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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

이 게임에서 플레이어는 피라미드를 탐험하는 고고학자의 역할을 맡는다. 그들의 목표는 카노픽 항아리와 궁극적으로는 보물을 찾는 것이다. 자신의 보물을 가장 먼저 찾고 확보한 플레이어가 게임에서 승리합니다.

탐험을 앞두고 있는 피라미드는 카드의 도움으로 지어졌습니다. 이 카드들은 모두 6x6 격자 안에 아래를 향하게 배치된다. 격자의 약 절반은 항아리나 보물을 숨길 수 없는 밝은 카드로 만들어졌고, 나머지 절반은 어두운 색의 타일로 구성되어 피라미드 안쪽에 더 깊이 배치되었다. 모든 플레이어는 5개의 이동 포인트를 사용할 수 있습니다. 미발견 타일을 통과하는 데는 2개의 이동 지점이 필요하지만, 발견된 타일을 가로질러 걷는 데는 1개의 이동 지점만 있습니다. 선수들은 대각선으로 움직이는 것이 허용되지 않으며 항상 상대편에게 그들이 원하는 방식을 보여줘야 한다. 발견된 타일을 통해 이동하는 것이 더 빠르지만, 간단한 복도뿐만 아니라 함정까지 발견할 수 있기 때문에 덜 편리하고 덜 위험할 수 있습니다. 카드는 움직이거나, 발견되지 않은 타일을 보거나, 상대방을 공격하기 위해 사용됩니다.

첫 번째 플레이어가 카노픽 항아리를 발견하자마자 미라는 깨어나 피라미드를 돌아다니기 시작한다. 미라는 다른 플레이어들에 의해 움직이며, 가치 있는 인공물을 가지고 피라미드를 떠나는 것을 막기 위해 사용될 수 있다. 미라가 공격하면 공격당한 플레이어가 배낭에 가지고 있던 모든 아이템이 분실되어 피라미드로 돌아간다.

플레이어가 항아리를 들고 피라미드를 성공적으로 빠져나갈 경우, 카드는 게임에서 꺼내지고 플레이어로부터 다시 빼앗길 수 없다. 플레이어가 자신의 보물을 확보하는 것을 막기 위해 다른 플레이어가 아이템을 훔치거나 상대방을 공격해 아이템을 잃어버리게 할 수 있다.

게임 상자 뒤쪽에서:
당신은 이제 고고학자라면 겪을 수 있는 가장 큰 도전에 직면하게 될 것입니다.
크림수텝의 피라미드
전설적인 보물들은 피라미드 안에 숨겨져 있다고 하지만, 조심하세요. 전설은 피라미드에 들어가서 비밀을 밝히려고 하는 누구에게나 내려질 저주에 대해 이야기한다. 피라미드의 구조는 열성적인 고고학자들에게 문제를 일으킬 뿐만 아니라 파라오 자신도 방해받고 싶어하지 않는다.
누가 크림수텝의 전설적인 보물들을 가장 먼저 발견하고 그것들을 안전한 곳으로 가져갈까요?
In this game the players take over the roles of archeologists who are exploring a pyramid. Their goal is to find canopic jars and, ultimately, treasures. The first player to find and secure his treasure wins the game.

The pyramid, which is about to be explored, is built with the help of cards. All of these cards are placed face down in a 6x6 grid. Around half of the grid is built by light cards which cannot hide jars or treasures, the other half consists of darker tiles and are placed deeper inside the pyramid. Every player can spend 5 movement points. It costs 2 movement points to move through an undiscovered tile, but only one movement point to walk across a discovered tile. Players are not allowed to move diagonally and must always show their opponents the way they wish to take. Although moving through discovered tiles is faster, it can also be less handy and dangerous as you might not only discover a simple corridor but also a trap. Cards are used to move, look at undiscovered tiles or attack your opponents.

As soon as the first player discovers a canopic jar, the mummy awakes and starts to wander the pyramid. The mummy is moved by the different players and can be used to prevent an archaelogist from leaving the pyramid with a valuable artefact. When the mummy attacks, all items the attacked player has in his backpack are lost and returned to the pyramid.

If a player successfully leaves the pyramid with a jar, the card is taken out of the game and cannot be taken away from the player again. To prevent players from securing their treasures, other players can steal items or attack opponents to make them lose an object.

From the back of the game box:
You are on the verge of meeting the greatest challenge an archaelogists could ever be faced with:
Krimsutep's Pyramid
Legendary treasures are said to be hidden inside the pyramid, but be careful. Legends speak of a curse that will be put on anybody who dares to enter the pyramid and tries to reveal its secrets. Not only does the structure of the pyramid pose a problem to eager archaelogists, but also the pharao himself does not wish to be disturbed.
Who will be the first to find the legendary treasures of Krimsutep and get them to safety?

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