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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Louis Manning
-
아티스트
Louis Manning
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인원
게임 소개
넌 여기 갇혔고 유일한 희망은 탈출이야! 게이트는 나가는 길이야. 만약 네가 이 비틀린 미로 속 통로의 위치를 기억할 수만 있다면. 그들을 통과하려면 은색 열쇠도 필요할 거야. 분명 여기 어딘가에 있을 거야. 찾기 위해 기다리고 있을 거야.
갑자기 비인간적인 비명소리, 야옹, 광기에 대한 기대감, 몸을 마비시키고 정신을 망가뜨리는... 어딘가에서, 어둠 속에서 말이야 숨을 헐떡이며 비틀거리며 일어선다. 그들이 당신을 찾기 전에 도망쳐야 한다.
게임 조각:
23 육각 타일
육각 리프트 타일 1개
호러 카드 12장
잃어버린 카드 12장
24개 항목 카드
플레이어 토큰 4개
게임 방법:
이 게임은 2-4명의 선수들 사이에서 진행되며, 궁극적인 목표는 탈출하는 것이다. 이것은 문의 기와와 문을 여는 은색 열쇠의 카드 두 가지를 발견함으로써 이루어진다.
각 플레이어는 임의의 캐릭터 카드와 세 개의 아이템 카드 - 어쩌면 게임을 훨씬 더 빠르게 만들 수 있는 은색 키 - 으로 시작합니다.
플레이어들은 탐험을 하면서 새로운 육각형을 드러내고, 보드를 확장하여 미지의 것을 드러낸다. 머지않아 플레이어는 함정, 다른 플레이어의 공격, 또는 뇌 기생충 아이템 카드를 찾는 불운에 굴복할 것이다.
이 경우 해당 선수는 플레이에서 제외됩니다. 그들은 호러 카드를 가지고 다음 차례에 돌아올 것입니다. 그들은 이제 다른 차원의 진부한 짐승이 되었고, 인간성을 회복할 수 있는 유일한 방법은 인간 선수들 중 한 명을 집어삼키는 것이다 - 운명을 뒤집는 것이다.
게임은 전략적으로 중요하며, 모든 카드들은 타일의 상황과 위치에 따라 서로 영향을 미친다. 그럼에도 불구하고, 규칙은 5분 안에 집어 들 수 있을 정도로 간단하다. 경기가 빨리 끝날 수 있지만 경험이 풍부한 선수일수록 전략이 일탈되고 복잡해진다.
갑자기 비인간적인 비명소리, 야옹, 광기에 대한 기대감, 몸을 마비시키고 정신을 망가뜨리는... 어딘가에서, 어둠 속에서 말이야 숨을 헐떡이며 비틀거리며 일어선다. 그들이 당신을 찾기 전에 도망쳐야 한다.
게임 조각:
23 육각 타일
육각 리프트 타일 1개
호러 카드 12장
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24개 항목 카드
플레이어 토큰 4개
게임 방법:
이 게임은 2-4명의 선수들 사이에서 진행되며, 궁극적인 목표는 탈출하는 것이다. 이것은 문의 기와와 문을 여는 은색 열쇠의 카드 두 가지를 발견함으로써 이루어진다.
각 플레이어는 임의의 캐릭터 카드와 세 개의 아이템 카드 - 어쩌면 게임을 훨씬 더 빠르게 만들 수 있는 은색 키 - 으로 시작합니다.
플레이어들은 탐험을 하면서 새로운 육각형을 드러내고, 보드를 확장하여 미지의 것을 드러낸다. 머지않아 플레이어는 함정, 다른 플레이어의 공격, 또는 뇌 기생충 아이템 카드를 찾는 불운에 굴복할 것이다.
이 경우 해당 선수는 플레이에서 제외됩니다. 그들은 호러 카드를 가지고 다음 차례에 돌아올 것입니다. 그들은 이제 다른 차원의 진부한 짐승이 되었고, 인간성을 회복할 수 있는 유일한 방법은 인간 선수들 중 한 명을 집어삼키는 것이다 - 운명을 뒤집는 것이다.
게임은 전략적으로 중요하며, 모든 카드들은 타일의 상황과 위치에 따라 서로 영향을 미친다. 그럼에도 불구하고, 규칙은 5분 안에 집어 들 수 있을 정도로 간단하다. 경기가 빨리 끝날 수 있지만 경험이 풍부한 선수일수록 전략이 일탈되고 복잡해진다.
You're trapped down here and the only hope is to escape! The gates are the way out, if only you could remember where they are in this twisting maze of moldered passageways. You'll need the Silver Key to get through them as well; it must be here somewhere, waiting to be found.
Suddenly there is an inhuman screech, a yowling, ululating expectation of madness that paralyses your body and frays your psyche... from somewhere, out there in the dark. You pant as your breath returns and you stagger to your feet; you must escape before they can find you!
Game Pieces:
23 Hex Tiles
1 Hex Rift Tile
12 Horror Cards
12 Lost Cards
24 Item Cards
4 Player Tokens
How to play:
The game is played between 2-4 players, the ultimate goal being to escape. This is done by finding two things; the tile of the gates, and the card of the silver key which opens them.
Each player starts with a random character card and three item cards - maybe even the silver key, which makes the game much more cut-throat, much more quickly.
The players explore, revealing new hexes as they do so, expanding the board out, revealing the unknown. Sooner or later a player will succumb to a trap, or an attack from another player, or just the bad luck of finding the brain parasite item card.
When this happens, that player is removed from play. They will come back on their next turn with a Horror card. They are now an eldritch beast from another dimension, and the only way to recover their humanity is to devour one of the human players - reversing their fates.
The game is heavy on strategy; all the cards affect each other in one way or another,depending on the situation and positioning of the tiles themselves. Despite this, the rules are simple enough to pick up and play in five minutes. Games can be over quickly, but the more experienced the players, the more devious and complex their strategies become.
Suddenly there is an inhuman screech, a yowling, ululating expectation of madness that paralyses your body and frays your psyche... from somewhere, out there in the dark. You pant as your breath returns and you stagger to your feet; you must escape before they can find you!
Game Pieces:
23 Hex Tiles
1 Hex Rift Tile
12 Horror Cards
12 Lost Cards
24 Item Cards
4 Player Tokens
How to play:
The game is played between 2-4 players, the ultimate goal being to escape. This is done by finding two things; the tile of the gates, and the card of the silver key which opens them.
Each player starts with a random character card and three item cards - maybe even the silver key, which makes the game much more cut-throat, much more quickly.
The players explore, revealing new hexes as they do so, expanding the board out, revealing the unknown. Sooner or later a player will succumb to a trap, or an attack from another player, or just the bad luck of finding the brain parasite item card.
When this happens, that player is removed from play. They will come back on their next turn with a Horror card. They are now an eldritch beast from another dimension, and the only way to recover their humanity is to devour one of the human players - reversing their fates.
The game is heavy on strategy; all the cards affect each other in one way or another,depending on the situation and positioning of the tiles themselves. Despite this, the rules are simple enough to pick up and play in five minutes. Games can be over quickly, but the more experienced the players, the more devious and complex their strategies become.
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