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BGG랭킹
BGG전체 : 11058
THEMATIC : 1266
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Robin Spriggs
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아티스트
Kelly O'Neal, Robin Spriggs
-
인원
게임 소개
데모 패킷:
케이프 & 카울: 위드 시티의 모험. 간단한 3단계를 거치면 정말 재미있습니다.
1. 영웅 팀을 모집합니다.
2. 그들을 전투에 투입하세요.
3. 만족할 때까지 클러버하세요.
분쟁은 구석구석 기다리며 어둠은 신비와 모험으로 가득 차 있습니다. 자유는 시들해지고, 정부의 왁스, 그리고 선택된 몇 명의 망토와 망토와 망토는 사라진 위르드에 서게 됩니다.
뚜껑 및 뚜껑: 슈퍼히어로 보드 게임에는 32명의 오리지널 히어로(그리고/또는 악당)와 프리덤 순찰대, 리버티 봇, 디아블로이드, 아라크니드로네스, 다클링, 깡패, 좀비를 포함한 여러 보조 캐릭터 크루가 등장한다. 각 영웅은 개인화된 통계(공격, 방어, 속도, 활력)와 3개의 고유 파워로 정의되며, 각 크루는 개인화된 통계와 1개의 고유 파워로 정의됩니다. 케이프 & 카울은 모두 75개 이상의 캐릭터와 100개 이상의 파워를 제공한다.
케이프 & 카울은 색상과 숫자로 구분된 공간이 캐릭터 능력에 영향을 미치고, 파워 레벨을 수정하며, 전략적 및 전술적 플레이에 중점을 두는 고유한 배틀보드에서 플레이됩니다. 특정 게임 상황이 배틀 다이 롤을 필요로 하지만, 능숙한 플레이어들은 행동의 결과를 결정하기 위해 운에 거의 의존하지 않는다. 간단히 말해서, 히어로즈 팀을 가장 현명하게 영입하고 관리하는 선수는 거의 항상 승리자를 증명할 것이다.
Capes & Cowls는 다음과 같은 세 가지 재생 모드를 제공합니다.
1. 기본: 기본 게임에서는 각 플레이어가 2명 또는 3명의 히어로 팀을 모집하여 배틀보드에 배치한 다음 미리 정해진 라운드 수만큼 상대팀과 듀크아웃한다. 승리는 게임이 끝날 때 배틀보드에 가장 많은 히어로를 남긴 플레이어에게 돌아간다.
2. 표준: 스탠더드 게임은 각 플레이어가 4명 또는 5명의 히어로 팀을 모집할 수 있으며 옥상, 벽, 나무와 같은 장면 특징과 볼더, 자동차, 우편함과 같은 객체를 소개합니다. 이러한 요소들은 배틀보드 환경을 풍부하게 하고 더 날카로운 전략과 전술을 요구한다. 베이직 게임과 마찬가지로 승리는 게임 종료 시 배틀보드에 가장 많은 히어로가 남은 플레이어에게 돌아간다.
3. 모험: 어드벤처 게임은 플레이어가 어드벤처 북에서 어드벤처를 선택해야 합니다. 각 어드벤처에는 배틀보드 설정을 위한 풀 컬러 맵, 팀 모집 지침, 팀별 목표 및 승리 조건 등 선택한 어드벤처 게임을 하기 위한 특별한 규칙이 포함되어 있습니다. 이 플레이 방식은 크루 캐릭터, 특수 아이템, 그리고 위드 시티의 우주와 코스튬 데니즌의 다채로운 조합을 더욱 정의하는 플롯 장치를 포함하고 있다. 어드벤처 게임에서의 승리는 어드벤처의 미리 정해진 목표를 달성하는데 성공한 플레이어에게 돌아간다.
위의 게임 모드 외에도 케이프 & 카울은 솔리테어와 멀티플레이어 변형을 허용한다.
Wyrd City—좋은 남자”가 나쁜 곳에서는 나쁜 남자”가 당신이고, 복장 규정은 확실히 특이합니다.
뚜껑 및 뚜껑: 슈퍼히어로 보드 게임! 전투를 시작합시다!
케이프 & 카울: 위드 시티의 모험. 간단한 3단계를 거치면 정말 재미있습니다.
1. 영웅 팀을 모집합니다.
2. 그들을 전투에 투입하세요.
