脱落もありません。
シュレディンガー勇者 (Schrödinger Hero) is a partnership game from Japan published in Japanese with English rules.
Players belong to either the Hero's side or Satan's side, and their objective is to defeat the leader of the opposite side. However, no player knows any player's identity, including themselves, and their identities often change.
Each player is dealt one identity card: Hero, Satan, Hero's friend, or Satan's servant. During your turn, you can gain a clue by looking at another player's card or by exchanging your card with other player's. When a player looks at another player's card, that player's comment or expression can also be a clue.
Only the Hero can defeat Satan, so even if you know who Satan is, you cannot defeat Satan until you have the Hero card, and vice versa. Unlike Werewolf, this game doesn't require a moderator, and players aren't eliminated during the game.
Publisher's summary
プレイヤーは勇者陣営か魔王陣営に所属し、勇者陣営は魔王を倒すことを、魔王陣営は勇者を倒すことを目的としています。しかし、最初は誰も自分の正体を知りません。プレイヤーは自分の手番に、他人の正体を見る、もしくは他人と正体を入れ替える事が出来るため、それらの行動を活用し自分と周囲の正体を把握していきます。正体を見た際の表情や言動もヒントになることでしょう。
夜の襲撃フェイズや人狼同士の顔合わせもないため、ゲームマスターが不要ですぐに遊ぶことが出来ます。プレイヤーの途中脱落もありません。
Players belong to either the Hero's side or Satan's side, and their objective is to defeat the leader of the opposite side. However, no player knows any player's identity, including themselves, and their identities often change.
Each player is dealt one identity card: Hero, Satan, Hero's friend, or Satan's servant. During your turn, you can gain a clue by looking at another player's card or by exchanging your card with other player's. When a player looks at another player's card, that player's comment or expression can also be a clue.
Only the Hero can defeat Satan, so even if you know who Satan is, you cannot defeat Satan until you have the Hero card, and vice versa. Unlike Werewolf, this game doesn't require a moderator, and players aren't eliminated during the game.
Publisher's summary
プレイヤーは勇者陣営か魔王陣営に所属し、勇者陣営は魔王を倒すことを、魔王陣営は勇者を倒すことを目的としています。しかし、最初は誰も自分の正体を知りません。プレイヤーは自分の手番に、他人の正体を見る、もしくは他人と正体を入れ替える事が出来るため、それらの行動を活用し自分と周囲の正体を把握していきます。正体を見た際の表情や言動もヒントになることでしょう。
夜の襲撃フェイズや人狼同士の顔合わせもないため、ゲームマスターが不要ですぐに遊ぶことが出来ます。プレイヤーの途中脱落もありません。
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