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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
60-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Thomas Hubert, Régis Moranzoni
-
아티스트
Sigismond Cabré-Ibarra
-
인원
게임 소개
당신과 동료 선수들은 당신과 몇몇 승객들을 구하려고 애쓰는 경찰관들이지만, 마지막 구명보트 한 척만이 남아 결국 목숨을 걸고 싸우고 있습니다. 마지막 구명보트는 장소가 한정되어 있어
플레이어는 자신의 액션 큐브를 사용하여 다음을 결정한다.
턴 순서(용기나 돈을 벌 수도 있다)
그들의 경찰관이 걷는 거리. 각각의 방들은 그가 침몰하는 보트를 떠나기 전에 거쳐야 하는 방들의 목록을 가지고 있다.
그들이 얻고자 하는 돈 (그것은 물건과 승객을 얻는 데 도움이 된다)
그들이 얻고자 하는 용기(더 나아가서 승객들을 안내하기 위한 용기)
만약 그들이 물체를 얻고 싶다면 (싸울 때)
만약 그들이 부표를 원한다면 (물이 새는 방을 통과하도록)
-*승객을 원하는 경우
그러면 누수가 한 방에서 다른 방으로 옮겨갑니다. 부표가 거기에 유용하게 쓰입니다. 만약 경찰관이 같은 방에 있다면, 그는 그의 방 목록에 다시 올라가야 한다.
그런 다음 조치를 취합니다.
싸움은 여러 명의 경찰관이 한 방에 있을 때 해결된다. 승객과 수집된 물체는 각 상대 그룹의 힘을 계산하는 데 사용됩니다.
각각의 경찰관이 그의 목록의 끝에 도착했을 때, 그는 마침내 구명보트로 이동한다. 그는 승객들을 위해 남는 곳이라면 가능한 한 많은 자리를 차지한다.
구명보트가 가득 차면 게임은 끝납니다.
승자는 가장 많은 승객을 구할 수 있는 선수입니다.
플레이어는 자신의 액션 큐브를 사용하여 다음을 결정한다.
턴 순서(용기나 돈을 벌 수도 있다)
그들의 경찰관이 걷는 거리. 각각의 방들은 그가 침몰하는 보트를 떠나기 전에 거쳐야 하는 방들의 목록을 가지고 있다.
그들이 얻고자 하는 돈 (그것은 물건과 승객을 얻는 데 도움이 된다)
그들이 얻고자 하는 용기(더 나아가서 승객들을 안내하기 위한 용기)
만약 그들이 물체를 얻고 싶다면 (싸울 때)
만약 그들이 부표를 원한다면 (물이 새는 방을 통과하도록)
-*승객을 원하는 경우
그러면 누수가 한 방에서 다른 방으로 옮겨갑니다. 부표가 거기에 유용하게 쓰입니다. 만약 경찰관이 같은 방에 있다면, 그는 그의 방 목록에 다시 올라가야 한다.
그런 다음 조치를 취합니다.
싸움은 여러 명의 경찰관이 한 방에 있을 때 해결된다. 승객과 수집된 물체는 각 상대 그룹의 힘을 계산하는 데 사용됩니다.
각각의 경찰관이 그의 목록의 끝에 도착했을 때, 그는 마침내 구명보트로 이동한다. 그는 승객들을 위해 남는 곳이라면 가능한 한 많은 자리를 차지한다.
구명보트가 가득 차면 게임은 끝납니다.
승자는 가장 많은 승객을 구할 수 있는 선수입니다.
You and your fellow players are officers trying to save yourselves and some passengers but there is only one last lifeboat remaining, eventually fighting for life. That last lifeboat has a limited number of places...
Players use their action cubes to determine:
the turn order (it also allows to get courage or money)
the distance their officer walk. Each one has a list of rooms he must go through before he can leave the sinking boat.
the money they want to get (it helps to get objects and passengers)
the courage they want to get (useful in order to move further and guide passengers)
if they want to get an object (useful when fighting)
if they want the buoy (to go through a room that has got the water leak)
-*if they want passengers
Then the water leak moves from one room to another. The buoy comes handy there. If an officer is in that same room, he must go back on his rooms list.
Then actions are taken.
Fights are resolved when several officers are in the same room. Passengers and collected objects are used to calculate the force of each opponent's group.
When each officer arrives at the end of his list, he finally moves into the lifeboat. He takes as many places for his passengers as he can, if remaining.
The game ends when the lifeboat is full.
The winner is the player who could save the most passengers.
Players use their action cubes to determine:
the turn order (it also allows to get courage or money)
the distance their officer walk. Each one has a list of rooms he must go through before he can leave the sinking boat.
the money they want to get (it helps to get objects and passengers)
the courage they want to get (useful in order to move further and guide passengers)
if they want to get an object (useful when fighting)
if they want the buoy (to go through a room that has got the water leak)
-*if they want passengers
Then the water leak moves from one room to another. The buoy comes handy there. If an officer is in that same room, he must go back on his rooms list.
Then actions are taken.
Fights are resolved when several officers are in the same room. Passengers and collected objects are used to calculate the force of each opponent's group.
When each officer arrives at the end of his list, he finally moves into the lifeboat. He takes as many places for his passengers as he can, if remaining.
The game ends when the lifeboat is full.
The winner is the player who could save the most passengers.
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