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BGG랭킹
BGG전체 : 5119
PARTYGAMES : 395
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인원
2-12 명
BGG추천: 4-12 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.39 / 5
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디자이너
Tim Page
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아티스트
Heiko Günther, Nick Miles
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인원
게임 소개
최악의 적과 터무니없는 양의 독약과 함께 한 테이블에 앉아 생사가 갈리는 투쟁의 스릴을 느껴본 적이 있는가? 술잔을 들 때 해독제를 가져오는 것을 잊지 마세요!
레이즈 유어 고블렛에서 플레이어들은 각자 개인적인 복수를 위한 의제를 가지고 있는 연회에서 귀족의 역할을 맡는다. 각 플레이어들은 와인, 독, 해독 토큰을 가지고 있습니다. 잔에 부어 적을 살리면서 독을 먹일 수 있습니다! 각각의 귀족들은 또한 규칙을 구부리거나 심지어 어길 수 있는 특별한 능력을 가지고 있습니다.
더 자세히 말하자면, 각 캐릭터는 플라스틱 잔이 있고, 각 잔은 와인, 독 또는 해독제로 라운드를 시작할 때 비밀리에 준비된다. 차례대로 두 가지 행동을 취한다. 즉, 잔 안을 엿보거나, 모든 잔을 좌우로 돌리거나, 잔과 다른 사람의 잔을 맞바꾸거나, 와인, 독, 해독제 토큰 중 하나를 잔에 몰래 추가하는 것이다. 와인을 다 마시고 나면 다른 일 없이 건배사를 부를 수 있다. 토스터를 포함한 각 플레이어가 한 가지 동작을 더 취하면 모두가 술을 마십니다. 해독제보다 독이 더 많으면 죽는 거야
이 모든 것을 하는 당신의 목표는 무엇입니까? 음, 라운드의 시작에 당신은 죽일 표적이 주어지고, 그리고 모든 사람들은 누가 누구를 목표로 하고 있는지 안다. 라운드 종료 시 목표물이 사망하면 1점, 살아 있으면 1점, 이 두 가지가 모두 사실이면 보너스 포인트(총 3점)를 획득합니다. 또한 자신의 컵에 와인을 가장 많이 마신 사람은 1점을 얻습니다. 죽은 사람이 있으면 새로운 고귀한 카드를 받고, 3라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리한다.
레이즈 유어 고블렛에서 플레이어들은 각자 개인적인 복수를 위한 의제를 가지고 있는 연회에서 귀족의 역할을 맡는다. 각 플레이어들은 와인, 독, 해독 토큰을 가지고 있습니다. 잔에 부어 적을 살리면서 독을 먹일 수 있습니다! 각각의 귀족들은 또한 규칙을 구부리거나 심지어 어길 수 있는 특별한 능력을 가지고 있습니다.
더 자세히 말하자면, 각 캐릭터는 플라스틱 잔이 있고, 각 잔은 와인, 독 또는 해독제로 라운드를 시작할 때 비밀리에 준비된다. 차례대로 두 가지 행동을 취한다. 즉, 잔 안을 엿보거나, 모든 잔을 좌우로 돌리거나, 잔과 다른 사람의 잔을 맞바꾸거나, 와인, 독, 해독제 토큰 중 하나를 잔에 몰래 추가하는 것이다. 와인을 다 마시고 나면 다른 일 없이 건배사를 부를 수 있다. 토스터를 포함한 각 플레이어가 한 가지 동작을 더 취하면 모두가 술을 마십니다. 해독제보다 독이 더 많으면 죽는 거야
이 모든 것을 하는 당신의 목표는 무엇입니까? 음, 라운드의 시작에 당신은 죽일 표적이 주어지고, 그리고 모든 사람들은 누가 누구를 목표로 하고 있는지 안다. 라운드 종료 시 목표물이 사망하면 1점, 살아 있으면 1점, 이 두 가지가 모두 사실이면 보너스 포인트(총 3점)를 획득합니다. 또한 자신의 컵에 와인을 가장 많이 마신 사람은 1점을 얻습니다. 죽은 사람이 있으면 새로운 고귀한 카드를 받고, 3라운드가 끝나면 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리한다.
Have you felt the thrill of the struggle between life and death, sitting at the same table with your worst enemy and an unreasonable amount of poison? Don’t forget to bring some antidote when playing Raise Your Goblets!
In Raise Your Goblets, players take the roles of nobles at a banquet, each one with their own agenda of personal vendetta. Each player has wine, poison and antidote tokens they can pour into the goblets, trying to poison their enemies while staying alive themselves! Each noble also has a special ability that allows them to bend or even break a rule.
In more detail, each character has a plastic goblet, and each goblet is primed in secret at the start of the round with either wine, poison or antidote. On a turn, you take two actions, with actions being to peek inside your goblet, rotate all goblets left or right, swap your goblet with someone else's, or secretly add one of your wine, poison or antidote tokens to any goblet. Once someone has "served" all of their wine, they can call a toast on their turn instead of doing anything else. Each player, including the toaster, takes one more action, then everyone drinks. If you have more poison than antidote, you die.
What's your goal in doing all of this? Well, at the start of a round you are given a target to kill, and everyone knows who is targeting whom. If at the end of a round, your target is dead, you score 1 point; if you're alive, you score 1 point; if both of these things are true, you score a bonus point (3 total). Also, whoever has the most wine in their cup scores 1 point. If someone has died, they receive a new noble card, and at the end of three rounds, whoever has scored the most points wins.
In Raise Your Goblets, players take the roles of nobles at a banquet, each one with their own agenda of personal vendetta. Each player has wine, poison and antidote tokens they can pour into the goblets, trying to poison their enemies while staying alive themselves! Each noble also has a special ability that allows them to bend or even break a rule.
In more detail, each character has a plastic goblet, and each goblet is primed in secret at the start of the round with either wine, poison or antidote. On a turn, you take two actions, with actions being to peek inside your goblet, rotate all goblets left or right, swap your goblet with someone else's, or secretly add one of your wine, poison or antidote tokens to any goblet. Once someone has "served" all of their wine, they can call a toast on their turn instead of doing anything else. Each player, including the toaster, takes one more action, then everyone drinks. If you have more poison than antidote, you die.
What's your goal in doing all of this? Well, at the start of a round you are given a target to kill, and everyone knows who is targeting whom. If at the end of a round, your target is dead, you score 1 point; if you're alive, you score 1 point; if both of these things are true, you score a bonus point (3 total). Also, whoever has the most wine in their cup scores 1 point. If someone has died, they receive a new noble card, and at the end of three rounds, whoever has scored the most points wins.
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