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BGG랭킹
BGG전체 : 23603
STRATEGY : 2897
FAMILYGAMES : 2967 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Corné van Moorsel
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아티스트
Marten Scheeren
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인원
게임 소개
게시자:
홀리데이 섬의 알로하. 1960년경에 섬 관광은 폭발적으로 성장했고 여행사들은 필사적으로 새로운 낙원 해변을 찾았다. 당신의 여행 사무소는 당신에게 새로운 휴가 목적지를 탐험하라고 요청한다. 당신의 임무는 최고의 해변과 가장 매력적인 장소를 찾는 것입니다.
알로하는 타일 플레이와 푸쉬 유어 럭의 멋진 조합입니다. 플레이어들은 섬을 탐험하는 동안 해변에 태양 광대를 배치함으로써 최고의 해변을 확보하기 위해 노력하는 여행사 직원이다. 이 기와는 대부분의 기와에 1~3개의 금빛 해변이 있는 등 육지와 물의 조화가 잘 되어 있다. 당신 차례에, 당신은 당신의 담당자를 새로운 장소로 옮기고, 타일을 그립니다. 바로 걸어갈 수 있도록 옆에 놓아야 합니다. 그렇지 않으면 차례가 끝납니다. 만약 당신이 걸어간다면, 해변이 있다면, 당신은 당신의 색깔의 라운저를 그것의 옆에 놓을 수 있는 선택권이 있습니다.
그리고 나서 당신은 운을 믿고 다른 타일을 그릴 수 있습니다. 걸을 때마다 다른 라운지를 내려줄 수 있지만, 이것은 옆으로 갑니다. 충분히 했거나 앞으로 나아갈 수 없다고 판단되면, 그림을 그리는 것을 멈추고 옷걸이를 똑바로 세운다. 그러나 당신이 걸을 수 있도록 놓을 수 없는 타일을 그리면, 당신은 그들의 옆에 있는 모든 멍청이들을 당신의 냄비로 다시 잃게 됩니다. 타일은 여전히 놓여있고, 게임에는 영리한 규칙이 있습니다. 때마다 타일 위치를 가장 타일에 닿으면 가야 한다. 그래서 만약 타일이 당신이 서있는 곳 옆에 간다면, 때때로 당신은 선택의 여지가 없다, 게임은 그것의 위치를 강요한다. 하지만 보통 여러분은 몇 가지 선택권이 있고 이것들은 여러분의 운을 밀어 붙이는데 매우 중요합니다.
마침내, 모든 타일들이 내려지면, 섬에 점수가 매겨집니다. 가장 긴 해변은 10포인트, 그 다음은 9포인트 등(타이 브레이크에 대한 규칙 포함)의 마커를 가집니다. 그런 다음, 해변에서 가장 많은 선수를 가진 플레이어가 포인트 마커(더 많은 타이 브레이크)로 수집합니다. 또한, 당신의 냄비 안에 있는 모든 lunger도 각각 1pt의 가치가 있습니다.
처음에, 당신은 해변을 소유하기 위해 싸워야 한다고 생각하고, 해변의 통제권을 되찾으려고 노력합니다. 하지만 사실 당신은 여러 해변을 점령해야만 승리할 수 있고, 종종 통제권을 확보하기 위해 3-4개의 마커만 있으면 됩니다. 해변을 시작하고, 통제권을 얻은 다음, 확장하여 대부분의 점수를 얻을 수 있는 것이 승리할 것입니다. 선수들은 운이 나빠서 걸을 수 없는 타일을 몇 번 그릴 수 있지만, 이것은 여러분이 점프할 때 올바른 장소를 고르지 않고 있다는 것을 의미한다.
게임이 끝날수록 선택지는 줄어들지만 당신은 이미 일을 마쳤어야 했다. 그 결과 무성한 정글과 푸른 물 유입구가 있는 멋진 섬이 탄생했습니다.
차례가 오기 전까지는 할 일이 없지만 올바른 선택을 한다면 승산이 있을 것이다. 언제 타일을 더 가야 하는지, 언제 멈춰야 하는지 아는 것이 중요합니다. 눈앞에 멍청이들이 많이 남은 선수들은 여전히 승리할 수 있지만 기회를 허비했을 수 있다.
