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BGG랭킹
BGG전체 : 23586
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
120-0 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Randall N. Bills, Matthew Lattanzi, Patrick M. Murphy, Heather Smith, Bruce Stringer
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아티스트
Ray Arrastia, Al Barrionuevo, Ed Benes, Diego Bernard, Edward Bolme, Doug Braithwaite, Neil Edwards, Khari Evans, Kali Fitzgerald, Tom Fowler, Lee Garbett, Manuel Garcia, Stefano Gaudiano, Robert Gill, Trevor Hairsine, Clayton Henry, Jelena Kevic-Djurdjevic, Arturo Lozzi, Emanuela Lupacchino, Pere Pérez, Rafa Sandoval, Carlos Alberto Fernandez Urbano, Patrick Zircher
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인원
게임 소개
알카트라즈 연방교도소 지하에는 '라이징 스피릿(Rising Spirit)' 프로젝트라는 비밀 조직이 운영하는 거대하고 숨겨진 연구 시설이 있다. “The Facility라는 이름의 이 미스터리한 설치물은 무시무시한 악당들, 위험한 생명체들, 외계인 실체들, 그리고 그 안에 갇힌 극비 연구 프로젝트들을 마음대로 변형시키기 위해 미지의 에너지를 사용한다. 이 시설의 존재와 가장 귀중한 소유물에 대한 소문이 새어 나갔으며 발리안트 유니버스(Valiant Universe)의 가장 강력한 조직인 발리안트 유니버스(Valiant Universe)가 있다.하빈저 재단, 레니게이드, 게이트 등이 관심을 갖고 있다. 세상은 예전 같지 않을지도 모른다.
발리언트 유니버스에서는: 비밀 알카트라즈 기지를 탈취하려는 조직을 지휘하는 갑판 건설 게임입니다. 카드를 구입하여 고유한 덱을 만들고 게임 중에 움직이는 변화하는 시설 그리드를 통과하여 카드에 접근하거나 다른 플레이어에 데미지를 줍니다. 슈퍼히어로 미니어처를 조종하여 다른 슈퍼히어로들과 최후의 통제를 해보세요!
규칙에서:
"각 참가자는 하나의 역할을 맡는다.
발리언트 우주 내의 조직,
이 시설에 침투하여 이익을 얻으려고 시도했습니다.
다른 조직과 싸우는 동안 제어
도중에.
시설이 그리드로 추상적으로 표시됩니다.
카드: 5개 수준(행) x 5개 블록(열), 용
카드 25장. 이 격자에 있는 각 갑판은
섹터로.
각각 시설의 궁극적인 통제권을 획득하기 위해
플레이어는 그들의 손에서 카드를 꺼내서 거래할 것이다.
다른 조직에 대한 손상 및 조작
시설을 나타내는 그리드—의 카드
옷 갈아입기. 선수들은 또한
카드를 구입할 수 있는 기회
시설에 미치는 영향(ZOI) 추가적으로, 선수들은
슈퍼히어로 미니어처를 움직일 수 있다.
추가 피해를 입힐 수 있는 시설’s 섹터
상대방에게 주어진 능력을 활용하면서
그들의 파워 카드.
그러는 동안 시설도 파업할 수 있다.
선수들을 공격하다니 싸움이 계속되면서
지하 단지, 피해 또한 입힌다.
조직뿐만 아니라 시설에도요
시설 내구성 추적기를 사용하여 표시해야 합니다. 애즈
더 많은 데미지를 받고 더 많은 섹터
카드를 만들어서 셧다운되다.
구입 불가 및
잠재적으로 선수에게 피해를 입힐 수 있는 것
조직.
조직들이 피해를 입으면
응집력 강하; 그들의 전체적인 측정
힘, 사기, 리더십, 그리고 지킬 수 있는 능력
싸우다 조직’의 응집력이 떨어지는 경우
0으로, 그들은 시설에서 후퇴하고 있다.
탈락한 것 같아.
게임에 남아 있는 마지막 선수
그들이 지배권을 장악할 때 승자가 된다.
시설과 이국적인 보물들!
발리언트 유니버스에서는: 비밀 알카트라즈 기지를 탈취하려는 조직을 지휘하는 갑판 건설 게임입니다. 카드를 구입하여 고유한 덱을 만들고 게임 중에 움직이는 변화하는 시설 그리드를 통과하여 카드에 접근하거나 다른 플레이어에 데미지를 줍니다. 슈퍼히어로 미니어처를 조종하여 다른 슈퍼히어로들과 최후의 통제를 해보세요!
규칙에서:
"각 참가자는 하나의 역할을 맡는다.
발리언트 우주 내의 조직,
이 시설에 침투하여 이익을 얻으려고 시도했습니다.
다른 조직과 싸우는 동안 제어
도중에.
시설이 그리드로 추상적으로 표시됩니다.
카드: 5개 수준(행) x 5개 블록(열), 용
카드 25장. 이 격자에 있는 각 갑판은
섹터로.
각각 시설의 궁극적인 통제권을 획득하기 위해
플레이어는 그들의 손에서 카드를 꺼내서 거래할 것이다.
