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BGG랭킹
BGG전체 : 8190
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Günter Burkhardt
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아티스트
Dennis Lohausen
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
킬트 캐슬은 클래식 유로 게임 장르에 가장 넓은 영토를 장악하기 위해 상대를 압도하는 단순하고 높은 인터랙티브 카드 메커니즘을 추가했다.
게임 보드는 5x5 정사각형 격자를 보여준다. 10장의 카드는 처음 네 줄 옆에 4, 3, 2, 1장의 스택으로 배치된다. 차례가 되면 플레이어는 게임 보드 옆에 있는 스택 중 하나에서 열린 카드를 집어들어 다른 줄 &mdash에 놓는다. 해당 카드에 색상이 표시된 모든 플레이어(한 두 개)는 새로운 타워를 짓거나 특정 열에 있는 기존 타워 위에 새 타워를 세울 수 있습니다. 다른 사람의 타워 위에 짓는 것은 이미 지어진 "플로어"의 개수만큼 많은 두캣의 비용이 드는 반면, 열린 공간에 짓는 것은 무료이다. 플레이어는 단순히 스택의 마지막 카드를 이동함으로써 일반적인 득점 라운드를 트리거할 수 있다. 높은 탑은 크고 연결된 영토를 주장하고 많은 두캇을 모으는 좋은 방법이다.
킬트 캐슬은 클래식 유로 게임 장르에 가장 넓은 영토를 장악하기 위해 상대를 압도하는 단순하고 높은 인터랙티브 카드 메커니즘을 추가했다.
게임 보드는 5x5 정사각형 격자를 보여준다. 10장의 카드는 처음 네 줄 옆에 4, 3, 2, 1장의 스택으로 배치된다. 차례가 되면 플레이어는 게임 보드 옆에 있는 스택 중 하나에서 열린 카드를 집어들어 다른 줄 &mdash에 놓는다. 해당 카드에 색상이 표시된 모든 플레이어(한 두 개)는 새로운 타워를 짓거나 특정 열에 있는 기존 타워 위에 새 타워를 세울 수 있습니다. 다른 사람의 타워 위에 짓는 것은 이미 지어진 "플로어"의 개수만큼 많은 두캣의 비용이 드는 반면, 열린 공간에 짓는 것은 무료이다. 플레이어는 단순히 스택의 마지막 카드를 이동함으로써 일반적인 득점 라운드를 트리거할 수 있다. 높은 탑은 크고 연결된 영토를 주장하고 많은 두캇을 모으는 좋은 방법이다.
Description from the publisher:
Kilt Castle adds a simple and highly interactive card mechanism to the classic Euro game genre of outbuilding one's opponents in an attempt to control the largest territory.
The game board shows a grid of 5x5 squares. Ten cards are placed beside the first four rows in stacks of 4, 3, 2 and 1 card. On their turn, the player picks up an open card from one of the stacks next to the game board and places it in another row — always in a clockwise direction. All players whose colors are on that card (one or two) are then allowed to build a new tower or build on top of an existing tower in this particular row. Building on an open space is free, while building on top of somebody else's tower costs as many ducats as the number of "floors" already built. A player can decide to trigger a general round of scoring simply by moving the last card of any stack. High towers are a good way to claim a large, connected territory and collect a lot of ducats.
Kilt Castle adds a simple and highly interactive card mechanism to the classic Euro game genre of outbuilding one's opponents in an attempt to control the largest territory.
The game board shows a grid of 5x5 squares. Ten cards are placed beside the first four rows in stacks of 4, 3, 2 and 1 card. On their turn, the player picks up an open card from one of the stacks next to the game board and places it in another row — always in a clockwise direction. All players whose colors are on that card (one or two) are then allowed to build a new tower or build on top of an existing tower in this particular row. Building on an open space is free, while building on top of somebody else's tower costs as many ducats as the number of "floors" already built. A player can decide to trigger a general round of scoring simply by moving the last card of any stack. High towers are a good way to claim a large, connected territory and collect a lot of ducats.
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