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BGG랭킹
BGG전체 : 6099
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인원
8-16 명
BGG추천: 9-14 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Ted Alspach, Rob Daviau
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아티스트
Jason Boles, Simon Zhong
-
인원
게임 소개
얼티밋 늑대인간(Ultimate Welf)은 마을 주민과 늑대인간 두 팀의 쌍방향 추론 게임이다. 마을 사람들은 늑대인간들이 누구인지 모르고, 늑대인간들은 마을 사람들을 하나씩 천천히 제거하면서 발견되지 않은 채로 남으려고 한다. 진행자(팀 소속이 아님)가 게임을 실행합니다. 그 게임은 밤낮으로 계속된다. 매일, 선수들은 그들 중 누가 늑대인간인지에 대해 토론하고 한 선수를 투표로 내보낸다. 매일 밤, 늑대인간들은 제거할 플레이어를 고르고, 선견자는 한 플레이어가 늑대인간인지 아닌지를 배운다. 이 게임은 마을 사람들이나 늑대인간이 모두 사라지면 끝난다.
얼티밋 웨어울프 레거시에서는 얼티밋 웨어울프와 유사한 게임플레이를 사용하지만, 더 이상 하나의 독립형 게임을 플레이할 수 없으며 마을 자체도 게임 간에 유지되는 속성을 가지고 있으며, 첫 번째 게임에서 발생하는 이벤트는 나머지 게임에도 영향을 미칩니다. 일찌감치 나쁜 결정을 내리면 앞으로 몇 년 동안 마을을 괴롭힐 수 있다! 플레이어들은 타이틀을 얻을 수 있고, 이것은 그들의 역할에 상관없이 그들에게 미래 게임에서 특별한 능력을 제공한다. 선수들은 비밀 역할 카드 외에도 각각 공개 가족 카드가 주어지고, 다른 가족 구성원들과 팀을 이루어 함께 일합니다.가족 중 한 명 이상이 비밀리에 그들과 맞서고 있지 않다면요
마을에 대해서는 게임이 걸어갈 수 있는 길이 여러 개 있으며, 그 결과 게임 전체를 통해 플레이하는 경험은 다른 사람과 함께 플레이하는 것과 다를 것이다. 이것은 또한 플레이어들이 매번 다른 역할, 규칙, 환경을 가지고 캠페인을 여러 번 진행할 수 있게 한다.
얼티밋 늑대인간 유산의 중심에는 게임 진행자를 매 세션마다 안내하는 80페이지가 넘는 초대형 일기가 있다. 이 일기는 이전에 늑대인간을 연주한 경험이 없는 플레이어가 플레이와 중간을 모두 할 수 있도록 설계되었다. 일기는 5개의 장으로 구성되어 있으며 각 장마다 3개의 게임 세션과 서문 게임 세션으로 구성되어 있다. 플레이어는 개별 세션을 위해 뛰어들고 나올 수 있지만, 이상적으로는 한 장의 모든 세션을 재생합니다. 각 챕터는 하룻밤에 연주할 수 있다. 16개의 게임 세션 캠페인의 마지막에, 일기는 당신의 마을에서 정확히 무슨 일이 일어났는지, 그리고 누가 궁극적으로 시간이 지남에 따라 무엇이 되었는지에 대한 책임이 있는지에 대한 기록이 될 것이다.
새로운 다이어리와 가족카드 세트가 담긴 리플레이팩은 별도 판매돼 다시 캠페인 전체를 통해 플레이할 수 있다.
얼티밋 웨어울프 레거시에서는 얼티밋 웨어울프와 유사한 게임플레이를 사용하지만, 더 이상 하나의 독립형 게임을 플레이할 수 없으며 마을 자체도 게임 간에 유지되는 속성을 가지고 있으며, 첫 번째 게임에서 발생하는 이벤트는 나머지 게임에도 영향을 미칩니다. 일찌감치 나쁜 결정을 내리면 앞으로 몇 년 동안 마을을 괴롭힐 수 있다! 플레이어들은 타이틀을 얻을 수 있고, 이것은 그들의 역할에 상관없이 그들에게 미래 게임에서 특별한 능력을 제공한다. 선수들은 비밀 역할 카드 외에도 각각 공개 가족 카드가 주어지고, 다른 가족 구성원들과 팀을 이루어 함께 일합니다.가족 중 한 명 이상이 비밀리에 그들과 맞서고 있지 않다면요
마을에 대해서는 게임이 걸어갈 수 있는 길이 여러 개 있으며, 그 결과 게임 전체를 통해 플레이하는 경험은 다른 사람과 함께 플레이하는 것과 다를 것이다. 이것은 또한 플레이어들이 매번 다른 역할, 규칙, 환경을 가지고 캠페인을 여러 번 진행할 수 있게 한다.