다른 조직에 대한 손상 및 조작
시설을 나타내는 그리드—의 카드
옷 갈아입기. 선수들은 또한
카드를 구입할 수 있는 기회
시설에 미치는 영향(ZOI) 추가적으로, 선수들은
슈퍼히어로 미니어처를 움직일 수 있다.
추가 피해를 입힐 수 있는 시설’s 섹터
상대방에게 주어진 능력을 활용하면서
그들의 파워 카드.
그러는 동안 시설도 파업할 수 있다.
선수들을 공격하다니 싸움이 계속되면서
지하 단지, 피해 또한 입힌다.
조직뿐만 아니라 시설에도요
시설 내구성 추적기를 사용하여 표시해야 합니다. 애즈
더 많은 데미지를 받고 더 많은 섹터
카드를 만들어서 셧다운되다.
구입 불가 및
잠재적으로 선수에게 피해를 입힐 수 있는 것
조직.
조직들이 피해를 입으면
응집력 강하; 그들의 전체적인 측정
힘, 사기, 리더십, 그리고 지킬 수 있는 능력
싸우다 조직’의 응집력이 떨어지는 경우
0으로, 그들은 시설에서 후퇴하고 있다.
탈락한 것 같아.
게임에 남아 있는 마지막 선수
그들이 지배권을 장악할 때 승자가 된다.
시설과 이국적인 보물들!
Hidden beneath Alcatraz Federal Penitentiary is a massive, hidden research installation run by the secretive organization known as project Rising Spirit. This mysterious installation, code named “the Facility,” uses unknown energies to morph and transform itself at will to keep horrid villains, dangerous creatures, alien entities, and top-secret research projects trapped within. Rumors of the Facility’s existence and its most prized possessions have leaked, and the Valiant Universe’s most powerful organizations—The Harbinger Foundation, the Renegades, GATE, and more—are taking an interest. The world may never be the same.
In Valiant Universe: The Deck-Building Game you command an organization attempting to seize the secret Alcatraz base. Purchase cards to craft a unique deck, and battle your way through the ever-changing Facility grid that moves during play to gain access to a card or damage another player. Maneuver your superhero miniatures to battle it out with other superheroes for ultimate control!
From the rules:
"Each player assumes the role of an
Organization within the Valiant Universe,
attempting to infiltrate the Facility and gain
control while fighting off any other Organizations
along the way.
The Facility is abstractly represented by a grid
of cards: 5 Levels (rows) x 5 Blocks (columns), for
25 decks of cards. Each deck on this grid is known
as a Sector.
To gain ultimate control of the Facility, each
player will play cards from their hands to deal
damage to other Organizations and manipulate
the cards in the grid—which represents the Facility
morphing and changing. Players will also have the
opportunity to purchase cards from their Zone of
Influence (ZOI) on the Facility. Additionally, players
can move their Superhero miniature around the
Facility’s Sectors to deal additional damage to
Opponents, while making use of their Abilities on
their Power card.
Along the way, the Facility may also strike
back at the players. As fighting rages throughout
the underground complex, damage is also inflicted
not just to Organizations but to the Facility as well,
marked using the Facility Durability Tracker. As
more damage is received, more Sectors
go into shutdown, making those cards
unavailable for purchase, as well as
potentially causing damage to a player’s
Organization.
As Organizations take damage, their
Cohesion drops; a measure of their overall
strength, morale, leadership, and ability to keep
fighting. If an Organization’s Cohesion ever drops
to 0, they retreat from the Facility and are
out of the game.
The last player remaining in the game
is the winner as they seize control of the
Facility and its exotic treasures!"
In Valiant Universe: The Deck-Building Game you command an organization attempting to seize the secret Alcatraz base. Purchase cards to craft a unique deck, and battle your way through the ever-changing Facility grid that moves during play to gain access to a card or damage another player. Maneuver your superhero miniatures to battle it out with other superheroes for ultimate control!
From the rules:
"Each player assumes the role of an
Organization within the Valiant Universe,
attempting to infiltrate the Facility and gain
control while fighting off any other Organizations
along the way.
The Facility is abstractly represented by a grid
of cards: 5 Levels (rows) x 5 Blocks (columns), for
25 decks of cards. Each deck on this grid is known
as a Sector.
To gain ultimate control of the Facility, each
player will play cards from their hands to deal
damage to other Organizations and manipulate
the cards in the grid—which represents the Facility
morphing and changing. Players will also have the
opportunity to purchase cards from their Zone of
Influence (ZOI) on the Facility. Additionally, players
can move their Superhero miniature around the
Facility’s Sectors to deal additional damage to
Opponents, while making use of their Abilities on
their Power card.
Along the way, the Facility may also strike
back at the players. As fighting rages throughout
the underground complex, damage is also inflicted
not just to Organizations but to the Facility as well,
marked using the Facility Durability Tracker. As
more damage is received, more Sectors
go into shutdown, making those cards
unavailable for purchase, as well as
potentially causing damage to a player’s
Organization.
As Organizations take damage, their
Cohesion drops; a measure of their overall
strength, morale, leadership, and ability to keep
fighting. If an Organization’s Cohesion ever drops
to 0, they retreat from the Facility and are
out of the game.
The last player remaining in the game
is the winner as they seize control of the
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