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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Ania B. Ziolkowska
-
인원
게임 소개
디자이너의 설명:
오늘 저는 다음 CounterFact 잡지 디자인 1938에 대한 본격적인 작업을 시작했습니다. 체코슬로바키아인들이 뮌헨 딕타트 수용을 거부한 것으로 추정됩니다. 더 긴 이야기는 10월 1일 전후로 독일은 "을 넣었다.그린 작전이 발효되고 전쟁이 시작됩니다. 양측은 체코슬로바키아와 소련 대 독일, 폴란드, 헝가리이다.
저는 제가 이 주제에 대해 잘 알고 있는 모든 게임들과 달리, 여기서 더 큰 그림을 보고 있다는 점에서 저의 치료법이 독창적이라고 생각합니다. 즉, 보헤미아/모라비아 및 주변 지역을 포함하는 지도가 아니라, 이 지도는 체코슬로바키아 전체와 폴란드, 독일, 헝가리, 루마니아, 리투아니아 및 소련의 국경 지대와 함께 첨부되어 있다.
턴은 각각 3일씩 동일하며, 경기는 최대 10회전까지 진행된다. 기동부대는 독일 제7 플리에거(프로토) 사단이 자체 카운터(자살 임무로 추정)를 갖는 것을 제외하고는 모든 곳에 2단계 군단으로 구성되어 있다.
저는 제 "Zhukov의 전쟁" 시스템을 개조한 것을 사용하고 있습니다. (아직은 아무에게도 의미가 없습니다. 왜냐하면 그 부모 디자인은 아직 등장하지 않았으니까요.)
체계의 핵심에는 10개의 치트가 있는데, 각 기동국가의 이동단계와 각 전투단계(리투아니아인들은 끌려가면 수도만 방어한다.
두 독일 치트를 제외한 모든 치트는 매 턴마다 수영장에 들어간다. 두 개의 독일 치트가 버티고 있다. 독일 선수는 언제든 차례대로 (함께 또는 따로따로) 칩을 삽입할 수 있지만, 그렇지 않은 경우, 단계 순서는 블라인드 드로(특히 이 경우 턴 1은 항상 독일 전투 단계와 함께 시작되므로 전체 전쟁이 시작된다)로 결정된다.
그 시스템은 C3에서 유리한 점을 깔끔하게 보여줍니다.
오늘 저는 다음 CounterFact 잡지 디자인 1938에 대한 본격적인 작업을 시작했습니다. 체코슬로바키아인들이 뮌헨 딕타트 수용을 거부한 것으로 추정됩니다. 더 긴 이야기는 10월 1일 전후로 독일은 "을 넣었다.그린 작전이 발효되고 전쟁이 시작됩니다. 양측은 체코슬로바키아와 소련 대 독일, 폴란드, 헝가리이다.
저는 제가 이 주제에 대해 잘 알고 있는 모든 게임들과 달리, 여기서 더 큰 그림을 보고 있다는 점에서 저의 치료법이 독창적이라고 생각합니다. 즉, 보헤미아/모라비아 및 주변 지역을 포함하는 지도가 아니라, 이 지도는 체코슬로바키아 전체와 폴란드, 독일, 헝가리, 루마니아, 리투아니아 및 소련의 국경 지대와 함께 첨부되어 있다.
턴은 각각 3일씩 동일하며, 경기는 최대 10회전까지 진행된다. 기동부대는 독일 제7 플리에거(프로토) 사단이 자체 카운터(자살 임무로 추정)를 갖는 것을 제외하고는 모든 곳에 2단계 군단으로 구성되어 있다.
저는 제 "Zhukov의 전쟁" 시스템을 개조한 것을 사용하고 있습니다. (아직은 아무에게도 의미가 없습니다. 왜냐하면 그 부모 디자인은 아직 등장하지 않았으니까요.)
체계의 핵심에는 10개의 치트가 있는데, 각 기동국가의 이동단계와 각 전투단계(리투아니아인들은 끌려가면 수도만 방어한다.
두 독일 치트를 제외한 모든 치트는 매 턴마다 수영장에 들어간다. 두 개의 독일 치트가 버티고 있다. 독일 선수는 언제든 차례대로 (함께 또는 따로따로) 칩을 삽입할 수 있지만, 그렇지 않은 경우, 단계 순서는 블라인드 드로(특히 이 경우 턴 1은 항상 독일 전투 단계와 함께 시작되므로 전체 전쟁이 시작된다)로 결정된다.
그 시스템은 C3에서 유리한 점을 깔끔하게 보여줍니다.
Description from the designer:
Today I began full-on work on my next CounterFact magazine design, 1938: What If? which presumes the Czechoslovakians refused to accept the Munich Dictat. Longer story short: On or around 1 October, the Germans put "Operation Green" into effect and war starts. The sides are: the Czechoslovakians and Soviets vs. the Germans, Poles and Hungarians.
I believe my treatment is original here in that, unlike all the games I'm familiar with on this topic, I'm presenting an examination of the larger picture here. That is, rather than the map just covering Bohemia/Moravia and environs, this one shows (at 20 miles per hex) all of Czechoslovakia and Poland, along with the German, Hungarian, Romanian, Lithuanian and Soviet border lands thereunto appertaining.
The turns equal three days each, and the game has a maximum of 10 turns. Units of maneuver are two-step corps all around, except the Germans' 7th Flieger (proto)-division gets its own counter (and a likely suicide mission).
I'm using an adaptation of my "Zhukov's War" system (which doesn't mean anything to any of you yet, because that parent design itself hasn't yet appeared.
At the system's core, there are 10 chits, one for each maneuverable nationality's movement phase and another for each one's combat phase (the Lithuanians, if they get dragged in, just defend their capital; so there's no chit for them).
All but the two German chits go into a pool at the start of every turn. The two German chits are held out. The German player may interpose either of those chits at any time in the turn (together or separately, in either order), but otherwise the phase sequence is determined by blind draw (and, in this particular case, Turn 1 will always start with the German combat phase, thereby kicking off the overall war).
That system neatly shows the advantages of having the advantage in C3.
Today I began full-on work on my next CounterFact magazine design, 1938: What If? which presumes the Czechoslovakians refused to accept the Munich Dictat. Longer story short: On or around 1 October, the Germans put "Operation Green" into effect and war starts. The sides are: the Czechoslovakians and Soviets vs. the Germans, Poles and Hungarians.
I believe my treatment is original here in that, unlike all the games I'm familiar with on this topic, I'm presenting an examination of the larger picture here. That is, rather than the map just covering Bohemia/Moravia and environs, this one shows (at 20 miles per hex) all of Czechoslovakia and Poland, along with the German, Hungarian, Romanian, Lithuanian and Soviet border lands thereunto appertaining.
The turns equal three days each, and the game has a maximum of 10 turns. Units of maneuver are two-step corps all around, except the Germans' 7th Flieger (proto)-division gets its own counter (and a likely suicide mission).
I'm using an adaptation of my "Zhukov's War" system (which doesn't mean anything to any of you yet, because that parent design itself hasn't yet appeared.
At the system's core, there are 10 chits, one for each maneuverable nationality's movement phase and another for each one's combat phase (the Lithuanians, if they get dragged in, just defend their capital; so there's no chit for them).
All but the two German chits go into a pool at the start of every turn. The two German chits are held out. The German player may interpose either of those chits at any time in the turn (together or separately, in either order), but otherwise the phase sequence is determined by blind draw (and, in this particular case, Turn 1 will always start with the German combat phase, thereby kicking off the overall war).
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