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7.8Mighty Midgets: Scenarios & Rules for Small Craft in WWII – An Expansion for Command at Sea (2003) -
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.25 / 5
-
디자이너
Larry Bond, Chris Carlson, Bill Madison, Dave Schueler
-
아티스트
Terry Leeds
-
인원
게임 소개
상자 뒤쪽에서: 제2차 세계대전 동안, 전함과 항공모함이 관련된 전투는 모터 어뢰정과 모터 건보트의 대담한 공훈을 무색하게 했다. 그러나 이 마이티 미젯들은 매일 밤 적의 해군, 공군, 지상군을 공격하기 위해 위험을 무릅쓰고 출격하는 등 귀중한 임무를 수행했다. 그들은 태평양과 지중해의 따뜻한 바다에서부터 바렌츠 해의 추운 피오르드에 이르기까지 전쟁의 모든 주요 전장에서 작전을 수행했다. 본 모듈에는 캠페인 설정의 상호의존적 시나리오를 포함하여 소형 선박(미국 PT, 독일 S 보트 등)을 특징으로 하는 31개의 역사적 시나리오가 포함되어 있습니다. 플레이어들이 편대장의 역할을 맡을 수 있는 특별 롤플레잉 섹션이 포함되어 승패를 좌우하는 대원들의 기술과 사기 수준에 따라 전투 계획을 수립했다.
이 모듈에는 새로운 데이터 및 CaS(Command at Sea) 게임 시스템(소형 선박 손상, 충동 이동 등)의 수정 사항이 소개된다. 30구경 기관총과 50구경 기관총으로 인한 피해를 커버할 수 있는 수준으로 CaS 시스템을 축소하는 데는 약간의 어려움이 있었지만, 데이브 슈엘러와 빌 매디슨의 시나리오 설계팀과 크리스 칼슨과 래리 본드의 규칙/데이터 팀이 도전에 직면했다. 이 모듈은 CaS 라이브러리에 매우 많이 추가되었으며 플레이어가 다시 만들 수 있는 계약을 크게 확장합니다.
내용물
소형선박 운항규칙 신설
-31개의 새로운 시나리오
모터 어뢰정 캠페인
-소형선박에 대한 새로운 데이터
-선박 데이터는 이전 모듈에서 제시되지 않음
참고: 이 모듈 자체는 완전한 게임은 아닙니다. 모든 시나리오를 재생하려면 Command at Sea 및 욱일승천 데이터 별첨 2판 이상에 대한 표준 규칙이 있어야 합니다.
확장(모두 필요):
해군의 사령부
욱일승천: 제1권 사령부
이 모듈에는 새로운 데이터 및 CaS(Command at Sea) 게임 시스템(소형 선박 손상, 충동 이동 등)의 수정 사항이 소개된다. 30구경 기관총과 50구경 기관총으로 인한 피해를 커버할 수 있는 수준으로 CaS 시스템을 축소하는 데는 약간의 어려움이 있었지만, 데이브 슈엘러와 빌 매디슨의 시나리오 설계팀과 크리스 칼슨과 래리 본드의 규칙/데이터 팀이 도전에 직면했다. 이 모듈은 CaS 라이브러리에 매우 많이 추가되었으며 플레이어가 다시 만들 수 있는 계약을 크게 확장합니다.
내용물
소형선박 운항규칙 신설
-31개의 새로운 시나리오
모터 어뢰정 캠페인
-소형선박에 대한 새로운 데이터
-선박 데이터는 이전 모듈에서 제시되지 않음
참고: 이 모듈 자체는 완전한 게임은 아닙니다. 모든 시나리오를 재생하려면 Command at Sea 및 욱일승천 데이터 별첨 2판 이상에 대한 표준 규칙이 있어야 합니다.
확장(모두 필요):
해군의 사령부
욱일승천: 제1권 사령부
From the back of the box: During World War II, battles involving battleships and aircraft carriers overshadowed the daring exploits of motor torpedo boats and motor gunboats. However, these Mighty Midgets performed invaluable services, venturing out night after night to attack enemy naval, air and ground forces. They operated in every major theater of the war, from the warm waters of the Pacific and the Mediterranean, to the frigid fjords of the Barents Sea. This module contains 31 historical scenarios featuring small craft (American PT, German S boats, etc.), including interdependent scenarios in a campaign setting. A special role-playing section has been included that allows players to take on the role of a squadron commander, creating battle plans that depend on the skill and morale levels of his crews for victory or defeat.
New data and modifications to the Command at Sea (CaS) game system (small craft damage, impulse movement, etc.) are introduced in this module. To scale down the CaS system to a level that covers damage by light weapons as small as .30 and .50 caliber machine guns took some tinkering, but the scenario design team of Dave Schueler and Bill Madison, along with the rules/data team of Chris Carlson and Larry Bond were up to the challenge. This module is a great addition to the CaS library and significantly expands the engagements that players can now re-create.
Contents
-New rules for operating small ships
-Thirty-one new scenarios
-A Motor Torpedo Boat campaign
-New data for small ships
-Data for ships not presented in earlier modules
Note: This module is not a complete game in itself. You must have the standard rules to Command at Sea and the Rising Sun Data Annexes, second edition or later, to play all the scenarios.
Expands (all are required):
Command at Sea
The Rising Sun: Command at Sea Volume I
New data and modifications to the Command at Sea (CaS) game system (small craft damage, impulse movement, etc.) are introduced in this module. To scale down the CaS system to a level that covers damage by light weapons as small as .30 and .50 caliber machine guns took some tinkering, but the scenario design team of Dave Schueler and Bill Madison, along with the rules/data team of Chris Carlson and Larry Bond were up to the challenge. This module is a great addition to the CaS library and significantly expands the engagements that players can now re-create.
Contents
-New rules for operating small ships
-Thirty-one new scenarios
-A Motor Torpedo Boat campaign
-New data for small ships
-Data for ships not presented in earlier modules
Note: This module is not a complete game in itself. You must have the standard rules to Command at Sea and the Rising Sun Data Annexes, second edition or later, to play all the scenarios.
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