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BGG랭킹
BGG전체 : 10177
THEMATIC : 1273
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Diane Sauer
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아티스트
-
인원
게임 소개
핀볼 쇼다운에서 당신과 다른 선수들은 핀볼이고 핀볼 기계는 미쳐가고 있어요! 여러분이 생각할 시간을 갖기 전에, 멀티 볼은 여러분과 다른 선수들을 다양한 팝 범퍼, 드롭 타겟, 그리고 다른 운동장 장치들의 점수를 얻기 위한 경쟁에 배치하기 시작합니다. 당신과 다른 핀볼들은 모든 것이 끝나기 전에 가장 많은 점수를 얻고 보너스를 위한 다양한 콤보를 완성할 수 있는 시간이 얼마 남지 않았고 불가피하게 고갈된다.
선수들은 핀볼 운동장 장치를 나타내는 10장의 카드를 받는다. 각 턴마다 선수들은 자신의 손에서 하나의 카드를 선택하고 추첨 덱에서 하나의 카드를 추가한다. 이 카드들은 테이블의 중앙에 위를 향하게 배치되며 핀볼이 방향을 잡고 이 라운드를 득점하기 위해 시도할 수 있는 플레이 필드 장치이다. 첫 번째 선수부터 시작해서, 각 선수에게 세 가지 옵션이 있습니다. 그들은 플레이필드 장치에 입찰을 할 수 있고(스티어 포워드), 하나 이상의 제어 토큰을 사용하여 핀볼의 속도를 높일 수 있으며 폐기된 더미에서 플레이필드 카드를 구입할 수 있다. 그들은 이 선택 사항들 중 일부 또는 전부를 하거나 통과하고 아무 것도 하지 않습니다. 각 장치에서 가장 높은 입찰자가 카드를 들고 장치를 완성하기 위한 속도 요건을 충족한다고 가정하면 점수를 매긴다. 첫 번째 플레이어부터 시작하는 장치에 입찰하지 않은 사람이 나머지 장치 중 하나를 선택합니다. 핀볼은 장치에 나열된 속도 이상으로 점수를 매겨야 합니다. 그렇지 않으면 점수가 매겨지지 않고 장치에 따라 속도가 떨어진다. 점수가 매겨진 장치는 속도에 영향을 미치며 장치에 따라 핀볼의 속도가 빨라지거나 느려질 수 있습니다. 장치 득점과 제로 타율로 소모되지 않기 위해 노력하는 것 외에도, 선수들은 모두 추가 보너스를 얻는 다양한 조합을 끝내기 위해 경쟁하고 있다. 10라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
선수들은 핀볼 운동장 장치를 나타내는 10장의 카드를 받는다. 각 턴마다 선수들은 자신의 손에서 하나의 카드를 선택하고 추첨 덱에서 하나의 카드를 추가한다. 이 카드들은 테이블의 중앙에 위를 향하게 배치되며 핀볼이 방향을 잡고 이 라운드를 득점하기 위해 시도할 수 있는 플레이 필드 장치이다. 첫 번째 선수부터 시작해서, 각 선수에게 세 가지 옵션이 있습니다. 그들은 플레이필드 장치에 입찰을 할 수 있고(스티어 포워드), 하나 이상의 제어 토큰을 사용하여 핀볼의 속도를 높일 수 있으며 폐기된 더미에서 플레이필드 카드를 구입할 수 있다. 그들은 이 선택 사항들 중 일부 또는 전부를 하거나 통과하고 아무 것도 하지 않습니다. 각 장치에서 가장 높은 입찰자가 카드를 들고 장치를 완성하기 위한 속도 요건을 충족한다고 가정하면 점수를 매긴다. 첫 번째 플레이어부터 시작하는 장치에 입찰하지 않은 사람이 나머지 장치 중 하나를 선택합니다. 핀볼은 장치에 나열된 속도 이상으로 점수를 매겨야 합니다. 그렇지 않으면 점수가 매겨지지 않고 장치에 따라 속도가 떨어진다. 점수가 매겨진 장치는 속도에 영향을 미치며 장치에 따라 핀볼의 속도가 빨라지거나 느려질 수 있습니다. 장치 득점과 제로 타율로 소모되지 않기 위해 노력하는 것 외에도, 선수들은 모두 추가 보너스를 얻는 다양한 조합을 끝내기 위해 경쟁하고 있다. 10라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
In Pinball Showdown you and the other players are the pinballs and the pinball machine is going like crazy! Before you have time to think, multi-ball starts placing you and the other players in competition to score the various pop bumpers, drop targets and other playfield devices. You and the other pinballs have only a short time to score the most points and complete the various combos for bonuses before it's all over and you inevitably drain.
Players are dealt ten cards each of which represents a pinball playfield device. Each turn the players all select one card from their hand and one is added from the draw deck. These cards are placed face up in the center of the table and are the playfield devices that pinballs can steer towards and try to score this round. Starting with the first player, each player has three options. They may place a bid on a playfield device (Steer towards it), spend one or more control tokens to increase the speed of their pinball and they may purchase a playfield card from the discard pile. They many do any or all of these options or pass and do none. The highest bidders on each device takes their card and, assuming they meet the speed requirements to complete the device, they score it. Anyone who did not bid on a device starting with the first player selects one of the remaining devices. Pinballs must be going the speed listed on the device they get or greater to score it. If they are not, it is not scored and they still lose speed according to the device. Devices that are scored affect speed and can cause your pinball to speed up or slow down depending on the device. Besides scoring devices and trying not to drain by hitting a speed of zero, players are all competing to finish various combinations which score additional bonuses. At the end of ten rounds, the player that scored the most points wins.
Players are dealt ten cards each of which represents a pinball playfield device. Each turn the players all select one card from their hand and one is added from the draw deck. These cards are placed face up in the center of the table and are the playfield devices that pinballs can steer towards and try to score this round. Starting with the first player, each player has three options. They may place a bid on a playfield device (Steer towards it), spend one or more control tokens to increase the speed of their pinball and they may purchase a playfield card from the discard pile. They many do any or all of these options or pass and do none. The highest bidders on each device takes their card and, assuming they meet the speed requirements to complete the device, they score it. Anyone who did not bid on a device starting with the first player selects one of the remaining devices. Pinballs must be going the speed listed on the device they get or greater to score it. If they are not, it is not scored and they still lose speed according to the device. Devices that are scored affect speed and can cause your pinball to speed up or slow down depending on the device. Besides scoring devices and trying not to drain by hitting a speed of zero, players are all competing to finish various combinations which score additional bonuses. At the end of ten rounds, the player that scored the most points wins.
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