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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    10-45 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

빌리와 맨디는 그들의 뒷마당에 정원을 정말 만들고 싶어합니다. 문제는 빌리는 당근 정원을 원하고 맨디는 브로콜리 정원을 원한다는 것이다. 정원이 자랄 수 있는 유일한 방법은 모든 식물들이 모여있는 것이다. 그렇지 않으면, 날씨, 동물, 그리고 다른 정원사들이 정원을 파괴할 수 있습니다. 정원을 둘러싼 이 전쟁에는 타협도 항복도 없다 이기거나 토끼 밥이 되거나 둘 중 하나다.

이 게임은 루니 피라미드, 주사위, 체커보드를 사용하여 다른 작물들이 실패하는 동안 당신의 작물들이 살아남는 완전한 승리의 느낌을 재현합니다.

피라미드 아케이드의 킥스타터 배송에는 $333 레벨 후원자에게 12개의 보너스 루니 피라미드 카드 중 하나가 포함되어 있다.

플레이어 수: 2 또는 4

장비: 타이머(옵션), 8x8 보드, 플레이어당 레인보우 보관함(최대 4개), 피라미드 다이 및 컬러 다이

시작 사용자: 정원에서 가장 많은 시간을 보낸 선수가 먼저 간다. 비긴 거면 가위바위보 해서 누가 먼저 할 건지.

2인용 게임의 경우 보드 한쪽 모서리에 빨간색 트리오 1개와 노란색 트리오 1개가 있는 체스판을 설치합니다(당근은 당근을 나타냄). 녹색 트리오 1개와 반대쪽 코너(브로콜리를 나타냄). 나머지 빨간색, 노란색, 녹색, 파란색 피라미드를 보드에서 중립 모서리로 배치합니다.

두 플레이어의 사이에 있는 보드의 대각선에 임의의 검은 피라미드 선을 형성하세요. 공간당 피라미드 하나. 널빤지 모서리에 빈 사각형이 있을 거야. 검은 피라미드는 정원 벽을 상징합니다. 4인용 게임의 경우 체스판을 보드에서 바로 떨어진 모서리에 각 색상으로 설정합니다. 널빤지 중앙에 x개의 검은 피라미드를 만들어라. 공간당 피라미드 하나. 널빤지 모서리에 빈 사각형이 있을 거야.

각각의 열린 공간들은 뒷마당의 일부를 상징합니다. 보드의 각 면에 같은 색의 삼색기 두 개를 각각 X 부분의 구멍 근처에 놓고 가장자리에 대세요. 나머지 3인조는 보드 밖에서 다른 선수들이 접근할 수 있어야 한다.

게임플레이: 첫 번째 플레이어가 컬러를 굴리면 피라미드는 죽습니다. 플레이어는 주사위에 굴려진 색깔과 크기에 근거하여 피라미드를 선택한다. 주사위 굴림에 두 조각이 나타나면 두 조각 중 하나를 선택합니다. 주사위 롤에 원자(*)가 나타나면 아무 색이나 선택한다. 그 피라미드는 아직 피라미드가 없는 보드에 아무 네모난 네모난 네모난 네모난 네모난 네모난 네모난 네모난 네모난 이것은 정원에 씨앗을 심는 것을 나타냅니다.

만약 당신이 검은색을 굴리면, 당신은 다른 주사위의 피라미드와 일치하는 검은 피라미드 중 하나를 벽에서 옮길 수 있습니다. 검은 피라미드는 직교 공간 한 개만 이동할 수 있으며 다른 검은 피라미드와 2제곱만큼 떨어져서는 안 된다.

롤이 이미 보드에 있는 조합과 일치하는 경우 피라미드 중 하나를 보드에서 정사각형 한 칸으로 이동할 수 있습니다. 만약 그 정사각형 위에 이미 피라미드가 있다면, 플레이어는 그 정사각형 안으로 들어갈 수 없다. 피라미드가 이전 선수에 의해 움직였다면 이번에는 움직일 수 없다.

우승: 두 명의 플레이어가 게임을 하는 동안, 플레이어는 체스판의 구석에 10개의 피라미드를 가지고 있을 때 승리한다. 모든 조각은 보드의 구석에 있는 조각 중 하나와 직교로 맞닿아 있어야 한다. 또한, 모든 조각들이 같은 쪽에 있어야 합니다. 벽 선에 조각이 있는 경우 벽에 있는 것으로 계산되지 않습니다.

네 명의 플레이어가 게임을 하는 동안, 플레이어는 10개의 피라미드를 운동장에 가지고 있을 때 승리한다. 모든 조각은 직교로 닿아야 합니다. 또한, 모든 조각들이 같은 쪽에 있어야 합니다. 벽 선에 조각이 있는 경우 벽에 있는 것으로 계산되지 않습니다.
Billy and Mandy really want to set up a garden in their backyard. The problem is Billy wants a garden of carrots and Mandy wants a garden of Broccoli. The only way a garden can grow is if all of the plants group together. Otherwise, the weather, animals and other gardeners can destroy the garden. In this war over the garden, there is no compromise, no surrender. You either win or become rabbit food.

This game uses the Looney Pyramids, some dice and a checkerboard to recreate the sense of total victory of your crop surviving while others fail.

Included with the Kickstarter shipment of Pyramid Arcade as one of the twelve bonus Looney Pyramid cards created for $333 level backers.

Number of Players: 2 or 4

Equipment: Timer (optional), 8x8 board, a rainbow stash per player (up to four), a Pyramid die and a Color die

Who Starts: The player who has spent the most time in a garden goes first. If it is a tie, rock-paper-scissors to see who goes first.

Setup: For a two player game, set up the a chessboard with one red trio and one yellow trio on one corner of the board just off the side of the board (they represent the carrots) & one green trio and one blue trio on the opposite corner of the board just off the side of the board (they represent the broccoli). Place the remaining red, yellow, green, and blue pyramids off the board at a neutral corner.

On the diagonal of the board in between the two players, form a line of random black pyramids. One pyramid per space. There should be an empty square at the corners of the board. The black pyramids represent the garden wall. For a four player game, set up the chessboard with each color at a corner just off the board. Form an x of black pyramids in the middle of the board. One pyramid per space. There should be an empty square at the corners of the board.

Each of the open spaces represents a part of the backyard. Place two of the same color trios off each side of the board near the opening of each of the x sections, touching the edge. The remaining trios should be accessible to the other players off the side of the board.

Gameplay: The first player rolls the Color and the Pyramid die. The player selects the pyramid based on the color and size rolled on the dice. If the dice roll shows two pieces, select one of the two pieces. If the dice roll shows the atom (*), select any color. You may place that pyramid any square on the board that does not have a pyramid already. This represents planting the seed in the garden.

If you roll black, you may move one of the black pyramids from the wall that matches the pyramid from the other dice. The black pyramid can only be moved one orthogonal space and must be no more than two squares away from the other black pyramids.

If your roll matches a combination that is already on the board, you may move one of the pyramids one square orthogonally on the board. If there is already a pyramid on that square, a player can not move into that square. If the pyramid was moved by the previous player, it can not be moved this turn.

Winning: During a two player game, the player wins when they have ten of their pyramids in their corner of the chessboard. All of the pieces must be orthogonally touching with one of the pieces in the corner of the board. In addition, all of the pieces must be on the same side of the wall. If a piece in on the wall line, it does not count as being on your side of the wall.

During a four player game, the player wins when they have ten of their pyramids in their side of the yard. All of the pieces must be orthogonally touching. In addition, all of the pieces must be on the same side of the wall. If a piece in on the wall line, it does not count as being on your side of the wall.

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