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BGG랭킹
BGG전체 : 8993
THEMATIC : 1180
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
120-150 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.10 / 5
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디자이너
Michael Aldridge, Russ Rupe, M. Shawn Smith, II
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아티스트
Aaron Yung
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인원
게임 소개
웨어하우스는 사우스다코타에 있는 위험하고 환상적인 물건들을 보관하는 거대하고 극비 정부 시설입니다. 웨어하우스에 배정된 요원들은 이 유물들을 개인적인 이익을 위해 사용하려는 사악한 사람들로부터 보호하기 위해 목숨을 걸고 회수한다. 창고 13: 보드게임에서 플레이어는 이러한 유물들을 회수하기 위해 함께 일해야 하는 웨어하우스 에이전트의 역할을 맡는다. 하지만 모두가 웨어하우스의 이익을 챙기는 걸까요? 아니면 요원 중 한 명이 웨어하우스의 가장 무자비한 적수를 위해 비밀리에 일하고 있는 걸까요?
창고 13: 보드게임은 약 2시간 안에 3~5명의 플레이어가 할 수 있다. 웨어하우스 13의 각 게임: 보드 게임은 시즌으로 간주되며, 에피소드 시리즈에서 플레이된다. 각 에피소드는 하나의 유물에 대한 조사와 회수를 포함합니다. 창고 요원은 단서를 조사한 후 그 단서를 사용하여 유물을 회수해야 합니다. 하지만, 한 명의 플레이어는 적수를 위해 비밀리에 일하는 배신자입니다. 모든 유물이 사라질 때마다 적수는 더 강력해지고 따라서 물리치기는 더 어려워집니다.
각 에피소드는 핑 페이즈(Ping Phase)로 시작되는데, 이 페이즈에서는 유물의 위치가 드러나고 단서 주사위가 굴러가게 된다. 단서는 13개의 커스텀 육면 주사위로 표현된다.
핑 단계가 끝나면 조사 단계가 시작됩니다. 적수가 돌아서는 동안 적수는 행동할 것이다. 그런 다음 각 에이전트는 특성 그리기, 특성 재생, 창고 유지 관리 또는 현장 출장 등의 작업을 수행해야 합니다. 다음으로, 각 에이전트는 단서 다이를 주장해야 합니다. 에이전트가 단서 다이를 주장할 수 없는 경우, 해당 에피소드의 나머지 시간 동안 단서 다이를 플레이에서 삭제해야 합니다. 마지막으로 각 에이전트는 자유 특성을 그려야 합니다.
모든 단서 주사위가 청구되거나 무력화될 때까지 탐색 단계가 반복되면 검색 단계가 시작됩니다. 각 공예품은 단서 주사위의 기호와 일치하는 기호를 표시합니다. 회수 단계가 진행되는 동안 플레이어는 비밀리에 모든 단서 주사위를 굴리고 각 플레이어는 공예품에 적용할 단서 주사위를 선택한다. 선택한 주사위는 동시에 공개됩니다. 적수는 구 주사위를 굴려 단서 주사위를 무력화 시킬 수 있습니다. 아티팩트의 기호와 일치하는 충분한 단서가 적용되면 아티팩트가 검색됩니다. 충분한 기호를 굴리기 전에 에이전트에게 단서 주사위가 떨어지면 적에게 유물이 손실됩니다.
그런 다음 재생은 다음 에피소드로 계속됩니다. 세 개의 아티팩트를 회수하면 창고 에이전트가 승리합니다. 하지만 세 개의 아티팩트를 잃어버리면, 피날레가 시작되는데, 여기서 에이전트들은 적의 거대한 계획을 좌절시킬 수 있는 마지막 기회를 갖게 된다.
게임의 시작에서 배신자는 숨겨져 있습니다. 배신자는 웨어하우스 에이전트를 돕지 못하거나, 단서를 찾지 못하거나, 단서를 제대로 적용하지 못함으로써 게임에 영향을 미칠 수 있다. 요원들이 배신자가 누구인지 결정했다고 믿는다면 그 선수를 브론즈에게 투표하면 충성심이 드러납니다.
