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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
270-330 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Ray Weiss
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아티스트
Chris Fawcett, Shayne Logan, Chuck Reaume
-
인원
게임 소개
제1차 세계대전은 참호, 소모, 전반적인 교착상태를 떠올리게 한다. 1915년경에 시작된 전쟁의 대부분은 전쟁을 즉시 끝낼 결정적인 전투의 희망이 거의 없는 정적이고 비참했지만, 1914년에는 그렇지 않았다.
독일 슐리펜 계획은 벨기에를 통과하여 프랑스 요새를 포위할 계획이었다. 이 대가는 영국이 벨기에 국경의 국제적 보장을 이행하기 위해 전쟁에 참전한 것이다. 리에주 외곽에서 약간의 지연을 제외하고도, 독일은 프랑스와 벨기에를 상대로 한 주요 교전에서 거의 흠잡을 데 없이 승리를 거두었고, 이로 인해 BEF는 긴 퇴각을 통해 포위망을 피할 수 있었다. 빌레르 코트레(Villers Cotterets)에서는 독일군이 처음으로 지연된 전투 중 하나인 마른 근처에서 영국군이 훨씬 더 많은 병력에 심각한 부상을 입히는 필사적인 후위 작전을 그렸다.
AVC는 몽스의 최후가 다가오면서 영국군이 다른 날 싸우기 위해 성공적으로 철수하는 동안 훨씬 더 큰 병력에 심각한 부상을 입히는 필사적인 후위 행동을 묘사한다. 역사는 누가 진짜 이 갈등을 이겼는지 불분명하지만, 102년이 지난 지금 여기서 해결할 수 있다. AVC는 그랜드 전술 게임으로, 유닛이 원거리 능력을 갖추고 공유 목표를 향한 정교한 계획으로 보상을 받는다는 것을 의미한다.
플레이어는 무작위 치트 당김, 보드에서 대대를 조종하여 연대를 활동시킵니다. 비활동적인 선수는 전진하는 동안 현역 선수의 기동 선두를 방해할 수 있다. 적층/발사 한계를 초래하는 역사적 원칙 및 명령의 한계는 단위 전면 및 개별 단위 이니셔티브를 정확하게 반영한다. 활성화 풀에 떨어뜨린 이벤트는 현실적으로 게임의 흐름을 극적으로 바꿀 수 있습니다.
AVC의 어떤 두 게임도 결코 같지 않을 것입니다. 상황은 자연스럽게 상대와 경쟁하는 시나리오로 이어지지만, 역학은 솔로 플레이를 칭찬할 정도로 직관적이다. 액션은 양측을 오가며 빠르게 움직이지만, 이 게임은 세심한 계획에도 보답한다. AVC는 개방된 기관총 둥지로 돌격할 필요 없이 20세기 초반의 전술적 현실과 함께 8월의 포병 동안 젊은 남성들의 흥분을 재현한다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 6명
10점 만점에 7점
시간 척도: 16분 30초 선회.
지도 축척: 16진수당 0.3마일
부대 규모: 대대, 기병 대대, 중대, 포대, 여단 본부
플레이어: 역사 플레이에 적합한 1명, 경쟁 플레이에 적합한 2명.
게임 시간 3-5시간
독일 슐리펜 계획은 벨기에를 통과하여 프랑스 요새를 포위할 계획이었다. 이 대가는 영국이 벨기에 국경의 국제적 보장을 이행하기 위해 전쟁에 참전한 것이다. 리에주 외곽에서 약간의 지연을 제외하고도, 독일은 프랑스와 벨기에를 상대로 한 주요 교전에서 거의 흠잡을 데 없이 승리를 거두었고, 이로 인해 BEF는 긴 퇴각을 통해 포위망을 피할 수 있었다. 빌레르 코트레(Villers Cotterets)에서는 독일군이 처음으로 지연된 전투 중 하나인 마른 근처에서 영국군이 훨씬 더 많은 병력에 심각한 부상을 입히는 필사적인 후위 작전을 그렸다.
AVC는 몽스의 최후가 다가오면서 영국군이 다른 날 싸우기 위해 성공적으로 철수하는 동안 훨씬 더 큰 병력에 심각한 부상을 입히는 필사적인 후위 행동을 묘사한다. 역사는 누가 진짜 이 갈등을 이겼는지 불분명하지만, 102년이 지난 지금 여기서 해결할 수 있다. AVC는 그랜드 전술 게임으로, 유닛이 원거리 능력을 갖추고 공유 목표를 향한 정교한 계획으로 보상을 받는다는 것을 의미한다.
플레이어는 무작위 치트 당김, 보드에서 대대를 조종하여 연대를 활동시킵니다. 비활동적인 선수는 전진하는 동안 현역 선수의 기동 선두를 방해할 수 있다. 적층/발사 한계를 초래하는 역사적 원칙 및 명령의 한계는 단위 전면 및 개별 단위 이니셔티브를 정확하게 반영한다. 활성화 풀에 떨어뜨린 이벤트는 현실적으로 게임의 흐름을 극적으로 바꿀 수 있습니다.