3. 만족할 때까지 클러버하세요.
분쟁은 구석구석 기다리며 어둠은 신비와 모험으로 가득 차 있습니다. 자유는 시들해지고, 정부의 왁스, 그리고 선택된 몇 명의 망토와 망토와 망토는 사라진 위르드에 서게 됩니다.
뚜껑 및 뚜껑: 슈퍼히어로 보드 게임에는 32명의 오리지널 히어로(그리고/또는 악당)와 프리덤 순찰대, 리버티 봇, 디아블로이드, 아라크니드로네스, 다클링, 깡패, 좀비를 포함한 여러 보조 캐릭터 크루가 등장한다. 각 영웅은 개인화된 통계(공격, 방어, 속도, 활력)와 3개의 고유 파워로 정의되며, 각 크루는 개인화된 통계와 1개의 고유 파워로 정의됩니다. 케이프 & 카울은 모두 75개 이상의 캐릭터와 100개 이상의 파워를 제공한다.
케이프 & 카울은 색상과 숫자로 구분된 공간이 캐릭터 능력에 영향을 미치고, 파워 레벨을 수정하며, 전략적 및 전술적 플레이에 중점을 두는 고유한 배틀보드에서 플레이됩니다. 특정 게임 상황이 배틀 다이 롤을 필요로 하지만, 능숙한 플레이어들은 행동의 결과를 결정하기 위해 운에 거의 의존하지 않는다. 간단히 말해서, 히어로즈 팀을 가장 현명하게 영입하고 관리하는 선수는 거의 항상 승리자를 증명할 것이다.
Capes & Cowls는 다음과 같은 세 가지 재생 모드를 제공합니다.
1. 기본: 기본 게임에서는 각 플레이어가 2명 또는 3명의 히어로 팀을 모집하여 배틀보드에 배치한 다음 미리 정해진 라운드 수만큼 상대팀과 듀크아웃한다. 승리는 게임이 끝날 때 배틀보드에 가장 많은 히어로를 남긴 플레이어에게 돌아간다.
2. 표준: 스탠더드 게임은 각 플레이어가 4명 또는 5명의 히어로 팀을 모집할 수 있으며 옥상, 벽, 나무와 같은 장면 특징과 볼더, 자동차, 우편함과 같은 객체를 소개합니다. 이러한 요소들은 배틀보드 환경을 풍부하게 하고 더 날카로운 전략과 전술을 요구한다. 베이직 게임과 마찬가지로 승리는 게임 종료 시 배틀보드에 가장 많은 히어로가 남은 플레이어에게 돌아간다.
3. 모험: 어드벤처 게임은 플레이어가 어드벤처 북에서 어드벤처를 선택해야 합니다. 각 어드벤처에는 배틀보드 설정을 위한 풀 컬러 맵, 팀 모집 지침, 팀별 목표 및 승리 조건 등 선택한 어드벤처 게임을 하기 위한 특별한 규칙이 포함되어 있습니다. 이 플레이 방식은 크루 캐릭터, 특수 아이템, 그리고 위드 시티의 우주와 코스튬 데니즌의 다채로운 조합을 더욱 정의하는 플롯 장치를 포함하고 있다. 어드벤처 게임에서의 승리는 어드벤처의 미리 정해진 목표를 달성하는데 성공한 플레이어에게 돌아간다.
위의 게임 모드 외에도 케이프 & 카울은 솔리테어와 멀티플레이어 변형을 허용한다.
Wyrd City—좋은 남자”가 나쁜 곳에서는 나쁜 남자”가 당신이고, 복장 규정은 확실히 특이합니다.
뚜껑 및 뚜껑: 슈퍼히어로 보드 게임! 전투를 시작합시다!
From demo packet:
Capes & Cowls: Adventures in Wyrd City. It's super fun in 3 easy steps:
1. Recruit a team of heroes.
2. Send them into battle.
3. Clobber till content.
Wyrd City—where conflict lies in wait around every corner and the shadows are acrawl with mystery and adventure, where liberty wanes, government waxes, and a chosen few don capes and cowls to take their stand in a world gone Wyrd....