창고 13: 보드게임은 약 2시간 안에 3~5명의 플레이어가 할 수 있다. 웨어하우스 13의 각 게임: 보드 게임은 시즌으로 간주되며, 에피소드 시리즈에서 플레이된다. 각 에피소드는 하나의 유물에 대한 조사와 회수를 포함합니다. 창고 요원은 단서를 조사한 후 그 단서를 사용하여 유물을 회수해야 합니다. 하지만, 한 명의 플레이어는 적수를 위해 비밀리에 일하는 배신자입니다. 모든 유물이 사라질 때마다 적수는 더 강력해지고 따라서 물리치기는 더 어려워집니다.
각 에피소드는 핑 페이즈(Ping Phase)로 시작되는데, 이 페이즈에서는 유물의 위치가 드러나고 단서 주사위가 굴러가게 된다. 단서는 13개의 커스텀 육면 주사위로 표현된다.
핑 단계가 끝나면 조사 단계가 시작됩니다. 적수가 돌아서는 동안 적수는 행동할 것이다. 그런 다음 각 에이전트는 특성 그리기, 특성 재생, 창고 유지 관리 또는 현장 출장 등의 작업을 수행해야 합니다. 다음으로, 각 에이전트는 단서 다이를 주장해야 합니다. 에이전트가 단서 다이를 주장할 수 없는 경우, 해당 에피소드의 나머지 시간 동안 단서 다이를 플레이에서 삭제해야 합니다. 마지막으로 각 에이전트는 자유 특성을 그려야 합니다.
모든 단서 주사위가 청구되거나 무력화될 때까지 탐색 단계가 반복되면 검색 단계가 시작됩니다. 각 공예품은 단서 주사위의 기호와 일치하는 기호를 표시합니다. 회수 단계가 진행되는 동안 플레이어는 비밀리에 모든 단서 주사위를 굴리고 각 플레이어는 공예품에 적용할 단서 주사위를 선택한다. 선택한 주사위는 동시에 공개됩니다. 적수는 구 주사위를 굴려 단서 주사위를 무력화 시킬 수 있습니다. 아티팩트의 기호와 일치하는 충분한 단서가 적용되면 아티팩트가 검색됩니다. 충분한 기호를 굴리기 전에 에이전트에게 단서 주사위가 떨어지면 적에게 유물이 손실됩니다.
그런 다음 재생은 다음 에피소드로 계속됩니다. 세 개의 아티팩트를 회수하면 창고 에이전트가 승리합니다. 하지만 세 개의 아티팩트를 잃어버리면, 피날레가 시작되는데, 여기서 에이전트들은 적의 거대한 계획을 좌절시킬 수 있는 마지막 기회를 갖게 된다.
게임의 시작에서 배신자는 숨겨져 있습니다. 배신자는 웨어하우스 에이전트를 돕지 못하거나, 단서를 찾지 못하거나, 단서를 제대로 적용하지 못함으로써 게임에 영향을 미칠 수 있다. 요원들이 배신자가 누구인지 결정했다고 믿는다면 그 선수를 브론즈에게 투표하면 충성심이 드러납니다.
The Warehouse is a massive, top-secret government facility in South Dakota that houses dangerous and fantastical objects. Agents assigned to the Warehouse risk their lives to retrieve these artifacts to keep them away from nefarious individuals who seek to use the artifacts for personal gain. In Warehouse 13: The Board Game, players take on the role of Warehouse Agents who must work together to retrieve these artifacts. But is everyone looking out for the Warehouse's interests, or might one of the Agents be secretly working for the Warehouse's most ruthless adversary?
