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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Philip Sharp
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아티스트
-
인원
게임 소개
찰스 1세와 의회 사이의 갈등은 왕이 노팅엄에서 왕실의 수준을 높였을 때 돌이킬 수 없는 위반으로 치달았다. 왕과 의회 사이에 전쟁이 일어났고 나라는 충성심으로 분열되었다. 왕당파들은 국왕을 지지하며, 많은 뛰어난 병력과 기병대의 이점을 가지고 전쟁을 시작하지만, 초기에는 대부분 마을과 성에서 재정적인 지원을 제한적으로 받았다. 의회는 어느 정도 신뢰할 수 있는 런던 Trained Bands의 군대와 대부분의 왕국 도시들의 보다 확실한 재정 지원으로 시작하지만, 초기 기병대와 지도자들은 자신감을 불어넣지 못하고 있다. 물론, 전쟁의 운명은 시간이 지남에 따라 이러한 상황을 변화시킬 수 있다.
투 플레이어 게임은 종종 제1차 영국 남북전쟁으로 언급되는 것을 반박한다. 이 르네상스 갈등은 종종 &ldquo에서 확인된다.파이크와 샷” 카테고리는 머스킷총병들이 기병으로부터 보호하기 위해 파이크 병사들의 블록 주변에서 싸웠기 때문이다.
병력 유형은 추상 카운터로 표시됩니다. 보병 카운터는 최대 1500명, 기병대는 최대 1000명을 나타낸다. 용기병과 포병열차도 있다. 북부 말, 콘월 보병, 인명구조대, 하셀리그&르스쿠르의 랍스터와 같은 특수 및 정예 부대도 대표적이다. 양쪽 모두 필요할 때 리비를 눌러 서비스를 시작할 수도 있습니다.
게임보드는 잉글랜드와 스코틀랜드 대부분의 지도를 표시합니다. 그것은 각각의 지형을 기반으로 하고 있고 많은 유명한 도시, 도시, 저택, 성들이 묘사되어 있다. 이 지역들 중 일부는 요새 등급이 높고 일부는 그렇지 않다. 플레이를 쉽게 하기 위해 필요한 플레이 테이블이 보드에 배치되어 있고 선수들을 돕기 위해 필요한 참조 차트가 제공된다.
주목할 만한 지휘관들은 게임에서 더 큰 군대의 지도자들을 위한 상자를 들고 있다.
플레이어가 언제 시작할지, 얼마나 오래 플레이할지에 따라 여러 가지 시나리오가 제공됩니다.
게임 기능
리더 중심 - 플레이는 여러 차례 차례 돌아가며 진행되지만, 상황에 따라 한 명이 몇 차례씩 번갈아 가기도 합니다. 리더는 게임 시스템의 핵심이며, 모든 행동은 리더가 주로 수행합니다. 리더는 전략과 전투에 대한 능력을 평가합니다. 몇몇은 또한 충동적인 성격, 재정적인 자원, 기병 지휘관 등 그들 고유의 특징을 가지고 있다.
여러 이벤트 조합 - 이러한 조합은 지속적으로 게임에 영향을 미칩니다. 이는 턴 차트, 랜덤 이벤트 테이블 및 이벤트 카운터의 조합에 의해 제공됩니다. 이벤트 카운터는 위치, 리더, 유닛에서 즉시 플레이되며 플레이어의 선택에 따라 배치되기도 한다.
전략 카운터 - 이것은 리더들에 의해 시행될 수 있고, 그들의 등급이 클수록 더 좋습니다. 이것은 각각의 경우에 따라 약간의 불확실성과 장단점을 제공한다. 전략 카운터는 즉시 플레이하거나 적절한 순간을 위해 턴 시간 동안 보류할 수 있다.
가변 전투 시스템 - 각 측면에는 전투 결과 테이블(CRT)에 더 많은 파나슈를 추가하기 위한 각 전투 데크가 있습니다. CRT 게이지는 전투의 크기에 따라 결과가 나오기 때문에 한 가지 사이즈가 모두 들어맞지는 않습니다.
