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게임 소개

규칙의 서론에서 다음을 참조하십시오.

1869년 5월 10일, 미국 최초의 대륙횡단철도를 건설하기 위해 태평양 연합국과 중앙 태평양이 프롬토리 정상회의에서 만났다. 유니언 퍼시픽이 택한 길은 콜로라도의 끝을 지나 와이오밍을 통해 서쪽으로 향했다. 그러나 콜로라도는 철도를 원했고 곧 철도를 손에 넣었다.

콜로라도 철도 경기에서는 선수들이 로키 산맥을 누비던 레일을 한데 모은 거물급 금융인들의 역할을 맡는다. 하틀랜드 트레포일의 1829년 전통과 아발론 힐의 1830년 전통에서 어느 정도, 플레이어들은 다양한 철도의 주식을 사서 그것들을 통제하고 도시와 도시, 그리고 도시와 광산 사이의 트랙을 건설한다. 그 철도는 역 사이에 기차를 운행함으로써 돈을 번다. 플레이어 머니는 주주들에 대한 배당을 통해 벌어들인다. 위에서 언급한 게임과 달리, 레일은 지도에 바로 그려져 있으며, 레일을 만든 철도가 소유하고 있다(메이페어의 엠파이어 빌더 시스템처럼). 경기 호황기부터 불황기까지 경제 상황이 달라지며 경기 내내 지뢰가 무작위로 나타났다가 사라진다.
From the Introduction in the rules:

On May 10, 1869, the Union Pacific and the Central Pacific met at Promontory Summit to establish the first transcontinental railroad for the United States. The route taken by the Union Pacific just grazed the tip of Colorado at Julesberg and headed west through Wyoming. Colorado, however, wanted railroads and soon got them.

In the Colorado Railroads Game, players assume the roles of the big financiers who put together the rails that roamed the Rockies. Somewhat in the tradition of Heartland Trefoil's 1829, and Avalon Hill's 1830, players buy shares of stock in various railroads, take control of them, and build track from city to city, and city to mine. The railroads earn money by operating trains between stations. Player money is earned through dividends to stockholders. Unlike the above mentioned games, the rails are drawn right on the map, and owned by the railroads who built them (As in Mayfair's Empire Builder system.) The economic conditions change varying from boom times to depression, and mines appear and disappear at random throughout the game.

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