Warehouse 13: The Board Game can be played by three to five players in about two hours. Each game of Warehouse 13: The Board Game is considered a Season, played over a series of Episodes. Each Episode will involve the investigation and retrieval of one artifact. Warehouse Agents must investigate clues, then use those clues to retrieve the artifact. However, one player is the Traitor, who secretly works for the Adversary. For every artifact that is lost, the Adversary becomes more powerful and thereby more difficult to defeat.
Each Episode begins with the Ping Phase, in which the artifact's location is revealed and clue dice are rolled. Clues are represented by 13 custom six-sided dice.
After the Ping Phase, the Investigation Phase begins. During the Adversary turn, the Adversary will act. Afterwards, each Agent must perform an Action, such as drawing Traits, playing a Trait, performing Warehouse Maintenance, or traveling to the Field. Next, each Agent must attempt to claim a clue die. If an Agent cannot claim a clue die, one must be neutralized, removing it from play for the remainder of that Episode. Finally, each Agent must draw a free Trait.
The Investigation Phase repeats until all of the clue dice are either claimed or neutralized, then the Retrieval Phase begins. Each artifact displays symbols that correspond to the symbols on the clue dice. During each round of the Retrieval Phase, the players secretly roll all of their clue dice and each player chooses one to apply to the artifact. The chosen dice are revealed simultaneously. The Adversary will intervene by rolling Goo dice which can neutralize clue dice. If enough clues are applied to match the artifact's symbols, the artifact is retrieved. If the Agents run out of clue dice before rolling enough symbols, the artifact is lost to the Adversary.
Play then continues to the next Episode. After three artifacts are retrieved, the Warehouse Agents win. However, if three artifacts are lost, the Finale begins, in which the Agents have one last chance to thwart the Adversary's grand scheme.
At the beginning of the game, the Traitor is hidden. The Traitor can impact the game by failing to assist the Warehouse Agents, by failing to claim clues, or by failing to apply clues properly. If the Agents believe they have determined who the Traitor is, they can vote to Bronze that player, which reveals their Loyalty.
Warehouse 13: The Board Game can be played by three to five players in about two hours. Each game of Warehouse 13: The Board Game is considered a Season, played over a series of Episodes. Each Episode will involve the investigation and retrieval of one artifact. Warehouse Agents must investigate clues, then use those clues to retrieve the artifact. However, one player is the Traitor, who secretly works for the Adversary. For every artifact that is lost, the Adversary becomes more powerful and thereby more difficult to defeat.
Each Episode begins with the Ping Phase, in which the artifact's location is revealed and clue dice are rolled. Clues are represented by 13 custom six-sided dice.
After the Ping Phase, the Investigation Phase begins. During the Adversary turn, the Adversary will act. Afterwards, each Agent must perform an Action, such as drawing Traits, playing a Trait, performing Warehouse Maintenance, or traveling to the Field. Next, each Agent must attempt to claim a clue die. If an Agent cannot claim a clue die, one must be neutralized, removing it from play for the remainder of that Episode. Finally, each Agent must draw a free Trait.
The Investigation Phase repeats until all of the clue dice are either claimed or neutralized, then the Retrieval Phase begins. Each artifact displays symbols that correspond to the symbols on the clue dice. During each round of the Retrieval Phase, the players secretly roll all of their clue dice and each player chooses one to apply to the artifact. The chosen dice are revealed simultaneously. The Adversary will intervene by rolling Goo dice which can neutralize clue dice. If enough clues are applied to match the artifact's symbols, the artifact is retrieved. If the Agents run out of clue dice before rolling enough symbols, the artifact is lost to the Adversary.
Play then continues to the next Episode. After three artifacts are retrieved, the Warehouse Agents win. However, if three artifacts are lost, the Finale begins, in which the Agents have one last chance to thwart the Adversary's grand scheme.
At the beginning of the game, the Traitor is hidden. The Traitor can impact the game by failing to assist the Warehouse Agents, by failing to claim clues, or by failing to apply clues properly. If the Agents believe they have determined who the Traitor is, they can vote to Bronze that player, which reveals their Loyalty.
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