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    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.07 / 5

게임 소개

빠른 액션 배틀 시리즈 - 1권: 벌지

유럽의 에쿠바티드 디자이너인 릭 영으로부터 재미있고 긴장감 넘치는 블록 게임 시리즈가 나옵니다. 팹 게임은 정확하고 흥미로운 역사를 유지하면서 낮은 단위 밀도로 속도와 게임성에 초점을 맞춥니다.

1권: 벌지는 12월 16일부터 12월 27일까지 벌지 전투를 제공합니다. 당신은 전투의 역사적 질서를 이용하여 사단 및 여단급 부대를 지휘합니다. 주요 지점에 병력을 배치하고, 이를 보강하기 위해 추가 자산을 주문할 방법과 시기를 결정합니다. 이러한 자산은 모든 단원에게 전달하기에 결코 충분하지 않으므로 신중하게 결정을 내려야 합니다.

팹은 블록 게임 장르에 새로운 유닛과 결정을 혼합하여 제공합니다. 즉, 당신의 힘은 나무 블록과 다이컷 카운터가 혼합되어 있습니다.


블록: 사단 및 여단은 한 면에만 인쇄된 레이블이 있는 다단계의 나무 블록으로, 블록을 회전시켜 스텝 손실을 나타냅니다. FAB는 블록의 가장자리에 있는 핀이 병력 품질을 나타내기 위해 색상으로 구분되어 있다는 점에서 부대에 새로운 변화를 주었다. 정예 유닛은 우위를 잃고 베테랑이 될 수 있고, 녹색 유닛은 전투의 부담을 경험하면서 베테랑이 될 수 있습니다.



카운터: 다이컷 카운터는 (1) 현장 지휘관으로서 이용할 수 있는 추가 자산 및 (2) 전투 중에 발생했거나 발생한 주요 이벤트를 나타냅니다.



자산은 공병, 육군 포병, 독립 기갑 및 보병 연대/전투 및 전략상 중요하다고 판단되는 전투에 임시로 배정할 수 있는 기타 소규모 부대를 나타냅니다.



무작위로 추첨된 이벤트는 사단 교체, 공습, 차단 팀, 낙하산 낙하산 낙하 및 시리즈의 각 전투 고유의 이벤트를 제공합니다. 이러한 이벤트는 결과에 영향을 미치는 데 사용할 수 있는 고유한 기회를 나타내지만, 정확히 언제 이러한 기회를 사용할 수 있을지는 알 수 없습니다.


FAB의 또 다른 강점은 스페셜 액션의 복귀인데, 이는 이미 GMT’의 Europe Embared 디자인에서 유연하고 흥미로운 게임 플레이를 제공하기 위해 입증되었다. 특수 행동은 언제 어떻게 주도권을 잡을지 또는 상대의 갑작스러운 움직임을 방해할지를 결정하는 데 있어 긴장된 선택을 제공합니다.

시리즈 디자이너: Rick Young
시리즈 개발자: 존 폴리
발행: 2007년
온라인 재생


전쟁터(실시간)
The Fast Action Battle (FAB) Series - Volume 1: The Bulge

From Rick Young, designer of Europe Engulfed, comes a series of fun, tense block games. FAB games focus on speed and playability with low-unit density while keeping the history both accurate and exciting.

Volume 1: The Bulge brings you the Battle of the Bulge from December 16th through December 27th. You command the division and brigade level units using the historical orders of battle. You order your forces to key points, and decide how and when to order extra Assets to bolster them. Note that there are never enough of these Assets to give to all the units begging for them, so you need to weigh your decisions carefully.

FAB delivers a new blend of units and decisions to the block game genre: your forces are a mixture of wooden blocks and die-cut counters.


Blocks: your divisions and brigades are multi-step wooden blocks with printed labels on one side only, with step-losses represented by rotating the blocks. FAB has a new twist on the units in that the pips on the edges of the blocks are color coded to represent troop quality, which can change as a Division suffers losses. Elite Units can lose their edge and become Veteran, while Green Units can harden and become Veteran as they experience the strains of combat.



Counters: Die-cut counters represent (1) additional Assets available to you as the Field Commander and (2) major Events that could have or did occur during the battle.



Assets represent engineers, army level artillery, independent armor and infantry regiments/battalions, and other small units that can be temporarily assigned to the battles that you deem important to your strategy.



Randomly drawn Events provide divisional replacements, air strikes, interdiction teams, parachute drops, and events unique to each battle in the Series. These Events represent unique opportunities which you can use to influence the outcome, although you cannot count on exactly when these opportunities will be available to you.


Another strong element of FAB is the return of Special Actions, which have already been proven in GMT’s Europe Engulfed design to give flexible, exciting game play. Special Actions give you tense choices in deciding how and when to seize initiative or interfere with a sudden move by your opponent.

Series Designer: Rick Young
Series Developer: John Foley
Published: 2007
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