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BGG랭킹
BGG전체 : 9670
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Błażej Kubacki
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아티스트
Enggar Adirasa
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인원
게임 소개
섀도스케이프는 괴물, 보물, 함정으로 가득 찬 모듈식 보드에서 플레이되는 미니 던전 크롤이다. 그것은 미스트폴 우주에서 일어나며, 플레이어들이 다시 한번 상징적인 히어로즈 오브 미스트폴과 하트 오브 더 미스트의 역할을 맡을 수 있게 한다. 빠르고 분노에 찬 미니 던전 크롤러 안에서 협력이든 솔리테어든 경쟁적으로 이동, 음모, 전투!
각 게임은 5x5 격자의 던전 룸 카드(dunge room card)에서 매 게임 전에 무작위로 진행된다. 플레이어는 자신의 영웅을 선택하고 토큰을 던전의 구석진 방에 놓는 것으로 시작합니다. 각각의 영웅들은 플레이어 앞의 테이블 위에 놓인 4개의 양면 액션 카드 세트를 가지고 나온다.
차례를 수행하는 동안 몬스터 공격(다른 히어로들은 제외), 룸 검색, 이동 또는 다음 라운드를 준비하는 두 개의 카드를 사용합니다. Action Card를 사용한 후에는 다른 쪽으로 뒤집어 다른 Action(작업)을) 기능이 있습니다.
각 액션은 원하는 수의 패이트 카드로부터 분 효과를 사용하여 확장할 수 있습니다. 페이트 카드는 게임의 여러 지점에 있는 공통 페이트 덱에서 뽑는다(보통 Prepare Action을 사용할 때). 그러나 페이트 카드는 몬스터를 이동하거나 미로의 배치를 예기치 않게 변경하거나 다른 플레이어로부터 보물을 빼앗을 수 있는 베인 효과를 위해 사용될 수도 있다.
각 턴은 활동 중인 플레이어가 세 번째이자 마지막 효과인 몬스터 산란과 움직임을 위해 하나의 페이트 카드를 뽑는 것으로 끝납니다. 이때는 대부분의 몬스터들이 히어로즈를 공격할 수 있는 시간이며, 그 중 일부는 쉽게 흠뻑 젖을 수 있고, 다른 몬스터들은 액션 카드에 넣어 히어로가 치유될 때까지 사용할 수 없게 된다.
각 게임은 5x5 격자의 던전 룸 카드(dunge room card)에서 매 게임 전에 무작위로 진행된다. 플레이어는 자신의 영웅을 선택하고 토큰을 던전의 구석진 방에 놓는 것으로 시작합니다. 각각의 영웅들은 플레이어 앞의 테이블 위에 놓인 4개의 양면 액션 카드 세트를 가지고 나온다.
차례를 수행하는 동안 몬스터 공격(다른 히어로들은 제외), 룸 검색, 이동 또는 다음 라운드를 준비하는 두 개의 카드를 사용합니다. Action Card를 사용한 후에는 다른 쪽으로 뒤집어 다른 Action(작업)을) 기능이 있습니다.
각 액션은 원하는 수의 패이트 카드로부터 분 효과를 사용하여 확장할 수 있습니다. 페이트 카드는 게임의 여러 지점에 있는 공통 페이트 덱에서 뽑는다(보통 Prepare Action을 사용할 때). 그러나 페이트 카드는 몬스터를 이동하거나 미로의 배치를 예기치 않게 변경하거나 다른 플레이어로부터 보물을 빼앗을 수 있는 베인 효과를 위해 사용될 수도 있다.
각 턴은 활동 중인 플레이어가 세 번째이자 마지막 효과인 몬스터 산란과 움직임을 위해 하나의 페이트 카드를 뽑는 것으로 끝납니다. 이때는 대부분의 몬스터들이 히어로즈를 공격할 수 있는 시간이며, 그 중 일부는 쉽게 흠뻑 젖을 수 있고, 다른 몬스터들은 액션 카드에 넣어 히어로가 치유될 때까지 사용할 수 없게 된다.
Shadowscape is a mini dungeon crawl played on a modular board of rooms filled with monsters, treasures and traps. It takes place in the Mistfall universe, allowing players to once again take on the roles of iconic Heroes of both Mistfall and Heart of the Mists. Move, plot and fight competitively, cooperatively or solitaire, in a fast and furious mini dungeon crawler of epic proportions!
Each game is played on a five-by-five grid of dungeon room cards, randomized before every game. Players start by choosing their Heroes and placing their tokens in the corner rooms of the dungeon. Each Hero comes with their own set of four double-sided Action Cards placed on the table in front of the player.
During your turn, you will use two of those cards, performing Actions like attacking monsters (but not other Heroes), searching through rooms, moving or preparing for the next rounds. After using an Action Card, you will flip it to the other side, featuring a different Action.
Each Action can be boosted by using the Boon effects from any number of Fate Cards from your hand. Fate Cards are drawn from a common Fate Deck at different points of the game (usually when using the Prepare Action). But Fate Cards can also be used for their alternative Bane effect, which allows you to move monsters, make unexpected changes to the layout of the labyrinth, or snatch treasures from other players.
Each turn will end with the active player drawing one Fate Card for its third and final effect: monster spawn and movement. This is also the time when most monsters will be able to attack the Heroes, dealing damage some of which can be easily soaked, while other have to be placed on their Action Cards, making them unavailable until the Hero is healed.
Each game is played on a five-by-five grid of dungeon room cards, randomized before every game. Players start by choosing their Heroes and placing their tokens in the corner rooms of the dungeon. Each Hero comes with their own set of four double-sided Action Cards placed on the table in front of the player.
During your turn, you will use two of those cards, performing Actions like attacking monsters (but not other Heroes), searching through rooms, moving or preparing for the next rounds. After using an Action Card, you will flip it to the other side, featuring a different Action.
Each Action can be boosted by using the Boon effects from any number of Fate Cards from your hand. Fate Cards are drawn from a common Fate Deck at different points of the game (usually when using the Prepare Action). But Fate Cards can also be used for their alternative Bane effect, which allows you to move monsters, make unexpected changes to the layout of the labyrinth, or snatch treasures from other players.
Each turn will end with the active player drawing one Fate Card for its third and final effect: monster spawn and movement. This is also the time when most monsters will be able to attack the Heroes, dealing damage some of which can be easily soaked, while other have to be placed on their Action Cards, making them unavailable until the Hero is healed.
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