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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
설정: 딜러로 사용할 플레이어를 선택합니다. 딜러는 데크를 뒤섞고 각 플레이어에게 5장의 카드를 내민다. 딜러는 플레이 구역의 중앙 근처에 나머지 데크를 아래로 향하게 하여 무승부 더미를 형성합니다. 폐기 더미: 게임이 진행되는 동안 플레이어가 카드를 놓으면 추첨 더미 옆에 폐기 더미가 형성된다. 플레이어는 폐기 더미에서 카드를 꺼낼 수 없습니다. 비딜러 플레이어가 첫 번째 순서를 잡습니다. 그런 다음 플레이어가 교대로 회전합니다. 분기별 점수를 기록할 수 있도록 종이와 연필을 가까이 두세요.
차례: 공격 플레이를 한 번 합니다(할 수 있는 경우). 플레이 영역의 중앙에 손바닥을 위로 향하게 하여 공격용 카드(또는 카드 조합)를 놓습니다. 상대가 수비 카드를 꺼내면 득점이 안 된다. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다. 상대가 수비 카드를 쓰지 않으면 "라고 말합니다.카드에 표시된 포인트를 획득합니다. 카드를 옆으로 치워놓고, 당신의 득점 더미 안으로 향하세요. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다. 만약 당신의 손에 카드가 없다면, 당신이 선택한 두장의 카드를 버리세요. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다.
공격적 플레이: 차례가 되면 다음 카드 중 하나, 혹은 조합을 해서 득점을 시도하면 되는데 2점슛, 3점슛, 덩크슛이 바로 플레이가 가능한 카드다. 이 카드 중 아무 카드나 플레이하면 카드에 표시된 포인트 수를 획득할 수 있습니다. 같은 차례에 AND 1 카드가 3장의 카드와 함께 재생되어 1점을 더합니다.
방어 플레이: 상대방이 공격 플레이를 한 뒤 상대방이 슛을 막아내는 수비 카드를 쓸 수도 있다. 참고: DUNK 카드는 일부 수비 플레이로부터 보호되지만 JUKEM 카드는 막을 수 없습니다. 상대방의 플레이를 차단한 후 카드와 상대방의 카드를 모두 버립니다. 상대가 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내어 손을 보충하면 당신도 그렇게 합니다. 이렇게 하면 상대방의 차례가 끝납니다. 방어 카드: 블록!, 미스!, 3초 위반, 브릭!, 에어볼!, 테크니컬 파울.
분기 종료: 추첨 더미가 바닥나면, 계속해서 돌아가면서 가능한 한 많은 카드를 플레이하세요. 어느 한 선수도 플레이를 하지 못하거나 하프 코트 슛을 날리면 쿼터가 종료된다. 분기별 점수를 합산해서 종이에 기록하세요. 상대방도 똑같이 합니다. 모든 카드를 완전히 섞은 다음 다음 쿼터는 이전 쿼터와 같은 방식으로 플레이하십시오. 이전 쿼터에서 거래하지 않았던 선수가 새 쿼터에서 거래한다.
이기는 방법:
4쿼터가 끝나면 경기가 끝나고 선수들의 총득점을 집계한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
초과 근무: 동점일 경우 4쿼터를 더 치르고 승자를 가립니다.
차례: 공격 플레이를 한 번 합니다(할 수 있는 경우). 플레이 영역의 중앙에 손바닥을 위로 향하게 하여 공격용 카드(또는 카드 조합)를 놓습니다. 상대가 수비 카드를 꺼내면 득점이 안 된다. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다. 상대가 수비 카드를 쓰지 않으면 "라고 말합니다.카드에 표시된 포인트를 획득합니다. 카드를 옆으로 치워놓고, 당신의 득점 더미 안으로 향하세요. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다. 만약 당신의 손에 카드가 없다면, 당신이 선택한 두장의 카드를 버리세요. 그럼 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내서 교체하세요. 네 차례는 여기까지다.
공격적 플레이: 차례가 되면 다음 카드 중 하나, 혹은 조합을 해서 득점을 시도하면 되는데 2점슛, 3점슛, 덩크슛이 바로 플레이가 가능한 카드다. 이 카드 중 아무 카드나 플레이하면 카드에 표시된 포인트 수를 획득할 수 있습니다. 같은 차례에 AND 1 카드가 3장의 카드와 함께 재생되어 1점을 더합니다.
방어 플레이: 상대방이 공격 플레이를 한 뒤 상대방이 슛을 막아내는 수비 카드를 쓸 수도 있다. 참고: DUNK 카드는 일부 수비 플레이로부터 보호되지만 JUKEM 카드는 막을 수 없습니다. 상대방의 플레이를 차단한 후 카드와 상대방의 카드를 모두 버립니다. 상대가 추첨 더미에서 맨 위 카드를 꺼내어 손을 보충하면 당신도 그렇게 합니다. 이렇게 하면 상대방의 차례가 끝납니다. 방어 카드: 블록!, 미스!, 3초 위반, 브릭!, 에어볼!, 테크니컬 파울.
