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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alessandro Micoli, Roberto Verrelli
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아티스트
Simone Bellassai
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인원
게임 소개
테니스매니아는 선수 개개인을 위한 주사위와 카드로 테니스 경기를 시뮬레이션합니다. 이용 가능한 4개의 챔피언 중에서 당신이 가장 좋아하는 챔피언을 선택하고, 상대의 약점을 연구하며, 그라운드에서 뛸지, 잔디에서 뛸지, 콘크리트에서 뛸지를 선택하세요.
각 플레이어는 자신의 챔피언의 전술 카드 1장과 액션 카드 10장(서비스, 볼ée, 백, 스매시 등)을 받은 다음 리액션, 챌린지, 이벤트 카드를 섞는다.
매 경기 전에 D12를 굴려서 누가 먼저 시작할지 결정한다. 서브하는 사람이 볼 카드 3장을 받게 되면 공을 치려는 방향(또는 레인)이 결정됩니다. 다른 한 명은 두 장의 볼 카드를 받습니다. 그런 다음 D12를 굴리기 위해 작업 카드를 선택합니다. 이 카드는 전술 카드가 부여한 수식어를 고려해야 한다는 것을 기억하면서 각 Die 결과가 무엇을 의미하는지 알려줍니다. 공을 놓치거나, 네트를 치거나, 심지어 상대 진영에 쳐내서 실패할 수도 있습니다. 아니면 그냥 쳐넣고 던지거나 ACE가 쳐들어가서 성공할 수도 있습니다. 그런 다음 보드의 적절한 위치로 볼 토큰을 끌어오면 다른 플레이어가 성공 유형에 따라 응답할 기회를 얻게 되며 비슷한 방식으로 다시 공을 칠 수 있습니다. 플레이어는 한 명이 놓치거나 5개의 공이 모두 사용될 때까지 이렇게 앞뒤로 움직입니다. 포인트는 실제 테니스와 같은 방식으로 부여되며 우승 조건도 동일합니다.
각 플레이어는 자신의 챔피언의 전술 카드 1장과 액션 카드 10장(서비스, 볼ée, 백, 스매시 등)을 받은 다음 리액션, 챌린지, 이벤트 카드를 섞는다.
매 경기 전에 D12를 굴려서 누가 먼저 시작할지 결정한다. 서브하는 사람이 볼 카드 3장을 받게 되면 공을 치려는 방향(또는 레인)이 결정됩니다. 다른 한 명은 두 장의 볼 카드를 받습니다. 그런 다음 D12를 굴리기 위해 작업 카드를 선택합니다. 이 카드는 전술 카드가 부여한 수식어를 고려해야 한다는 것을 기억하면서 각 Die 결과가 무엇을 의미하는지 알려줍니다. 공을 놓치거나, 네트를 치거나, 심지어 상대 진영에 쳐내서 실패할 수도 있습니다. 아니면 그냥 쳐넣고 던지거나 ACE가 쳐들어가서 성공할 수도 있습니다. 그런 다음 보드의 적절한 위치로 볼 토큰을 끌어오면 다른 플레이어가 성공 유형에 따라 응답할 기회를 얻게 되며 비슷한 방식으로 다시 공을 칠 수 있습니다. 플레이어는 한 명이 놓치거나 5개의 공이 모두 사용될 때까지 이렇게 앞뒤로 움직입니다. 포인트는 실제 테니스와 같은 방식으로 부여되며 우승 조건도 동일합니다.
TennisMania simulates a tennis match with dice and cards for the individual players. Choose your favorite champion among the four available, studies the opponent's weaknesses, choose whether to play on the ground, grass or concrete.
Each player receives 1 tactical card and 10 actions cards (service, volée, back, smash, etc) of his champion, then shuffle each deck of Reaction, Challenge and Event cards.
Before each match determine who goes first by rolling the D12. The person serving gets 3 ball cards, these determine which direction(or lane) you are attempting to hit the ball into. The other player gets two ball cards. Whoever is serving then chooses an Action card to attempt and rolls the D12. The card will tell you what each Die result will mean remembering to take into consideration any modifiers the tactics card grants you. You might fail by missing the ball, hitting the net, or even hitting it out on the opponents side. Or you might succeed by merely hitting it in, lobbing it in or ACE smashing it in. you then drag the Ball token to the appropriate spot on the board and the other player gets a chance to respond based on the type of success was achieved, attempting to hit it back in a similar manner. The Player go back and forth like this until some one misses or all 5 balls are used. Points are awarded the same way they are in real tennis and win conditions are also identical.
Each player receives 1 tactical card and 10 actions cards (service, volée, back, smash, etc) of his champion, then shuffle each deck of Reaction, Challenge and Event cards.
Before each match determine who goes first by rolling the D12. The person serving gets 3 ball cards, these determine which direction(or lane) you are attempting to hit the ball into. The other player gets two ball cards. Whoever is serving then chooses an Action card to attempt and rolls the D12. The card will tell you what each Die result will mean remembering to take into consideration any modifiers the tactics card grants you. You might fail by missing the ball, hitting the net, or even hitting it out on the opponents side. Or you might succeed by merely hitting it in, lobbing it in or ACE smashing it in. you then drag the Ball token to the appropriate spot on the board and the other player gets a chance to respond based on the type of success was achieved, attempting to hit it back in a similar manner. The Player go back and forth like this until some one misses or all 5 balls are used. Points are awarded the same way they are in real tennis and win conditions are also identical.
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