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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-360 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Justin Sirois
-
아티스트
Evgeni Maloshenkov, Justin Sirois
-
인원
게임 소개
설계자:
던전 딜러는 적, 함정, 장애물이 있는 지도를 무작위로 만듭니다. 카드를 뽑고 20면 주사위를 굴려 새 지도 섹션이 어느 위치에 있는지 확인하고 적에게 놀란 적이 있는지 확인합니다. 무료 드로잉과 3D 타일의 경우 카드마다 다릅니다. 이 독특한 카드를 사용하여 지도를 배치하는 방법은 말 그대로 수십억 가지가 있습니다. 두 데크는 합쳐져서 거대한 던전을 만들 수 있다.
단독적이고 협력적이며 경쟁적인 플레이를 위해 던전 딜러는 다음과 같은 다양한 규칙이 있는 유연한 게임입니다.
단독 게임 방식
a. 처음에 데크에서 출발 지도 카드를 꺼냅니다.
b. 카드에 표시된 지도 모양의 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치한다.
c. 그려진 그리드 맵 내에 문자 배치
d. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 1인치 정사각형에서 1인치 정사각형으로 진행
e. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 새 카드를 뽑습니다.
f. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
g. 새 카드에 표시된 지도 모양으로 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
h. 사용된 카드를 폐기한다.
카드 위의 각 자산을 적, 장애물, 함정처럼 무작위로 배치하는 것에 반응한다.
j. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
k. 모든 카드를 뽑거나 모든 플레이어가 소멸하는 종료 게임.
협동 게임플레이
a. 처음에 데크에서 출발 지도 카드를 꺼냅니다.
b. 카드에 표시된 지도 모양의 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치한다.
c. 그리드 맵 안에 하나 이상의 문자를 배치한다.
d. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 1인치 정사각형에서 1인치 정사각형으로 진행
e. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 새 카드를 뽑습니다.
f. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
g. 새 카드에 표시된 지도 모양으로 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
h. 사용된 카드를 폐기한다.
카드 위의 각 자산을 적, 장애물, 함정처럼 무작위로 배치하는 것에 반응한다.
j. 모든 선수가 차례를 가질 때까지 선수 그룹 내에서 이러한 턴을 번갈아 한다.
k. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
모든 카드를 뽑거나 모든 플레이어가 소멸할 때 종료 게임
2-10명의 플레이어를 위한 경쟁력 있는 게임플레이
a. 그들이 비밀로 하는 각 선수나 선수 팀에게 3장의 카드를 나눠주며, 어떤 선수나 선수 팀도 한번에 3장 이상을 가질 수 없다.
b. 건식 지우기 보드 또는 용지인 빈 그리드 맵의 반대쪽 끝 또는 3차원 타일 배치를 위한 테이블 상판에서 시작합니다.
c. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 제곱 1인치에서 제곱 1인치로 진행
d. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 플레이어 손에서 카드를 뽑습니다.
e. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
f. 새 카드에 표시된 지도 모양에 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
g. 사용한 카드 폐기
사용한 카드를 갑판에서 새 카드로 교체합니다.
모든 선수가 차례를 가질 때까지 선수 그룹 내에서 이러한 차례를 번갈아 한다.
j. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
k. 카드 방향 지정 시 20면 주사위가 20개인 카드를 굴릴 때 플레이어 손에 원치 않는 카드를 덱에서 새 카드를 쥐어줍니다.
경쟁 선수에게 원치 않는 카드를 주는 것
m. 장애물을 피하고 적을 격파하며 지도를 통해 전진한다.
n. 모든 플레이어가 만날 수 있도록 지도 중간에 연결
o. 어떤 선수나 팀이 이기는지 보기 위해 서로 싸운다.
한 명의 선수나 팀을 제외한 모든 선수가 살아남을 때 끝나는 게임
수천 명의 플레이어들이 게임 마스터를 필요로 하는 게임 구성 요소를 가지고 있다는 것을 알고 있기 때문에, 우리는 여러분에게 적합한 던전을 무작위로 생성할 수 있는 시스템을 만들고 싶었습니다.
던전 딜러를 단순하게 유지하는 것은 우리에게 매우 중요했다. 테이블 상판 롤플레잉의 가장 좋은 점 중 하나는 그 문화가 얼마나 DIY인가 하는 것이다. 만들고 공유하는 커뮤니티입니다. 이 데크를 단순하게 유지함으로써 수많은 기존 시스템에서 적응할 수 있도록 했습니다.
던전 딜러는 적, 함정, 장애물이 있는 지도를 무작위로 만듭니다. 카드를 뽑고 20면 주사위를 굴려 새 지도 섹션이 어느 위치에 있는지 확인하고 적에게 놀란 적이 있는지 확인합니다. 무료 드로잉과 3D 타일의 경우 카드마다 다릅니다. 이 독특한 카드를 사용하여 지도를 배치하는 방법은 말 그대로 수십억 가지가 있습니다. 두 데크는 합쳐져서 거대한 던전을 만들 수 있다.
