-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
Walter Cunningham
-
인원
게임 소개
Leslie Rees"의 이야기를 바탕으로 한 게임입니다.
1945년부터 1954년 사이에 출판됐으며 호주에서 가장 많이 팔린 아동 도서 & 인용구를 바탕으로 제작됐다.Digit Dick on the Barrier Reef " 레슬리 리스(1905-2000)가 월터 커닝햄이 그린 1942년 멜버른 존 샌즈가 출판했다. 퀸즐랜드를 배경으로 한 이 책은 휴일에 부모와 함께 아버지의 코트 주머니에 넣어 밀입국하는 엄마의 엄지발가락만 한 작은 소년 디지딕의 모험을 상세하게 다루고 있다.
이 게임은 게임 박스에 장착된 보드에서 구슬을 볼모로 하는 간단한 롤 앤 무브 레이스 게임이다. 그 트랙은 45홀의 연결된 연속이다. 대부분의 구멍은 대리석을 제자리에 고정시킬 수 있을 정도로 작지만, 9개의 구멍은 대리석을 삼키기에 충분히 크다.
선수들은 6면 주사위에 1개 또는 6개를 던져야 하고, 적절한 움직임을 위해 다시 굴러가야 한다. 만약 그 선수의 대리석이 큰 구멍에 떨어지면, 그것은 상자를 굴러 떨어지게 되고 그는 다시 시작해야 합니다. 만약 그가 이미 비어있는 작은 구멍에 착륙한다면, 그는 한 칸 뒤에 (큰 구멍일 수도 있는) 멋진 대리석을 배치한다. 정확한 숫자를 던져야 완주할 수 있다. 그렇지 않으면 초과한 금액을 뒤로 이동한다.
어린이와 어른을 위한 두 번째 버전입니다. 이 버전에서는 큰 구멍이 대리석을 5칸 뒤로 움직이게 합니다(다시 시작하는 대신). 카운트백으로 시작 공간을 지나면 다시 시작해야 합니다.
규칙 시트는 뒷면에 디지트 딕의 이야기를 요약하고 두 개의 다른 디지트 딕 책 제목, 즉 디지트 딕과 태즈메이니아 데빌, 그리고 블랙 스완랜드(웨스턴 오스트레일리아)의 디지트 딕을 광고한다.
1945년부터 1954년 사이에 출판됐으며 호주에서 가장 많이 팔린 아동 도서 & 인용구를 바탕으로 제작됐다.Digit Dick on the Barrier Reef " 레슬리 리스(1905-2000)가 월터 커닝햄이 그린 1942년 멜버른 존 샌즈가 출판했다. 퀸즐랜드를 배경으로 한 이 책은 휴일에 부모와 함께 아버지의 코트 주머니에 넣어 밀입국하는 엄마의 엄지발가락만 한 작은 소년 디지딕의 모험을 상세하게 다루고 있다.
이 게임은 게임 박스에 장착된 보드에서 구슬을 볼모로 하는 간단한 롤 앤 무브 레이스 게임이다. 그 트랙은 45홀의 연결된 연속이다. 대부분의 구멍은 대리석을 제자리에 고정시킬 수 있을 정도로 작지만, 9개의 구멍은 대리석을 삼키기에 충분히 크다.
선수들은 6면 주사위에 1개 또는 6개를 던져야 하고, 적절한 움직임을 위해 다시 굴러가야 한다. 만약 그 선수의 대리석이 큰 구멍에 떨어지면, 그것은 상자를 굴러 떨어지게 되고 그는 다시 시작해야 합니다. 만약 그가 이미 비어있는 작은 구멍에 착륙한다면, 그는 한 칸 뒤에 (큰 구멍일 수도 있는) 멋진 대리석을 배치한다. 정확한 숫자를 던져야 완주할 수 있다. 그렇지 않으면 초과한 금액을 뒤로 이동한다.
어린이와 어른을 위한 두 번째 버전입니다. 이 버전에서는 큰 구멍이 대리석을 5칸 뒤로 움직이게 합니다(다시 시작하는 대신). 카운트백으로 시작 공간을 지나면 다시 시작해야 합니다.
규칙 시트는 뒷면에 디지트 딕의 이야기를 요약하고 두 개의 다른 디지트 딕 책 제목, 즉 디지트 딕과 태즈메이니아 데빌, 그리고 블랙 스완랜드(웨스턴 오스트레일리아)의 디지트 딕을 광고한다.
"A game based on the story by Leslie Rees" - box cover.
Published between 1945 and 1954, and based on the best-selling Australian children's book "Digit Dick on the Barrier Reef" by Leslie Rees (1905-2000) illustrated by Walter Cunningham, published by John Sands, Melbourne, in 1942. Set in Queensland, the book details the adventures of Digit Dick , a "little boy only as big as his mother's big toe", who smuggles himself on holiday with his parents in his father's coat pocket.
The game is a simple roll-and-move race game using marbles as pawns on a board mounted in the game box. The track is a connected sequence of 45 holes. Most holes are small enough to hold the marble in place, but 9 of the holes are large enough to swallow the marble (and represent the adventures Dick has in the book).
Players must throw 1 or 6 on a six-sided die to being, then get to roll again for a proper move. If the player's marble lands on a big hole, it rolls down the box and he must start again. If he lands on an already-occupied small hole, he places hi own marble one space behind (which might be a big hole). He must throw an exact number to finish, otherwise he moves backwards the excess amount.
A second version "for older children and grown-ups". In this version, a big hole causes you marble to move backwards 5 spaces (instead of starting again). If the countback takes you past the start space, you must start again.
The rules sheet summarizes the story of Digit Dick on the back, and advertises two other Digit Dick book titles; Digit Dick and the Tasmanian Devil (set in Tasmania), and Digit Dick in Black Swanland (set in Western Australia).
Published between 1945 and 1954, and based on the best-selling Australian children's book "Digit Dick on the Barrier Reef" by Leslie Rees (1905-2000) illustrated by Walter Cunningham, published by John Sands, Melbourne, in 1942. Set in Queensland, the book details the adventures of Digit Dick , a "little boy only as big as his mother's big toe", who smuggles himself on holiday with his parents in his father's coat pocket.
The game is a simple roll-and-move race game using marbles as pawns on a board mounted in the game box. The track is a connected sequence of 45 holes. Most holes are small enough to hold the marble in place, but 9 of the holes are large enough to swallow the marble (and represent the adventures Dick has in the book).
Players must throw 1 or 6 on a six-sided die to being, then get to roll again for a proper move. If the player's marble lands on a big hole, it rolls down the box and he must start again. If he lands on an already-occupied small hole, he places hi own marble one space behind (which might be a big hole). He must throw an exact number to finish, otherwise he moves backwards the excess amount.
A second version "for older children and grown-ups". In this version, a big hole causes you marble to move backwards 5 spaces (instead of starting again). If the countback takes you past the start space, you must start again.
The rules sheet summarizes the story of Digit Dick on the back, and advertises two other Digit Dick book titles; Digit Dick and the Tasmanian Devil (set in Tasmania), and Digit Dick in Black Swanland (set in Western Australia).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
650
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18