AVC의 어떤 두 게임도 결코 같지 않을 것입니다. 상황은 자연스럽게 상대와 경쟁하는 시나리오로 이어지지만, 역학은 솔로 플레이를 칭찬할 정도로 직관적이다. 액션은 양측을 오가며 빠르게 움직이지만, 이 게임은 세심한 계획에도 보답한다. AVC는 개방된 기관총 둥지로 돌격할 필요 없이 20세기 초반의 전술적 현실과 함께 8월의 포병 동안 젊은 남성들의 흥분을 재현한다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 6명
10점 만점에 7점
시간 척도: 16분 30초 선회.
지도 축척: 16진수당 0.3마일
부대 규모: 대대, 기병 대대, 중대, 포대, 여단 본부
플레이어: 역사 플레이에 적합한 1명, 경쟁 플레이에 적합한 2명.
게임 시간 3-5시간
World war one conjures up images of trenches, attrition, and overall stalemate. Indeed, much of the war beginning around 1915 was static and miserable with little hope of any decisive battle that would immediately end the war, but that was not the case in 1914.
The German Schlieffen Plan intended to outflank the French fortifications by moving through Belgium. The price was a British entry into the war to fulfill the international guarantee of Belgium's borders. Apart for some delay outside Liege, the German advance through France was nearly flawless in overwhelming the French & Belgians in key opening exchanges which caused the BEF to avoid encirclement through a long retreat. At Villers Cotterets portrays the desperate rearguard action near Marne in which the British managed to severely wound a much larger force all while successfully withdrawing to fight another day, one of the first times the Germans had seen any kind of delay.
AVC portrays the desperate rearguard action nearing the end of Mons in which the British managed to severely wound a much larger force all while successfully withdrawing to fight another day. History is unclear about who really “won” the conflict, but you can settle it here and now, although 102 years later. AVC is a Grand Tactical game meaning units will have ranged capabilities and are rewarded for sophisticated planning towards a shared objective.
Players active regiments via random chit pull, maneuvering battalions on the board. The inactive player can interrupt the active player's maneuvers unleashing lead during their advance. The limits of historical doctrine & command resulting in stacking/firing limits accurately reflect unit frontages and individual unit initiative. Events dropped into the activation pool can realistically dramatically change the course of the game.
No two games of AVC will ever be the same. The situation lends itself to a naturally competitive scenario with an adversary, but the mechanics are intuitive as to compliment solo play. Action moves quickly back and forth between the two sides, but the game also rewards careful planning. AVC recreates the excitement of the young men off to war during the guns of August with the tactical realities of early 20th century warfare without having to charge into a machine gun nest in the open.
Product Information:
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Play – 7 out of 10
Time scale: Sixteen thirty-minute turns.
Map Scale: .3 miles per hex
Unit Scale: Battalion, Cavalry Squadron, Company, Batteries, Brigade HQ
Players: 1 good for historical play, 2 best for competitive play.
Playing Time 3-5 Hours
The German Schlieffen Plan intended to outflank the French fortifications by moving through Belgium. The price was a British entry into the war to fulfill the international guarantee of Belgium's borders. Apart for some delay outside Liege, the German advance through France was nearly flawless in overwhelming the French & Belgians in key opening exchanges which caused the BEF to avoid encirclement through a long retreat. At Villers Cotterets portrays the desperate rearguard action near Marne in which the British managed to severely wound a much larger force all while successfully withdrawing to fight another day, one of the first times the Germans had seen any kind of delay.
AVC portrays the desperate rearguard action nearing the end of Mons in which the British managed to severely wound a much larger force all while successfully withdrawing to fight another day. History is unclear about who really “won” the conflict, but you can settle it here and now, although 102 years later. AVC is a Grand Tactical game meaning units will have ranged capabilities and are rewarded for sophisticated planning towards a shared objective.
Players active regiments via random chit pull, maneuvering battalions on the board. The inactive player can interrupt the active player's maneuvers unleashing lead during their advance. The limits of historical doctrine & command resulting in stacking/firing limits accurately reflect unit frontages and individual unit initiative. Events dropped into the activation pool can realistically dramatically change the course of the game.
No two games of AVC will ever be the same. The situation lends itself to a naturally competitive scenario with an adversary, but the mechanics are intuitive as to compliment solo play. Action moves quickly back and forth between the two sides, but the game also rewards careful planning. AVC recreates the excitement of the young men off to war during the guns of August with the tactical realities of early 20th century warfare without having to charge into a machine gun nest in the open.
Product Information:
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Play – 7 out of 10
Time scale: Sixteen thirty-minute turns.
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