단독적이고 협력적이며 경쟁적인 플레이를 위해 던전 딜러는 다음과 같은 다양한 규칙이 있는 유연한 게임입니다.
단독 게임 방식
a. 처음에 데크에서 출발 지도 카드를 꺼냅니다.
b. 카드에 표시된 지도 모양의 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치한다.
c. 그려진 그리드 맵 내에 문자 배치
d. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 1인치 정사각형에서 1인치 정사각형으로 진행
e. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 새 카드를 뽑습니다.
f. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
g. 새 카드에 표시된 지도 모양으로 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
h. 사용된 카드를 폐기한다.
카드 위의 각 자산을 적, 장애물, 함정처럼 무작위로 배치하는 것에 반응한다.
j. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
k. 모든 카드를 뽑거나 모든 플레이어가 소멸하는 종료 게임.
협동 게임플레이
a. 처음에 데크에서 출발 지도 카드를 꺼냅니다.
b. 카드에 표시된 지도 모양의 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치한다.
c. 그리드 맵 안에 하나 이상의 문자를 배치한다.
d. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 1인치 정사각형에서 1인치 정사각형으로 진행
e. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 새 카드를 뽑습니다.
f. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
g. 새 카드에 표시된 지도 모양으로 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
h. 사용된 카드를 폐기한다.
카드 위의 각 자산을 적, 장애물, 함정처럼 무작위로 배치하는 것에 반응한다.
j. 모든 선수가 차례를 가질 때까지 선수 그룹 내에서 이러한 턴을 번갈아 한다.
k. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
모든 카드를 뽑거나 모든 플레이어가 소멸할 때 종료 게임
2-10명의 플레이어를 위한 경쟁력 있는 게임플레이
a. 그들이 비밀로 하는 각 선수나 선수 팀에게 3장의 카드를 나눠주며, 어떤 선수나 선수 팀도 한번에 3장 이상을 가질 수 없다.
b. 건식 지우기 보드 또는 용지인 빈 그리드 맵의 반대쪽 끝 또는 3차원 타일 배치를 위한 테이블 상판에서 시작합니다.
c. 테이블 상판 롤플레잉 경험 범위 내에서 제곱 1인치에서 제곱 1인치로 진행
d. 플레이어가 지도에서 탐색되지 않은/열린 가장자리에 있을 때 플레이어 손에서 카드를 뽑습니다.
e. 카드의 북쪽, 동쪽, 남쪽 또는 서쪽 방향을 결정하기 위해 20면 주사위를 굴립니다.
f. 새 카드에 표시된 지도 모양에 3차원 타일을 손으로 그리거나 배치합니다.
g. 사용한 카드 폐기
사용한 카드를 갑판에서 새 카드로 교체합니다.
모든 선수가 차례를 가질 때까지 선수 그룹 내에서 이러한 차례를 번갈아 한다.
j. 지도가 커짐에 따라 주기마다 이러한 회전을 반복한다.
k. 카드 방향 지정 시 20면 주사위가 20개인 카드를 굴릴 때 플레이어 손에 원치 않는 카드를 덱에서 새 카드를 쥐어줍니다.
경쟁 선수에게 원치 않는 카드를 주는 것
m. 장애물을 피하고 적을 격파하며 지도를 통해 전진한다.
n. 모든 플레이어가 만날 수 있도록 지도 중간에 연결
o. 어떤 선수나 팀이 이기는지 보기 위해 서로 싸운다.
한 명의 선수나 팀을 제외한 모든 선수가 살아남을 때 끝나는 게임
수천 명의 플레이어들이 게임 마스터를 필요로 하는 게임 구성 요소를 가지고 있다는 것을 알고 있기 때문에, 우리는 여러분에게 적합한 던전을 무작위로 생성할 수 있는 시스템을 만들고 싶었습니다.
던전 딜러를 단순하게 유지하는 것은 우리에게 매우 중요했다. 테이블 상판 롤플레잉의 가장 좋은 점 중 하나는 그 문화가 얼마나 DIY인가 하는 것이다. 만들고 공유하는 커뮤니티입니다. 이 데크를 단순하게 유지함으로써 수많은 기존 시스템에서 적응할 수 있도록 했습니다.
From the designer:
Dungeon Dealer generates random maps with enemies, traps, and obstacles. Draw a card, roll a 20 sided die to see which position the new map section goes, and see if you've been surprised by the enemy. For both free drawing and 3D tiles, every card is different. There are literally billions of ways to lay out a map using these unique cards. Both decks can be combined to create massive dungeons.
For solitary, cooperative, and competitive play, Dungeon Dealer is a flexible game with a number of rules:
Solitary gameplay
a. Initially pulling a starting map card from the deck
b. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the card
c. placing character within that drawn grid map
d. progressing from 1 inch square to 1 inch square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
e. drawing a new card once the player is on an unexplored/open edge of the map
f. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
g. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
h. discarding that used card
i. reacting to the random placement of each asset on the card like enemies, obstacles, and traps
j. repeating these turns in a cycle as the map grows
k. ending game when all cards are drawn or all players perish.