스코틀랜드 보여짐 - 잉글랜드 남북전쟁에 관한 많은 게임들은 오직 잉글랜드와 웨일스에만 초점을 맞추고 있다. 스코틀랜드의 필요한 부분은 몽트로즈&르스쿠르의 캠페인이 전쟁에 미치는 영향을 포함하도록 여기에 나와 있다.
매력적인 동전 카운터 - 전쟁 비용을 추적하기 위해 제공됩니다.
투 플레이어 게임은 종종 제1차 영국 남북전쟁으로 언급되는 것을 반박한다. 이 르네상스 갈등은 종종 &ldquo에서 확인된다.파이크와 샷” 카테고리는 머스킷총병들이 기병으로부터 보호하기 위해 파이크 병사들의 블록 주변에서 싸웠기 때문이다.
병력 유형은 추상 카운터로 표시됩니다. 보병 카운터는 최대 1500명, 기병대는 최대 1000명을 나타낸다. 용기병과 포병열차도 있다. 북부 말, 콘월 보병, 인명구조대, 하셀리그&르스쿠르의 랍스터와 같은 특수 및 정예 부대도 대표적이다. 양쪽 모두 필요할 때 리비를 눌러 서비스를 시작할 수도 있습니다.
게임보드는 잉글랜드와 스코틀랜드 대부분의 지도를 표시합니다. 그것은 각각의 지형을 기반으로 하고 있고 많은 유명한 도시, 도시, 저택, 성들이 묘사되어 있다. 이 지역들 중 일부는 요새 등급이 높고 일부는 그렇지 않다. 플레이를 쉽게 하기 위해 필요한 플레이 테이블이 보드에 배치되어 있고 선수들을 돕기 위해 필요한 참조 차트가 제공된다.
주목할 만한 지휘관들은 게임에서 더 큰 군대의 지도자들을 위한 상자를 들고 있다.
플레이어가 언제 시작할지, 얼마나 오래 플레이할지에 따라 여러 가지 시나리오가 제공됩니다.
게임 기능
리더 중심 - 플레이는 여러 차례 차례 돌아가며 진행되지만, 상황에 따라 한 명이 몇 차례씩 번갈아 가기도 합니다. 리더는 게임 시스템의 핵심이며, 모든 행동은 리더가 주로 수행합니다. 리더는 전략과 전투에 대한 능력을 평가합니다. 몇몇은 또한 충동적인 성격, 재정적인 자원, 기병 지휘관 등 그들 고유의 특징을 가지고 있다.
여러 이벤트 조합 - 이러한 조합은 지속적으로 게임에 영향을 미칩니다. 이는 턴 차트, 랜덤 이벤트 테이블 및 이벤트 카운터의 조합에 의해 제공됩니다. 이벤트 카운터는 위치, 리더, 유닛에서 즉시 플레이되며 플레이어의 선택에 따라 배치되기도 한다.
전략 카운터 - 이것은 리더들에 의해 시행될 수 있고, 그들의 등급이 클수록 더 좋습니다. 이것은 각각의 경우에 따라 약간의 불확실성과 장단점을 제공한다. 전략 카운터는 즉시 플레이하거나 적절한 순간을 위해 턴 시간 동안 보류할 수 있다.
가변 전투 시스템 - 각 측면에는 전투 결과 테이블(CRT)에 더 많은 파나슈를 추가하기 위한 각 전투 데크가 있습니다. CRT 게이지는 전투의 크기에 따라 결과가 나오기 때문에 한 가지 사이즈가 모두 들어맞지는 않습니다.
스코틀랜드 보여짐 - 잉글랜드 남북전쟁에 관한 많은 게임들은 오직 잉글랜드와 웨일스에만 초점을 맞추고 있다. 스코틀랜드의 필요한 부분은 몽트로즈&르스쿠르의 캠페인이 전쟁에 미치는 영향을 포함하도록 여기에 나와 있다.
매력적인 동전 카운터 - 전쟁 비용을 추적하기 위해 제공됩니다.
The conflict between King Charles I and Parliament had come to an irreparable breach by the time the King raised his royal standard at Nottingham. There was now war between the King and his Parliament and the country was divided in its loyalties. The Royalists, who favor the King’s cause, begin the war with many excellent troops and an advantage in cavalry troops, but have initial limited financial support from mostly towns and castles. Parliament starts with a somewhat reliable force in the London Trained Bands and a more solid financial backing from most of the kingdom’s cities, but initial cavalry and leaders do not inspire confidence. Of course, the fortunes of war can change these circumstances over time.
