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BGG랭킹
BGG전체 : 6387
WARGAMES : 659
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.84 / 5
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디자이너
Scott H. Moore
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아티스트
Nicolas Roblin
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
적 없는 전쟁은 2인 전략 블록 워게임으로 2020년 1월 21일 킥스타터에서 펀딩이 시작될 예정이다. 이 게임은 찰스 1세를 위해 싸우는 왕당파 군대가 영국의 정치적, 경제적, 종교적 지배를 위한 투쟁에서 영국의 의회군과 그들의 동맹인 코벤터스에 대항한 제1차 잉글랜드 내전을 중심으로 전개된다.
게임엔진은 카드 중심의 블록워게임을 해본 사람이라면 누구나 익숙하겠지만 17세기 중반의 전쟁과 잉글랜드뿐 아니라 스코틀랜드와 아일랜드를 집어삼킨 이 분쟁의 독특한 성격을 충실히 시뮬레이션하기 위해 여러 혁신이 가미됐다. 이 게임은 각 면마다 개별 카드 덱을 갖추고 있으며, 그 중 3분의 2는 이벤트를 포함하고 있다. 카드 덱은 전쟁의 역사적 경과를 반영하여 해마다 조정된다. 분쟁의 많은 부분이 지역 기반 채용 규칙뿐만 아니라 리더와 지역 블록 시스템을 사용하여 지역적 성격을 재현한다. 야전 전투를 위한 일반적인 블록 게임 메커니즘은 포병, 기병, 보병을 위한 특별한 규칙으로 수정되었고, 완전히 새로운 시스템은 돌격과 포위를 위해 설계되었다.
게임의 목적은 상대가 보유한 도시 점령을 통해 승리 포인트를 획득하는 것이다. 뿐만 아니라 국회의원들은 자신의 블록으로 대표되는 왕을 잡음으로써 승리에 더 가까이 다가갈 수 있다. 5가지 시나리오는 다음과 같다.
풀워: 26바퀴까지.
초기 전쟁: 8번의 턴의 도입 시나리오.
중후반전: 18번까지.
미드 워: 6번의 턴의 도입 시나리오.
전쟁의 서막: 27바퀴까지.
적 없는 전쟁은 2인 전략 블록 워게임으로 2020년 1월 21일 킥스타터에서 펀딩이 시작될 예정이다. 이 게임은 찰스 1세를 위해 싸우는 왕당파 군대가 영국의 정치적, 경제적, 종교적 지배를 위한 투쟁에서 영국의 의회군과 그들의 동맹인 코벤터스에 대항한 제1차 잉글랜드 내전을 중심으로 전개된다.
게임엔진은 카드 중심의 블록워게임을 해본 사람이라면 누구나 익숙하겠지만 17세기 중반의 전쟁과 잉글랜드뿐 아니라 스코틀랜드와 아일랜드를 집어삼킨 이 분쟁의 독특한 성격을 충실히 시뮬레이션하기 위해 여러 혁신이 가미됐다. 이 게임은 각 면마다 개별 카드 덱을 갖추고 있으며, 그 중 3분의 2는 이벤트를 포함하고 있다. 카드 덱은 전쟁의 역사적 경과를 반영하여 해마다 조정된다. 분쟁의 많은 부분이 지역 기반 채용 규칙뿐만 아니라 리더와 지역 블록 시스템을 사용하여 지역적 성격을 재현한다. 야전 전투를 위한 일반적인 블록 게임 메커니즘은 포병, 기병, 보병을 위한 특별한 규칙으로 수정되었고, 완전히 새로운 시스템은 돌격과 포위를 위해 설계되었다.
게임의 목적은 상대가 보유한 도시 점령을 통해 승리 포인트를 획득하는 것이다. 뿐만 아니라 국회의원들은 자신의 블록으로 대표되는 왕을 잡음으로써 승리에 더 가까이 다가갈 수 있다. 5가지 시나리오는 다음과 같다.
풀워: 26바퀴까지.
초기 전쟁: 8번의 턴의 도입 시나리오.
중후반전: 18번까지.
미드 워: 6번의 턴의 도입 시나리오.
전쟁의 서막: 27바퀴까지.
Description from the publisher:
This War Without an Enemy is a 2-player strategic block wargame, funding for which will be launched on Kickstarter on 21st January 2020. The game centres on the First English Civil War, when the Royalist forces fighting for King Charles I were opposed by the English Parliamentarian troops and their Scottish allies, the Covenanters, in a struggle for political, economic and religious control of England.
The game engine will be familiar to anyone who has played a card-driven block wargame, but it adds a number of innovations in order to faithfully simulate both the warfare of the mid-17th century and the unique nature of this conflict that engulfed not only England but also Scotland and Ireland. The game features individual cards deck for each side, two thirds of which contain events. The card decks are adjusted from year to year to reflect the historical progression of the war. The regional nature of much of the conflict is recreated using a system of Leader and Regional blocks as well as rules for regionally-based recruitment. The usual block game mechanics for field battles have been modified with special rules for artillery, cavalry and infantry, while a completely new system has been designed for storming and sieges.
The object of the game is to acquire Victory Points through the capture of cities held by the opponent. In addition, the Parliamentarians can move closer to victory by capturing the King, represented by his own block. Five scenarios are included:
The Full War: up to 26 turns.
The Early War: an introductory scenario of 8 turns.
The Mid-to-Late War: up to 18 turns.
The Mid War: an introductory scenario of 6 turns.
Prelude to War: up to 27 turns.
This War Without an Enemy is a 2-player strategic block wargame, funding for which will be launched on Kickstarter on 21st January 2020. The game centres on the First English Civil War, when the Royalist forces fighting for King Charles I were opposed by the English Parliamentarian troops and their Scottish allies, the Covenanters, in a struggle for political, economic and religious control of England.
The game engine will be familiar to anyone who has played a card-driven block wargame, but it adds a number of innovations in order to faithfully simulate both the warfare of the mid-17th century and the unique nature of this conflict that engulfed not only England but also Scotland and Ireland. The game features individual cards deck for each side, two thirds of which contain events. The card decks are adjusted from year to year to reflect the historical progression of the war. The regional nature of much of the conflict is recreated using a system of Leader and Regional blocks as well as rules for regionally-based recruitment. The usual block game mechanics for field battles have been modified with special rules for artillery, cavalry and infantry, while a completely new system has been designed for storming and sieges.
The object of the game is to acquire Victory Points through the capture of cities held by the opponent. In addition, the Parliamentarians can move closer to victory by capturing the King, represented by his own block. Five scenarios are included:
The Full War: up to 26 turns.
The Early War: an introductory scenario of 8 turns.
The Mid-to-Late War: up to 18 turns.
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