-
BGG랭킹
BGG전체 : 3342
ABSTRACTS : 177
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.26 / 5
-
디자이너
Gaetano Evola, Rosanna Leocata
-
아티스트
Michael Menzel
-
인원
게임 소개
테라 노바에서 플레이어들은 통제 표지를 움직이고 울타리를 치면서 땅의 영역을 차지하려고 한다. 각 턴마다 플레이어는 세 가지 동작을 취해야 하는데, 먼저 컨트롤 마커를 움직인 다음 다음 두 가지 동작을 취해야 한다.
컨트롤 마커 이동(동일한 마커 또는 다른 마커 이동) 및/또는
이번 턴을 움직인 제어 마커 옆에 울타리를 놓는 것.
면적이 3가지 이하의 경관을 포함하고 있을 때 점수를 매깁니다. 한 영역에서 가장 많은 피스를 가진 사람은 그 지역의 공간 수와 풍경 유형의 수에 따라 점수를 매기고, 더 적은 유형이 더 많은 점수를 받는다. 동점일 경우 포인트가 분할됩니다. 모든 영역이 득점되면 게임은 종료됩니다.
프레미오 아르키메데 2004 우승자.
컨트롤 마커 이동(동일한 마커 또는 다른 마커 이동) 및/또는
이번 턴을 움직인 제어 마커 옆에 울타리를 놓는 것.
면적이 3가지 이하의 경관을 포함하고 있을 때 점수를 매깁니다. 한 영역에서 가장 많은 피스를 가진 사람은 그 지역의 공간 수와 풍경 유형의 수에 따라 점수를 매기고, 더 적은 유형이 더 많은 점수를 받는다. 동점일 경우 포인트가 분할됩니다. 모든 영역이 득점되면 게임은 종료됩니다.
프레미오 아르키메데 2004 우승자.
In Terra Nova, players try to claim areas of land by moving control markers and placing fences. Each turn, a player must take three actions, first moving a control marker, then taking two further actions from these possibilities:
moving a control marker (whether the same one or a different one) and/or
placing a fence next to a control marker that moved this turn.
Areas are scored once they're enclosed and contain no more than three types of landscape. Whoever has the majority of pieces in an area scores points based on the number of spaces and the number of types of landscape in the area, with fewer types scoring more points. Points are split in case of a tie. The game ends once all areas have been scored.
Winner of Premio Archimede 2004.
moving a control marker (whether the same one or a different one) and/or
placing a fence next to a control marker that moved this turn.
Areas are scored once they're enclosed and contain no more than three types of landscape. Whoever has the majority of pieces in an area scores points based on the number of spaces and the number of types of landscape in the area, with fewer types scoring more points. Points are split in case of a tie. The game ends once all areas have been scored.
Winner of Premio Archimede 2004.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
546
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
440
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
378
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
346
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18