Cooperative gameplay
a. Initially pulling a starting map card from the deck
b. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the card
c. placing character or characters within that draw grid map
d. progressing from 1 inch square to 1 inch square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
e. drawing a new card once the player is on an unexplored/open edge of the map
f. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
g. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
h. discarding that used card
i. reacting to the random placement of each asset on the card like enemies, obstacles, and traps
j. alternating these turns within a group of players until every player has had a turn
k. repeating these turns in a cycle as the map grows
l. ending game when all cards are drawn or all players perish.
Competitive gameplay for 2-10 players
a. dealing out three cards to each player or team of players which they keep secret, no player or team of players can have more than three cards at a time
b. starting on opposite ends of a blank grid map that is either a dry erase board or paper, or on a tabletop for three dimensional tile placement
c. progressing from 1 inch square to 1 in square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
d. drawing a card from the player’s hand once the player is on an unexplored/open edge of the map
e. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
f. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
g. discarding that used card
h. replacing used card with a new card from the deck
i. alternating these turns within a group of players until every player has had a turn
j. repeating these turns in a cycle as the map grows
k. trading in an unwanted card in the player’s hand for a new card from the deck when the player rolls a 20 with the 20 sided die when orienting the card
l. giving the unwanted card to a rival player
m. progressing through the map, avoiding obstacles and vanquishing enemies
n. linking up the map in the middle so that all players meet
o. battling each other to see which player or team wins
p. ending game when all but one player or team survives.
Knowing that thousands of players have game components that require a game master to make playable, we wanted to create a system for randomly generating dungeons that does that work for you.
Keeping Dungeon Dealer simple was very important to us. One of the best things about tabletop roleplaying is how DIY the culture is. It’s a community built on making and sharing. By keeping this deck simple, we’ve allowed it to be adaptable in countless preexisting systems.
Dungeon Dealer generates random maps with enemies, traps, and obstacles. Draw a card, roll a 20 sided die to see which position the new map section goes, and see if you've been surprised by the enemy. For both free drawing and 3D tiles, every card is different. There are literally billions of ways to lay out a map using these unique cards. Both decks can be combined to create massive dungeons.
For solitary, cooperative, and competitive play, Dungeon Dealer is a flexible game with a number of rules:
Solitary gameplay
a. Initially pulling a starting map card from the deck
b. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the card
c. placing character within that drawn grid map
d. progressing from 1 inch square to 1 inch square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
e. drawing a new card once the player is on an unexplored/open edge of the map
f. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
g. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
h. discarding that used card
i. reacting to the random placement of each asset on the card like enemies, obstacles, and traps
j. repeating these turns in a cycle as the map grows
k. ending game when all cards are drawn or all players perish.
Cooperative gameplay
a. Initially pulling a starting map card from the deck
b. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the card
c. placing character or characters within that draw grid map
d. progressing from 1 inch square to 1 inch square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
e. drawing a new card once the player is on an unexplored/open edge of the map
f. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
g. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
h. discarding that used card
i. reacting to the random placement of each asset on the card like enemies, obstacles, and traps
j. alternating these turns within a group of players until every player has had a turn
k. repeating these turns in a cycle as the map grows
l. ending game when all cards are drawn or all players perish.
Competitive gameplay for 2-10 players
a. dealing out three cards to each player or team of players which they keep secret, no player or team of players can have more than three cards at a time
b. starting on opposite ends of a blank grid map that is either a dry erase board or paper, or on a tabletop for three dimensional tile placement
c. progressing from 1 inch square to 1 in square within the perimeters of the tabletop roleplaying experience
d. drawing a card from the player’s hand once the player is on an unexplored/open edge of the map
e. rolling a 20 sided die to determine the north, east, south, or west orientation of that card
f. hand drawing or placing three dimensional tiles in the shape of the map shown on the new card
g. discarding that used card
h. replacing used card with a new card from the deck
i. alternating these turns within a group of players until every player has had a turn
j. repeating these turns in a cycle as the map grows
k. trading in an unwanted card in the player’s hand for a new card from the deck when the player rolls a 20 with the 20 sided die when orienting the card
l. giving the unwanted card to a rival player
m. progressing through the map, avoiding obstacles and vanquishing enemies
n. linking up the map in the middle so that all players meet
o. battling each other to see which player or team wins
p. ending game when all but one player or team survives.
Knowing that thousands of players have game components that require a game master to make playable, we wanted to create a system for randomly generating dungeons that does that work for you.
Keeping Dungeon Dealer simple was very important to us. One of the best things about tabletop roleplaying is how DIY the culture is. It’s a community built on making and sharing. By keeping this deck simple, we’ve allowed it to be adaptable in countless preexisting systems.
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