홀리데이 섬의 알로하. 1960년경에 섬 관광은 폭발적으로 성장했고 여행사들은 필사적으로 새로운 낙원 해변을 찾았다. 당신의 여행 사무소는 당신에게 새로운 휴가 목적지를 탐험하라고 요청한다. 당신의 임무는 최고의 해변과 가장 매력적인 장소를 찾는 것입니다.
알로하는 타일 플레이와 푸쉬 유어 럭의 멋진 조합입니다. 플레이어들은 섬을 탐험하는 동안 해변에 태양 광대를 배치함으로써 최고의 해변을 확보하기 위해 노력하는 여행사 직원이다. 이 기와는 대부분의 기와에 1~3개의 금빛 해변이 있는 등 육지와 물의 조화가 잘 되어 있다. 당신 차례에, 당신은 당신의 담당자를 새로운 장소로 옮기고, 타일을 그립니다. 바로 걸어갈 수 있도록 옆에 놓아야 합니다. 그렇지 않으면 차례가 끝납니다. 만약 당신이 걸어간다면, 해변이 있다면, 당신은 당신의 색깔의 라운저를 그것의 옆에 놓을 수 있는 선택권이 있습니다.
그리고 나서 당신은 운을 믿고 다른 타일을 그릴 수 있습니다. 걸을 때마다 다른 라운지를 내려줄 수 있지만, 이것은 옆으로 갑니다. 충분히 했거나 앞으로 나아갈 수 없다고 판단되면, 그림을 그리는 것을 멈추고 옷걸이를 똑바로 세운다. 그러나 당신이 걸을 수 있도록 놓을 수 없는 타일을 그리면, 당신은 그들의 옆에 있는 모든 멍청이들을 당신의 냄비로 다시 잃게 됩니다. 타일은 여전히 놓여있고, 게임에는 영리한 규칙이 있습니다. 때마다 타일 위치를 가장 타일에 닿으면 가야 한다. 그래서 만약 타일이 당신이 서있는 곳 옆에 간다면, 때때로 당신은 선택의 여지가 없다, 게임은 그것의 위치를 강요한다. 하지만 보통 여러분은 몇 가지 선택권이 있고 이것들은 여러분의 운을 밀어 붙이는데 매우 중요합니다.
마침내, 모든 타일들이 내려지면, 섬에 점수가 매겨집니다. 가장 긴 해변은 10포인트, 그 다음은 9포인트 등(타이 브레이크에 대한 규칙 포함)의 마커를 가집니다. 그런 다음, 해변에서 가장 많은 선수를 가진 플레이어가 포인트 마커(더 많은 타이 브레이크)로 수집합니다. 또한, 당신의 냄비 안에 있는 모든 lunger도 각각 1pt의 가치가 있습니다.
처음에, 당신은 해변을 소유하기 위해 싸워야 한다고 생각하고, 해변의 통제권을 되찾으려고 노력합니다. 하지만 사실 당신은 여러 해변을 점령해야만 승리할 수 있고, 종종 통제권을 확보하기 위해 3-4개의 마커만 있으면 됩니다. 해변을 시작하고, 통제권을 얻은 다음, 확장하여 대부분의 점수를 얻을 수 있는 것이 승리할 것입니다. 선수들은 운이 나빠서 걸을 수 없는 타일을 몇 번 그릴 수 있지만, 이것은 여러분이 점프할 때 올바른 장소를 고르지 않고 있다는 것을 의미한다.
게임이 끝날수록 선택지는 줄어들지만 당신은 이미 일을 마쳤어야 했다. 그 결과 무성한 정글과 푸른 물 유입구가 있는 멋진 섬이 탄생했습니다.
차례가 오기 전까지는 할 일이 없지만 올바른 선택을 한다면 승산이 있을 것이다. 언제 타일을 더 가야 하는지, 언제 멈춰야 하는지 아는 것이 중요합니다. 눈앞에 멍청이들이 많이 남은 선수들은 여전히 승리할 수 있지만 기회를 허비했을 수 있다.
From the publisher:
"Aloha, Holiday Island. Island tourism grew explosively around 1960 and travel agents searched desperately for new paradise beaches. Your travel office asks you to explore new holiday destinations. Your task is to find the best beaches and the most attractive locations."
