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BGG랭킹
BGG전체 : 19712
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Sam Ballard, James Knight, Ed Saperia
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아티스트
Sam Ballard
-
인원
게임 소개
아직 성공하지 못한 모든 밴드에게 바치는 카드 게임
밴드 관리자: 보드게임은 음악 산업에 보내는 러브레터이다: 플레이어들은 살아남기 위해 더 주류가 되어야 한다는 압박감을 느끼고, 투어 밴드에서 동료애와 인원수 사이의 불안한 균형을 탐색해야 한다.
순수한 열정에서 출발한 선수들은 커리어 기회와 팬들을 얻기 위해 투어를 떠난다. 하지만, 투어는 비싸고 위험합니다. 위험은 다른 사람들과 협력함으로써 완화될 수 있지만, 그러면 플레이어들은 전리품을 나눠야 하기 때문에 밴드 멤버들은 그들의 자리를 얻거나 소외되어야 한다.
선수 경력 초기에 투어는 틈새시장이며, 불명확한 장르와 특이한 악기(백파이프 레게?)로 홍보가 잘 되지 않는다. 게임이 진행됨에 따라 플레이어들은 더 많은 주류 음악에 매진하고 효과적인 마케팅을 하는 방법을 배우면서 성공을 얻는다. 그들의 커리어가 도약함에 따라, 다른 선수들과 협력할 유인이 사라지고, 팬들에게 필사적인 경쟁만 남는다.
이전 명칭: 배틀 오브 더 밴드 매니저: 백스테이지 클래시
밴드 관리자: 보드게임은 음악 산업에 보내는 러브레터이다: 플레이어들은 살아남기 위해 더 주류가 되어야 한다는 압박감을 느끼고, 투어 밴드에서 동료애와 인원수 사이의 불안한 균형을 탐색해야 한다.
순수한 열정에서 출발한 선수들은 커리어 기회와 팬들을 얻기 위해 투어를 떠난다. 하지만, 투어는 비싸고 위험합니다. 위험은 다른 사람들과 협력함으로써 완화될 수 있지만, 그러면 플레이어들은 전리품을 나눠야 하기 때문에 밴드 멤버들은 그들의 자리를 얻거나 소외되어야 한다.
선수 경력 초기에 투어는 틈새시장이며, 불명확한 장르와 특이한 악기(백파이프 레게?)로 홍보가 잘 되지 않는다. 게임이 진행됨에 따라 플레이어들은 더 많은 주류 음악에 매진하고 효과적인 마케팅을 하는 방법을 배우면서 성공을 얻는다. 그들의 커리어가 도약함에 따라, 다른 선수들과 협력할 유인이 사라지고, 팬들에게 필사적인 경쟁만 남는다.
이전 명칭: 배틀 오브 더 밴드 매니저: 백스테이지 클래시
A card game dedicated to all the bands who haven't made it (yet)
Band Manager: The Boardgame is a love letter to the music industry: players feel the pressure of becoming more mainstream to survive, and must navigate the uneasy balance between companionship and headcount in a touring band.
Starting with nothing but pure passion, players go on tours to win career opportunities and fans. However, tours are expensive and risky. The risk may be mitigated by cooperating with others, but then players must split the spoils, so band members must earn their place or be left out.
Early in players’ career, tours are niche; poorly promoted with obscure genres & unusual instruments (bagpipe reggae?). As the game progresses, players gain success by selling out to more mainstream music and learning how to do effective marketing. As their careers take off, the incentive to cooperate with other players fades away, leaving nothing but a desperate race for fans.
Previously called: Battle of the Bands and Band Manager: Backstage Clash
Band Manager: The Boardgame is a love letter to the music industry: players feel the pressure of becoming more mainstream to survive, and must navigate the uneasy balance between companionship and headcount in a touring band.
Starting with nothing but pure passion, players go on tours to win career opportunities and fans. However, tours are expensive and risky. The risk may be mitigated by cooperating with others, but then players must split the spoils, so band members must earn their place or be left out.
Early in players’ career, tours are niche; poorly promoted with obscure genres & unusual instruments (bagpipe reggae?). As the game progresses, players gain success by selling out to more mainstream music and learning how to do effective marketing. As their careers take off, the incentive to cooperate with other players fades away, leaving nothing but a desperate race for fans.
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