Two Player game refighting what is often referred to as the First English Civil War. This Renaissance conflict is often identified in the “Pike and Shot” category, since musketeers fought around blocks of pike men for protection from cavalry.
Troop Types are represented with abstract counters. Infantry counters denote up to 1500 men and cavalry units represent up to 1000 men. There are units of dragoons and artillery trains as well. Special and elite units are also represented, such as the Northern Horse, Cornish Infantry, Lifeguards, and Hasselrigg’s Lobsters. Both sides can also press Levies into service when necessary.
Game Boards display a map of England and most of Scotland. It is hex based with terrain within each and many prominent towns, cities, manor houses and castles are portrayed. Some of these locations have high fortification ratings and some do not. Necessary playing tables are located on the board for ease of play and necessary reference charts are provided to assist the players.
Noteworthy Commanders are represented in the game, with holding boxes for leaders of larger armies.
Multiple Scenarios to play depending on when players want to begin and how long they want to play.
Game Features
Leader Driven - Play is divided into turns, but players move alternately, sometimes one going before the other a few times depending on circumstances. Leaders are the core to the game system with all actions being mostly conducted by them. Leaders have ability ratings for strategy and battle. Some also have special characteristics peculiar to them such as Impetuous, Financial Resources, Cavalry Commander, etc.
Multiple Events Combination - These continuously have an effect on the game. This is provided by a combination of the turn chart, a random events table, and event counters. Event counters are played immediately on locations, leaders, or units and at times are deployed by the choice of a player.
Strategy Counters - These can be rolled for by leaders, and the larger their rating the better. This provides some uncertainty as well as advantages and disadvantages as appropriate to each case. Strategy counters can be played immediately or held for the duration of the turn for opportune moments.
Variable Combat System - Each side has a respective Battle Deck to add more panache to the Combat Result Table (CRT). The CRT gauges results based upon the size of the battle, so it is not one size fits all.
Scotland Shown - Many games on the English Civil War focus solely England and Wales. The necessary parts of Scotland are shown here to include the effects of Montrose’s campaign on the war.
Attractive Coin Counters - Provided to help track paying for the cost of war.
Two Player game refighting what is often referred to as the First English Civil War. This Renaissance conflict is often identified in the “Pike and Shot” category, since musketeers fought around blocks of pike men for protection from cavalry.
Troop Types are represented with abstract counters. Infantry counters denote up to 1500 men and cavalry units represent up to 1000 men. There are units of dragoons and artillery trains as well. Special and elite units are also represented, such as the Northern Horse, Cornish Infantry, Lifeguards, and Hasselrigg’s Lobsters. Both sides can also press Levies into service when necessary.
Game Boards display a map of England and most of Scotland. It is hex based with terrain within each and many prominent towns, cities, manor houses and castles are portrayed. Some of these locations have high fortification ratings and some do not. Necessary playing tables are located on the board for ease of play and necessary reference charts are provided to assist the players.
Noteworthy Commanders are represented in the game, with holding boxes for leaders of larger armies.
Multiple Scenarios to play depending on when players want to begin and how long they want to play.
Game Features
Leader Driven - Play is divided into turns, but players move alternately, sometimes one going before the other a few times depending on circumstances. Leaders are the core to the game system with all actions being mostly conducted by them. Leaders have ability ratings for strategy and battle. Some also have special characteristics peculiar to them such as Impetuous, Financial Resources, Cavalry Commander, etc.
Multiple Events Combination - These continuously have an effect on the game. This is provided by a combination of the turn chart, a random events table, and event counters. Event counters are played immediately on locations, leaders, or units and at times are deployed by the choice of a player.
Strategy Counters - These can be rolled for by leaders, and the larger their rating the better. This provides some uncertainty as well as advantages and disadvantages as appropriate to each case. Strategy counters can be played immediately or held for the duration of the turn for opportune moments.
Variable Combat System - Each side has a respective Battle Deck to add more panache to the Combat Result Table (CRT). The CRT gauges results based upon the size of the battle, so it is not one size fits all.
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