분기 종료: 추첨 더미가 바닥나면, 계속해서 돌아가면서 가능한 한 많은 카드를 플레이하세요. 어느 한 선수도 플레이를 하지 못하거나 하프 코트 슛을 날리면 쿼터가 종료된다. 분기별 점수를 합산해서 종이에 기록하세요. 상대방도 똑같이 합니다. 모든 카드를 완전히 섞은 다음 다음 쿼터는 이전 쿼터와 같은 방식으로 플레이하십시오. 이전 쿼터에서 거래하지 않았던 선수가 새 쿼터에서 거래한다.
이기는 방법:
4쿼터가 끝나면 경기가 끝나고 선수들의 총득점을 집계한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
초과 근무: 동점일 경우 4쿼터를 더 치르고 승자를 가립니다.
Setup: Choose a player to be the dealer. The dealer shuffles the deck then deals five cards face down to each player. The dealer places the remaining deck face down near the center of the play area to form a draw pile. The discard pile: During the game, a discard pile will form next to the draw pile as players place cards onto it. Player cannot draw cards from the discard pile. The non-dealer player takes the first turn. Player then alternate turns. Keep paper and a pencil handy to keep track of your scores from quarter to quarter
On your turn: Make one offensive play (if you can). Place an offensive card (or combination of cards) from your hand face up in the center of the play area. If your opponent plays a defensive card, you do not score. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn. If your opponent does not play a defensive card, he/she says "Take it" You score the points shown on your card(s). Place the card(s) aside, face up into your scoring pile. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn. If no card in your hand are playable, discard two cards of your choice. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn.
Offensive plays: On your turn, play one of the following cards, or combination, to try to score points. 2-pointer, 3-pointer and dunk are the cards that can be played. You may play anyone of these cards to try and score the number of points shown on the card. On the same turn an AND 1 card is played along side any of the three cards to add one point to your score.
Defensive Plays: On your opponent's turn, after your opponent has made an offensive play, you may play a defensive card to block his/her shot. NOTE: the DUNK card is protected against some defensive plays but the JUKEM card is unstoppable. After blocking your opponent's play, discard both your card and your opponent's card. Your opponent take the top card from the draw pile to replenish his/her hand, then you do the same. This ends your opponent's turn. Defensive cards: BLOCK!, MISS!, 3- Second violation, Brick!, Air Ball! and Technical Foul.
Ending the Quarter: When the draw pile runs out, keep taking turns to play as many of your cards as you can. The quarter ends when neither player can make a play or when a player makes a HALF COURT shot. Tally up your score for the quarter and record it on paper. Your opponent does the same. Shuffle all of the cards thoroughly, then play the next quarter the same way you played the previous quarter. The player who did not deal in the previous quarter deals in the new quarter.
How to win:
When the fourth quarter ends, the game is over and player tally their total points. The player with the highest score wins.
Overtime: In case of a tie, play another quarter to determine the winner.
On your turn: Make one offensive play (if you can). Place an offensive card (or combination of cards) from your hand face up in the center of the play area. If your opponent plays a defensive card, you do not score. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn. If your opponent does not play a defensive card, he/she says "Take it" You score the points shown on your card(s). Place the card(s) aside, face up into your scoring pile. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn. If no card in your hand are playable, discard two cards of your choice. Then take the top card from the draw pile to replace it. This ends your turn.
Offensive plays: On your turn, play one of the following cards, or combination, to try to score points. 2-pointer, 3-pointer and dunk are the cards that can be played. You may play anyone of these cards to try and score the number of points shown on the card. On the same turn an AND 1 card is played along side any of the three cards to add one point to your score.
Defensive Plays: On your opponent's turn, after your opponent has made an offensive play, you may play a defensive card to block his/her shot. NOTE: the DUNK card is protected against some defensive plays but the JUKEM card is unstoppable. After blocking your opponent's play, discard both your card and your opponent's card. Your opponent take the top card from the draw pile to replenish his/her hand, then you do the same. This ends your opponent's turn. Defensive cards: BLOCK!, MISS!, 3- Second violation, Brick!, Air Ball! and Technical Foul.
Ending the Quarter: When the draw pile runs out, keep taking turns to play as many of your cards as you can. The quarter ends when neither player can make a play or when a player makes a HALF COURT shot. Tally up your score for the quarter and record it on paper. Your opponent does the same. Shuffle all of the cards thoroughly, then play the next quarter the same way you played the previous quarter. The player who did not deal in the previous quarter deals in the new quarter.
How to win:
When the fourth quarter ends, the game is over and player tally their total points. The player with the highest score wins.
Overtime: In case of a tie, play another quarter to determine the winner.
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