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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Steve French, Jeff Hunt, Andrew Wales
-
아티스트
Jeff Hunt
-
인원
게임 소개
퍽!은 아이스하키 시뮬레이션 게임이다. 각 플레이어는 플레이어 포지션(디펜스맨, 윙, 갱, 센터) 또는 액션(훅, 라인 변경, 브레이크웨이, 그레이트 세이브 등)과 값을 보여주는 9장의 카드를 받게 된다. 일반적으로, 선수들은 더 높은 가치를 가지고 있지만, 액션 카드가 주는 특별한 능력이 부족하다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 동시에 페이스오프를 위한 하나의 카드를 공개한다. 상대의 플레이를 본 후, 각 사람은 자신의 플레이에 추가할 두 개의 다른 카드를 선택합니다. 3장의 카드 세트가 가장 높은 플레이어가 유리하고 슛을 할 수 있습니다. 슛이 골대에 들어맞았는지, 성공을 위한 목표 숫자가 얼마인지를 결정하기 위해 추첨 더미의 카드가 뒤집힌다. 두 번째 카드의 값과 브레이크웨이와 같은 플레이어 카드의 수식어가 더해지거나 상대보다 훨씬 높은 세 개의 카드 값이 목표 숫자를 초과할 경우 득점이 된다. 골이 없을 경우, 플레이어는 페널티(훅을 찼을 경우)나 싸움(각 팀이 스웩을 했을 경우)을 확인하는데, 두 가지 모두 한 선수의 손 크기를 줄임으로써 해결된다.
한쪽이 부상이나 페널티킥으로 3장의 카드를 사용할 수 없더라도 카드를 손에 들고 플레이를 계속한다. 만약 한 라운드가 시작할 때 카드가 없다면, 9의 새로운 패를 뽑는다. 라인 변경은 두 팀 모두 골을 넣은 후 또는 라운드 중에 라인 변경 카드를 재생하는 방법으로도 마찬가지입니다.
덱이 소진되고 남은 카드가 부족하여 라운드를 완료할 수 없게 되면 기간이 종료된다. 세 번의 기간 동안 가장 많은 골을 넣은 선수가 승리합니다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 동시에 페이스오프를 위한 하나의 카드를 공개한다. 상대의 플레이를 본 후, 각 사람은 자신의 플레이에 추가할 두 개의 다른 카드를 선택합니다. 3장의 카드 세트가 가장 높은 플레이어가 유리하고 슛을 할 수 있습니다. 슛이 골대에 들어맞았는지, 성공을 위한 목표 숫자가 얼마인지를 결정하기 위해 추첨 더미의 카드가 뒤집힌다. 두 번째 카드의 값과 브레이크웨이와 같은 플레이어 카드의 수식어가 더해지거나 상대보다 훨씬 높은 세 개의 카드 값이 목표 숫자를 초과할 경우 득점이 된다. 골이 없을 경우, 플레이어는 페널티(훅을 찼을 경우)나 싸움(각 팀이 스웩을 했을 경우)을 확인하는데, 두 가지 모두 한 선수의 손 크기를 줄임으로써 해결된다.
한쪽이 부상이나 페널티킥으로 3장의 카드를 사용할 수 없더라도 카드를 손에 들고 플레이를 계속한다. 만약 한 라운드가 시작할 때 카드가 없다면, 9의 새로운 패를 뽑는다. 라인 변경은 두 팀 모두 골을 넣은 후 또는 라운드 중에 라인 변경 카드를 재생하는 방법으로도 마찬가지입니다.
덱이 소진되고 남은 카드가 부족하여 라운드를 완료할 수 없게 되면 기간이 종료된다. 세 번의 기간 동안 가장 많은 골을 넣은 선수가 승리합니다.
Puck! is an ice hockey simulation game. Each player receives a hand of nine cards showing either a player position (Defenseman, Wing, Thug, or Center) or an action (such as Hook, Line Change, Breakaway or Great Save) as well as a value. Generally, players have higher values, but lack the special abilities given by action cards.
To begin play, each player simultaneously plays reveals one card for the faceoff. After seeing the opponent's play, each person chooses two other cards to add to their play. Whichever players set of 3 cards has the highest total value has the advantage and may take a shot. A card from the draw pile is flipped over in order to decide if the shot was on goal and what the target number for success will be, then one more card is flipped over. If the value of the second card, plus any modifiers from players cards such as Breakaway, or by having a much higher three card value than your opponent exceeds the target number, a goal has been scored. If there is no goal, players check for penalties (if a Hook was played) or fights (if each team played a Thug), both of which are resolved by reducing the hand size of one of the players.
Play continues with the cards in hand, even if one side is unable to play 3 cards from injury or penalties. If at the start of a round, a player has no cards, they draw a new hand of nine (a Line Change). Line Changes also occur after goals (for both teams) or by playing a Line Change card during a round.
Once the deck is exhausted and not enough cards are left to complete a round, the period ends. The player with the most goals after three periods wins.
To begin play, each player simultaneously plays reveals one card for the faceoff. After seeing the opponent's play, each person chooses two other cards to add to their play. Whichever players set of 3 cards has the highest total value has the advantage and may take a shot. A card from the draw pile is flipped over in order to decide if the shot was on goal and what the target number for success will be, then one more card is flipped over. If the value of the second card, plus any modifiers from players cards such as Breakaway, or by having a much higher three card value than your opponent exceeds the target number, a goal has been scored. If there is no goal, players check for penalties (if a Hook was played) or fights (if each team played a Thug), both of which are resolved by reducing the hand size of one of the players.
Play continues with the cards in hand, even if one side is unable to play 3 cards from injury or penalties. If at the start of a round, a player has no cards, they draw a new hand of nine (a Line Change). Line Changes also occur after goals (for both teams) or by playing a Line Change card during a round.
Once the deck is exhausted and not enough cards are left to complete a round, the period ends. The player with the most goals after three periods wins.
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