얼티밋 늑대인간 유산의 중심에는 게임 진행자를 매 세션마다 안내하는 80페이지가 넘는 초대형 일기가 있다. 이 일기는 이전에 늑대인간을 연주한 경험이 없는 플레이어가 플레이와 중간을 모두 할 수 있도록 설계되었다. 일기는 5개의 장으로 구성되어 있으며 각 장마다 3개의 게임 세션과 서문 게임 세션으로 구성되어 있다. 플레이어는 개별 세션을 위해 뛰어들고 나올 수 있지만, 이상적으로는 한 장의 모든 세션을 재생합니다. 각 챕터는 하룻밤에 연주할 수 있다. 16개의 게임 세션 캠페인의 마지막에, 일기는 당신의 마을에서 정확히 무슨 일이 일어났는지, 그리고 누가 궁극적으로 시간이 지남에 따라 무엇이 되었는지에 대한 책임이 있는지에 대한 기록이 될 것이다.
새로운 다이어리와 가족카드 세트가 담긴 리플레이팩은 별도 판매돼 다시 캠페인 전체를 통해 플레이할 수 있다.
Ultimate Werewolf is an interactive game of deduction for two teams: villagers and werewolves. The villagers don't know who the werewolves are, and the werewolves are trying to remain undiscovered while they slowly eliminate the villagers one at a time. A moderator (who isn't on a team) runs the game. The game takes place over a series of days and nights. Each day, the players discuss who among them is a werewolf and vote out a player. Each night, the werewolves choose a player to eliminate, while the Seer learns if one player is a werewolf or not. The game is over when either all the villagers or all the werewolves are eliminated.
Ultimate Werewolf Legacy uses gameplay similar to Ultimate Werewolf, but you no longer have single standalone games as players and the village itself have attributes that are retained between games, with events that take place in the first games having effects that ripple through remaining games. Make a bad decision early on, and it can haunt the village for years to come! Players can earn titles, which provides them with special abilities in future games, regardless of their role. Players are each given a public family card in addition to their secret role card, and they team up with the other members of their family to work together...unless one or more of their family members is secretly working against them.
As for the village, there are multiple paths that the game may take, and as a result the experience you have playing through the entire game will differ from someone else who is playing with another set of people. This also allows players to play through the campaign multiple times, with a different set of roles, rules, and environments each time.
At the center of Ultimate Werewolf Legacy is an oversized, 80+ page diary, that walks the game moderator through every session. The diary has been designed so that players with no previous Werewolf playing experience can both play and moderate. The diary is structured into five distinct chapters with three game sessions in each chapter, as well as an introductory preface game session. Players can jump in and out for individual sessions, but ideally they'll play all the sessions in a chapter. Each chapter can be played in a single evening. At the end of the sixteen-game session campaign, the diary will be a record of exactly what happened in your village, and who was ultimately responsible for what it became over time.
Replay packs that contain a new diary and an additional set of family cards will be sold separately, allowing players to play through the entire campaign again.
Ultimate Werewolf Legacy uses gameplay similar to Ultimate Werewolf, but you no longer have single standalone games as players and the village itself have attributes that are retained between games, with events that take place in the first games having effects that ripple through remaining games. Make a bad decision early on, and it can haunt the village for years to come! Players can earn titles, which provides them with special abilities in future games, regardless of their role. Players are each given a public family card in addition to their secret role card, and they team up with the other members of their family to work together...unless one or more of their family members is secretly working against them.
As for the village, there are multiple paths that the game may take, and as a result the experience you have playing through the entire game will differ from someone else who is playing with another set of people. This also allows players to play through the campaign multiple times, with a different set of roles, rules, and environments each time.
At the center of Ultimate Werewolf Legacy is an oversized, 80+ page diary, that walks the game moderator through every session. The diary has been designed so that players with no previous Werewolf playing experience can both play and moderate. The diary is structured into five distinct chapters with three game sessions in each chapter, as well as an introductory preface game session. Players can jump in and out for individual sessions, but ideally they'll play all the sessions in a chapter. Each chapter can be played in a single evening. At the end of the sixteen-game session campaign, the diary will be a record of exactly what happened in your village, and who was ultimately responsible for what it became over time.
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