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BGG랭킹
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WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mack Seso Akamine
-
아티스트
Mack Seso Akamine
-
인원
게임 소개
이것은 스트래티고 같은 게임인데, 사실은 군대 게임과 해군 게임 두 가지 게임입니다. 조각들은 스트라테고와 비슷한 방식으로 판에 세워져 있지만, 직선(숫자 값)이라기보다는 가위바위보 관계를 맺고 있는데, 즉 전차부대가 보병과 공병보다 우수하지만 항공기, 포병, 기뢰부대에 비해 열세다.
게임을 다시 만들고 싶은 사람들을 위해, 조각들은 다음과 같다: 일병, 상병, 하사, 하사 = 3개. 소령, 중령, 대위, 소령, 중령, 대령, 1, 2, 3, 4성 장군 = 1명. 탱크=2, 평면=1, 대공/대전차=5. 지뢰=6, 엔지니어=6. 에이밤=1.
보병은 계급에 따라 서로를 상대하며, 보병은 대공/대전차 및 공병도 상대한다. 탱크와 비행기는 보병과 공병들을 데려간다. 비행기는 탱크를, 대공/대전차는 비행기와 탱크를, 엔지니어는 지뢰를 손상 없이 가져갑니다. 기뢰는 정지해 있는 조각으로, 폭발을 일으키는 모든 것을 파괴한다. 기술자를 제외하고. 원자폭탄은 폭발할 때 주변 광장의 모든 조각을 파괴하는 이동식 광산이다.
그 조각들은 마치 상대방이 어떤 종류의 조각인지 볼 수 없도록 배열된 마종그 타일 같다. 그는 그저 빈 조각들이 자신을 향해 나아가는 것을 볼 뿐이다. 피스가 공격당하거나 공격당하면 얼굴이 보이도록 뒤집힌다. 그리고 나서 그것은 게임의 나머지 부분에서 알려진 조각이 된다.
우리는 1950년대 후반 초등학교 때 하와이에서 게임을 했습니다. 혹시 잃어버릴까 봐 빈 조각이 두 개 들어 있었다. 우리는 때때로 뇌 세척기와 가미카제라는 두 개의 추가적인 조각을 만들기 위해 이것들을 사용했습니다. 가미카제는 그저 날아다니는 폭탄이었다. 브레인워셔가 상대방의 말을 당신 것으로 바꿨어요. 원폭을 세뇌시키는 것은 불가능했다.
게임을 다시 만들고 싶은 사람들을 위해, 조각들은 다음과 같다: 일병, 상병, 하사, 하사 = 3개. 소령, 중령, 대위, 소령, 중령, 대령, 1, 2, 3, 4성 장군 = 1명. 탱크=2, 평면=1, 대공/대전차=5. 지뢰=6, 엔지니어=6. 에이밤=1.
보병은 계급에 따라 서로를 상대하며, 보병은 대공/대전차 및 공병도 상대한다. 탱크와 비행기는 보병과 공병들을 데려간다. 비행기는 탱크를, 대공/대전차는 비행기와 탱크를, 엔지니어는 지뢰를 손상 없이 가져갑니다. 기뢰는 정지해 있는 조각으로, 폭발을 일으키는 모든 것을 파괴한다. 기술자를 제외하고. 원자폭탄은 폭발할 때 주변 광장의 모든 조각을 파괴하는 이동식 광산이다.
그 조각들은 마치 상대방이 어떤 종류의 조각인지 볼 수 없도록 배열된 마종그 타일 같다. 그는 그저 빈 조각들이 자신을 향해 나아가는 것을 볼 뿐이다. 피스가 공격당하거나 공격당하면 얼굴이 보이도록 뒤집힌다. 그리고 나서 그것은 게임의 나머지 부분에서 알려진 조각이 된다.
우리는 1950년대 후반 초등학교 때 하와이에서 게임을 했습니다. 혹시 잃어버릴까 봐 빈 조각이 두 개 들어 있었다. 우리는 때때로 뇌 세척기와 가미카제라는 두 개의 추가적인 조각을 만들기 위해 이것들을 사용했습니다. 가미카제는 그저 날아다니는 폭탄이었다. 브레인워셔가 상대방의 말을 당신 것으로 바꿨어요. 원폭을 세뇌시키는 것은 불가능했다.
This is a Stratego-like game that's actually two games, an army game and a navy game. Pieces are set up on a board in a manner similar to Stratego, but rather than being linear (numerical values), the units have a rock-paper-scissors relationship. i.e. the tank unit is superior to infantry and engineers but is inferior to aircraft, artillery, and mine units.
For those who want to recreate the (army) game, the pieces are as follows: Private, corporal, sergeant, staff sergeant = 3 each. Second lieutenant, first lieutenant, captain, major, lieutenant colonel, colonel, 1, 2, 3, and 4 star generals = 1 each. Tanks=2, plane=1, Anti-aircraft/anti-tank=5. Mines=6, Engineers=6. A-Bomb=1.
Infantry take each other according to rank; infantry also takes anti-aircraft/anti-tank and engineers. Tanks and planes take infantry and engineers. Plane takes tank, anti-aircraft/anti-tank takes planes and tanks, engineers take mines without damage. Mines are stationary pieces that explode and destroy anything that triggers it except an engineer. The A-Bomb is essentially a movable mine that destroys every piece in a surrounding square when it explodes.
The pieces are like mah jongg tiles arranged so that the opponent cannot see what kind they are -- he just sees blank pieces advancing toward him. When a piece is attacked or attacks, it is turned over so that the face is visible. It then becomes a known piece for the rest of the game.
We played the game in Hawaii in elementary school in the late 1950s. There were two blank pieces included, presumably in case a piece got lost. We sometimes used these to create two additional pieces, the brainwasher and the kamikaze. The kamikaze was simply a flying bomb. The brainwasher changed an opponent's piece into one of your own. It was not possible to brainwash the A-Bomb.
For those who want to recreate the (army) game, the pieces are as follows: Private, corporal, sergeant, staff sergeant = 3 each. Second lieutenant, first lieutenant, captain, major, lieutenant colonel, colonel, 1, 2, 3, and 4 star generals = 1 each. Tanks=2, plane=1, Anti-aircraft/anti-tank=5. Mines=6, Engineers=6. A-Bomb=1.
Infantry take each other according to rank; infantry also takes anti-aircraft/anti-tank and engineers. Tanks and planes take infantry and engineers. Plane takes tank, anti-aircraft/anti-tank takes planes and tanks, engineers take mines without damage. Mines are stationary pieces that explode and destroy anything that triggers it except an engineer. The A-Bomb is essentially a movable mine that destroys every piece in a surrounding square when it explodes.
The pieces are like mah jongg tiles arranged so that the opponent cannot see what kind they are -- he just sees blank pieces advancing toward him. When a piece is attacked or attacks, it is turned over so that the face is visible. It then becomes a known piece for the rest of the game.
We played the game in Hawaii in elementary school in the late 1950s. There were two blank pieces included, presumably in case a piece got lost. We sometimes used these to create two additional pieces, the brainwasher and the kamikaze. The kamikaze was simply a flying bomb. The brainwasher changed an opponent's piece into one of your own. It was not possible to brainwash the A-Bomb.
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