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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

좀비는 좀비 종말이야 목가적인 동네에서 일어난다면 말이지 좀비를 쏘고, 요새를 짓고, 전리품을 사는 쌍방향 갑판 건설 게임이기도 합니다. 좀비 대재앙 기간 동안 번창하기 위해 이웃을 돕습니다. 우리는 갑판 쌓기 장르가 4인용 솔리테어 게임처럼 느껴질 때가 너무 많았다. 우리의 목표는 장르를 발전시키고 상대의 등을 긁는 게임을 만드는 것입니다.그냥 나중에 찌르려고.

게임의 목적은 게임이 끝날 때까지 당신의 덱과 포트에서 가장 많은 승리 포인트를 축적하는 것입니다. 카드에는 다양한 승점이 부여되며, 병기 카드는 큐어 카드라고 불리는 더 높은 승점 카드를 획득하는 데 사용되므로 승점이 없습니다. 상처나 치료 카드 중 하나가 소진되면 게임이 종료된다.

턴이 끝날 때마다 플레이어의 벽에 더 많은 수의 좀비가 추가된다. 피조물들은 총에 맞거나 벽의 힘을 극복할 때까지 벽 뒤에 머무른다. 피조물이 벽을 넘어오면 마이너스 1점짜리 상처 카드를 가져가게 되고 데크를 약간 방해하게 됩니다. 상처 카드를 제거하는 방법이 있고 게임에는 그렇게 많지 않기 때문에 당신의 덱은 상처 카드에 의해 부정적인 영향을 받지 않을 것이다.

게임에는 스크랩이라는 수집 가능한 자원이 있습니다. 두 가지 방법 중 하나로 사용할 수 있습니다. 하나는 벽을 보강하는 데 사용할 수 있고, 따라서 좀비가 다가와서 상처를 주는 것을 막을 수 있습니다. 건물을 짓는 데도 사용할 수 있습니다. 건물은 갑판에서 뽑을 필요가 없기 때문에 기본적으로 한 번에 한 번 이상 사용할 수 있는 능력입니다. 또한 상당한 양의 승리 포인트를 얻을 수 있습니다. 한 건물의 예로는 좀비 투석기를 사용할 수 있는데, 이 투석기를 사용하여 벽에 좀비를 다른 플레이어에게 던질 수 있습니다.

다른 플레이어를 도와주면 두 가지 종류의 카드를 얻을 수 있습니다. 한 종류는 소모품이라고 불리고 그것들은 당신을 돕거나 다른 플레이어들을 괴롭힐 수 있는 한번 굽는 카드입니다. 당신이 얻을 수 있는 다른 카드는 적절한 승점의 가치가 있고 벽에 있는 생명체를 쉽게 죽일 수 있는 능력을 제공하는 큐어 카드이다.

이 게임은 쿠프 게임을 선호하는 플레이어들이 다른 플레이어를 괴롭히는 메카닉을 즐길 수 없도록 하기 위해 "take that" 게임입니다. 나는 킹메이커에 비해 부드럽고 재미있는 방식으로 다른 선수들에게 영향을 주는 카드를 만들거나 누군가를 쓰러뜨리는 데 상당한 시간을 할애했다. 이 게임은 매우 상호작용하기 위해 만들어졌기 때문에 대부분의 능력은 그것에 집중되어 있습니다. 경기 내내 동맹이 형성되고 깨지기 때문에 매번 역동적이다.

이 게임은 트래킹이 없어서 5장으로 시작해요. 이것은 플레이어가 게임에서 훨씬 더 빨리 재미있는 카드 조합을 만들 수 있게 해준다. 이것은 또한 당신이 게임에서 지향하는 전략의 유형에 더 집중할 수 있게 해준다.

테이블아우 지역에서 구매할 수 있는 카드는 일반 데크 빌더들이 가지고 있는 것과 동일한 10장의 카드에 비해 최대 2장의 복사본으로 상당히 독특하다. 이것은 각 플레이어에게 각각의 게임마다 독특한 느낌/정체성을 부여한다. 그것은 또한 게임을 할 때마다 재생 가치를 재미있고 신선하게 만듭니다.
Zomburbs is the zombie apocalypse if it were to happen in your idyllic neighborhood. It is also an interactive deck-building game in which you shoot zombies, build your fort, buy loot, and ...ahem... "help" your neighbors, in order to thrive during the zombie apocalypse. We felt that the deck-building genre too often felt like a 4 person game of solitaire. Our aim is to evolve the genre and create a game where you might be scratching your opponent's back...just to stab it later.

The objective of the game is to accumulate the most victory points in both your deck and your fort by the end of the game. Cards will have varying number of victory points and weapon cards are worth no victory points since you use them to earn higher victory point cards called cure cards. The game ends when either the wound or cure cards are exhausted.

At the end of each turn an increasing number of zombies will be added to a player's walls. Creatures stay behind your walls until they are either shot or if they overcome the strength of your wall. When creatures come over you walls you can end up taking wound cards which are worth a negative one victory point and they will hinder your deck a bit. There are ways to remove wound cards and there are not that many in a game so your deck will not be adversely affected by them.

There is a resource in the game that you can collect called scrap. It can be used in one of two ways. One you can use it to reinforce your walls, therefore preventing zombies from coming over and giving you wounds. You can also use it to construct buildings. Buildings are essentially abilities that you can use at least once per turn since they don't have to drawn from your deck, they are also worth a good amount of victory points. An example of one building is the zombie catapult which you can use to fling zombies on your walls towards other players.

If you help other players you can earn two different types of cards. One type is called consumables and they are one time burn cards that can either help you or mess with the other players. The other card you can earn are cure cards which are worth a decent number of victory points and provide the ability to easily kill creatures on your walls, therefore allowing you to continue to "help" other players.

The game is a "take that" game so players who prefer coop games might not enjoy the mechanics of messing with the other players. I spent a significant amount of time in making the cards that affect other players in a mild and fun way versus king maker or knocking somebody out. The game was intended to be very interactive so most abilities are centered on that. Alliances will be formed and broken throughout the game which makes it very dynamic each time.

There really is no trashing in this game so you only start with 5 cards. This allows a player to get to making fun card combos much sooner in the game. This also allows you to focus more on the type of strategy that you are going for in the game.

The cards for purchase in the tableau area are fairly unique with a maximum of 2 copies versus 10 of the same card that normal deck builders have. This gives each player a unique feel/identity each game. It also makes the replay value fun and fresh each time you play the game.

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