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BGG랭킹
BGG전체 : 7520
FAMILYGAMES : 1957
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.31 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
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아티스트
Mathieu Leyssenne
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인원
게임 소개
포켓 매드니스에서 여러분은 슈브니그구라스 같은 멋진 사람들을 만나고, 인스머스와 같은 사랑스러운 장소를 방문하고, 쇼고트 같은 친근한 생물들의 길을 건널 것입니다.
포켓 매드니스(Pocket Madness)는 전 세계적으로 단편소설 & 인용문으로 유명한 H.P. 러브크래프트의 글에서 영감을 받아 빠르게 진행되는 카드 게임이다.크툴후의 부름" 게임에서 고대인의 힘을 불러 일으켜 동료 컬트 신자들을 미치게 하고 승리를 쟁취합니다. 게임을 하기 위해서는 먼저 6-12번 카드가 있는 데크에서 각 플레이어에게 2장의 카드를 주고, 17장의 카드를 세고, 나머지를 위로 뒤집은 다음, 모든 플레이어가 카드를 볼 수 있도록 일렬로 펼친다.
1-3장의 카드를 꺼내거나 포털을 열거나 조사를 엽니다. 카드를 찍을 때, 당신은 줄에 있는 첫 번째 1-3장의 카드를 집어 손에 넣습니다. 포털을 열려면 동일한 유형의 카드를 세 개 이상 깔고 해당 카드의 번호와 일치하는 포털을 선택합니다. 포털마다 파워가 다르므로 사용자가 원하는 포털 전원을 한 개만 사용할 수 있습니다. 다른 사람이 당신이 소유한 포털을 요구한다면, 정말 안됐군요! 방금 포탈을 잃었어! 조사를 시작하려면 6-12번 카드를 폐기하면 다른 플레이어들은 이번 라운드의 조사 횟수만큼 광기 토큰을 획득하게 된다.
한 선수의 카드가 부족하거나 카드 행이 부족하면 라운드가 끝납니다. 후자의 경우, 모든 사람이 마지막 한 바퀴를 돌면, 모든 플레이어는 손에 있는 다른 종류의 카드의 숫자와 같은 광기 토큰을 얻는다. 한 플레이어가 손을 비우면 그 플레이어는 광기 토큰의 절반을 잃게 되고 다른 모든 플레이어가 하나를 얻게 된다.
이 게임은 플레이어가 10개 이상의 광기 토큰을 모은 라운드를 끝낸다.
포켓 매드니스(Pocket Madness)는 전 세계적으로 단편소설 & 인용문으로 유명한 H.P. 러브크래프트의 글에서 영감을 받아 빠르게 진행되는 카드 게임이다.크툴후의 부름" 게임에서 고대인의 힘을 불러 일으켜 동료 컬트 신자들을 미치게 하고 승리를 쟁취합니다. 게임을 하기 위해서는 먼저 6-12번 카드가 있는 데크에서 각 플레이어에게 2장의 카드를 주고, 17장의 카드를 세고, 나머지를 위로 뒤집은 다음, 모든 플레이어가 카드를 볼 수 있도록 일렬로 펼친다.
1-3장의 카드를 꺼내거나 포털을 열거나 조사를 엽니다. 카드를 찍을 때, 당신은 줄에 있는 첫 번째 1-3장의 카드를 집어 손에 넣습니다. 포털을 열려면 동일한 유형의 카드를 세 개 이상 깔고 해당 카드의 번호와 일치하는 포털을 선택합니다. 포털마다 파워가 다르므로 사용자가 원하는 포털 전원을 한 개만 사용할 수 있습니다. 다른 사람이 당신이 소유한 포털을 요구한다면, 정말 안됐군요! 방금 포탈을 잃었어! 조사를 시작하려면 6-12번 카드를 폐기하면 다른 플레이어들은 이번 라운드의 조사 횟수만큼 광기 토큰을 획득하게 된다.
한 선수의 카드가 부족하거나 카드 행이 부족하면 라운드가 끝납니다. 후자의 경우, 모든 사람이 마지막 한 바퀴를 돌면, 모든 플레이어는 손에 있는 다른 종류의 카드의 숫자와 같은 광기 토큰을 얻는다. 한 플레이어가 손을 비우면 그 플레이어는 광기 토큰의 절반을 잃게 되고 다른 모든 플레이어가 하나를 얻게 된다.
이 게임은 플레이어가 10개 이상의 광기 토큰을 모은 라운드를 끝낸다.
In Pocket Madness, you'll meet nice people like Shub-Niggurath, visit lovely places like Innsmouth, and cross the path of friendly creatures such as the Shoggoths.
Pocket Madness is a fast-paced card game inspired by the writings of H.P. Lovecraft, known worldwide for his short story "The Call of Cthulhu". In the game, you evoke the powers of the Ancient Ones to drive your fellow cultists mad while securing your path to victory. To play, you first deal each player two cards from a deck that contains cards numbered 6-12, then you count out 17 face-down cards, flip the remainder face up, shuffle the deck, then lay it out in a row so that all players can see the cards.
On a turn, you either take 1-3 cards, open a portal, or open an investigation. When you take card, you pick up the first 1-3 cards in the row, then add them to your hand. To open a portal, you lay down three or more cards of the same type, then take the portal matching the number on those cards. Each portal has a different power, and you can use any one portal power on your turn. If someone else claims a portal that you own, too bad! You just lost the portal! To open an investigation, discard cards numbered 6-12, after which every other player gains as many madness tokens as the number of investigations this round.
A round ends when one player runs out of cards or the card row runs out. In the latter case, everyone takes one final turn, then all players gain madness tokens equal to the number of different types of cards in their hand. If a player empties their hand, that player loses half of their madness tokens while everyone else gains one.
The game ends the round that a player has collected ten or more madness tokens.
Pocket Madness is a fast-paced card game inspired by the writings of H.P. Lovecraft, known worldwide for his short story "The Call of Cthulhu". In the game, you evoke the powers of the Ancient Ones to drive your fellow cultists mad while securing your path to victory. To play, you first deal each player two cards from a deck that contains cards numbered 6-12, then you count out 17 face-down cards, flip the remainder face up, shuffle the deck, then lay it out in a row so that all players can see the cards.
On a turn, you either take 1-3 cards, open a portal, or open an investigation. When you take card, you pick up the first 1-3 cards in the row, then add them to your hand. To open a portal, you lay down three or more cards of the same type, then take the portal matching the number on those cards. Each portal has a different power, and you can use any one portal power on your turn. If someone else claims a portal that you own, too bad! You just lost the portal! To open an investigation, discard cards numbered 6-12, after which every other player gains as many madness tokens as the number of investigations this round.
A round ends when one player runs out of cards or the card row runs out. In the latter case, everyone takes one final turn, then all players gain madness tokens equal to the number of different types of cards in their hand. If a player empties their hand, that player loses half of their madness tokens while everyone else gains one.
The game ends the round that a player has collected ten or more madness tokens.
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