Aloha is a nice mix of tile play and push-your-luck. Players are travel reps trying to secure the best beaches by placing sun loungers on beaches as they explore the island. The tiles show a good mix of land and water, with 1-3 golden beaches on most tiles. On your turn, you jump your rep to a new place, then draw a tile. This must be placed adjacent so you can walk straight onto it, otherwise your turn is over. If you walk on, and it has a beach, you have the option of dropping a lounger in your color onto it on its side.
Then you can decide to push your luck and draw another tile. Each time you walk on, you may drop another lounger, but these go onto their sides. When you decide you've done enough or cannot move on anyway, you stop drawing and turn your loungers upright. But if you draw a tile you can't place so that you walk on, you lose all the loungers on their sides back to your pot. The tile still gets placed, and the game has a clever rule. Whenever a tile is placed, it must go where it touches the most tiles. So if the tile is going next to where you stand, sometimes you have no choice, the game forces its placement. But usually you have a few choices and these are crucial to pushing your luck.
Finally, when all the tiles are down, the island is scored. The longest beach gets a 10pt marker, the next a 9pt marker and so on (with rules for tie-breaks). Then, the player with the most loungers on that beach collects to points markers (more tie-breaks). Also, any loungers still in your pot are also worth 1 pt each.
At first, you think you must fight over owning beaches, and try to wrest back control of a beach. But in fact you will only win by occupying several beaches, and often you only need 3 or 4 markers to secure control. Being able to start a beach, get control, then extend it to get most points will win. Players can be unlucky and draw un-walkable tiles a few times, but this means you are not picking the correct places when jumping.
As the game ends, your options reduce, but you should have done your work already. The result is a nice looking island, with lush jungle and bluewater inlets, dotted with lots of loungers.
You have nothing to do till your turn, but if you make the right choices, you should have a winning chance. Knowing when to go one more tile matters, and knowing when to stop. Players with lots of loungers left in front of them can still win, but may have wasted their opportunities.
"Aloha, Holiday Island. Island tourism grew explosively around 1960 and travel agents searched desperately for new paradise beaches. Your travel office asks you to explore new holiday destinations. Your task is to find the best beaches and the most attractive locations."
Aloha is a nice mix of tile play and push-your-luck. Players are travel reps trying to secure the best beaches by placing sun loungers on beaches as they explore the island. The tiles show a good mix of land and water, with 1-3 golden beaches on most tiles. On your turn, you jump your rep to a new place, then draw a tile. This must be placed adjacent so you can walk straight onto it, otherwise your turn is over. If you walk on, and it has a beach, you have the option of dropping a lounger in your color onto it on its side.
Then you can decide to push your luck and draw another tile. Each time you walk on, you may drop another lounger, but these go onto their sides. When you decide you've done enough or cannot move on anyway, you stop drawing and turn your loungers upright. But if you draw a tile you can't place so that you walk on, you lose all the loungers on their sides back to your pot. The tile still gets placed, and the game has a clever rule. Whenever a tile is placed, it must go where it touches the most tiles. So if the tile is going next to where you stand, sometimes you have no choice, the game forces its placement. But usually you have a few choices and these are crucial to pushing your luck.
Finally, when all the tiles are down, the island is scored. The longest beach gets a 10pt marker, the next a 9pt marker and so on (with rules for tie-breaks). Then, the player with the most loungers on that beach collects to points markers (more tie-breaks). Also, any loungers still in your pot are also worth 1 pt each.
At first, you think you must fight over owning beaches, and try to wrest back control of a beach. But in fact you will only win by occupying several beaches, and often you only need 3 or 4 markers to secure control. Being able to start a beach, get control, then extend it to get most points will win. Players can be unlucky and draw un-walkable tiles a few times, but this means you are not picking the correct places when jumping.
As the game ends, your options reduce, but you should have done your work already. The result is a nice looking island, with lush jungle and bluewater inlets, dotted with lots of loungers.
You have nothing to do till your turn, but if you make the right choices, you should have a winning chance. Knowing when to go one more tile matters, and knowing when to stop. Players with lots of loungers left in front of them can still win, but may have wasted their opportunities.
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