Capes & Cowls: The Superhero Board Game features 32 original Heroes (and/or villains, depending on your perspective) and several Crews of secondary characters, including Freedom Patrols, Liberty Bots, Diabloids, Arachnidrones, Darklings, thugs, and zombies. Each Hero is defined by personalized stats (Attack, Defense, Speed, and Vigor) and 3 unique Powers, while each Crew is defined by personalized stats and 1 unique Power. Altogether, Capes & Cowls provides over 75 characters with over 100 Powers.
Capes & Cowls is played on a unique Battleboard whose color- and number-coded spaces influence character abilities, modify power levels, and place strong emphasis on strategic and tactical play. Though certain game situations do require a roll of the Battle Die, skillful players will find themselves seldom relying on luck to determine the outcome of an action. In short, the player who recruits and manages his team of Heroes most wisely will nearly always prove the victor.
Capes & Cowls offers the following 3 modes of play:
1. Basic: In the Basic Game, each player recruits a team of 2 or 3 Heroes, deploys the team to the Battleboard, and dukes it out with his opponent’s team for a predetermined number of rounds. The victory goes to the player with the most Heroes left on the Battleboard at the end of the game.
2. Standard: The Standard Game allows each player to recruit a team of 4 or 5 Heroes, and introduces Scene Features such as Rooftops, Walls, and Trees, as well as Objects such as Boulders, Cars, and Mailboxes. These elements enrich the Battleboard environment and call for keener strategies and sharper tactics. The victory, as in the Basic Game, goes to the player with the most Heroes left on the Battleboard at the end of the game.
3. Adventure: The Adventure Game requires the players to select an Adventure from the Adventure Book. Each Adventure includes a full-color map for Battleboard setup, instructions for team recruitment, and special rules for playing the chosen Adventure, including team-specific goals and victory conditions. This mode of play incorporates Crew characters, special items, and plot devices that further define the Wyrd City universe and its colorful assortment of costumed denizens. The victory in an Adventure Game goes to the player whose team succeeds in fulfilling the predetermined goal of the Adventure.
In addition to the above modes of play, Capes & Cowls also allows for solitaire and multiplayer variations.
Wyrd City—where the “good guys” are bad, the “bad guys” are you, and the dress code is decidedly unusual.
Capes & Cowls: The Superhero Board Game! Let the battle begin!
Capes & Cowls: Adventures in Wyrd City. It's super fun in 3 easy steps:
1. Recruit a team of heroes.
2. Send them into battle.
3. Clobber till content.
Wyrd City—where conflict lies in wait around every corner and the shadows are acrawl with mystery and adventure, where liberty wanes, government waxes, and a chosen few don capes and cowls to take their stand in a world gone Wyrd....
Capes & Cowls: The Superhero Board Game features 32 original Heroes (and/or villains, depending on your perspective) and several Crews of secondary characters, including Freedom Patrols, Liberty Bots, Diabloids, Arachnidrones, Darklings, thugs, and zombies. Each Hero is defined by personalized stats (Attack, Defense, Speed, and Vigor) and 3 unique Powers, while each Crew is defined by personalized stats and 1 unique Power. Altogether, Capes & Cowls provides over 75 characters with over 100 Powers.
Capes & Cowls is played on a unique Battleboard whose color- and number-coded spaces influence character abilities, modify power levels, and place strong emphasis on strategic and tactical play. Though certain game situations do require a roll of the Battle Die, skillful players will find themselves seldom relying on luck to determine the outcome of an action. In short, the player who recruits and manages his team of Heroes most wisely will nearly always prove the victor.
Capes & Cowls offers the following 3 modes of play:
1. Basic: In the Basic Game, each player recruits a team of 2 or 3 Heroes, deploys the team to the Battleboard, and dukes it out with his opponent’s team for a predetermined number of rounds. The victory goes to the player with the most Heroes left on the Battleboard at the end of the game.
2. Standard: The Standard Game allows each player to recruit a team of 4 or 5 Heroes, and introduces Scene Features such as Rooftops, Walls, and Trees, as well as Objects such as Boulders, Cars, and Mailboxes. These elements enrich the Battleboard environment and call for keener strategies and sharper tactics. The victory, as in the Basic Game, goes to the player with the most Heroes left on the Battleboard at the end of the game.
3. Adventure: The Adventure Game requires the players to select an Adventure from the Adventure Book. Each Adventure includes a full-color map for Battleboard setup, instructions for team recruitment, and special rules for playing the chosen Adventure, including team-specific goals and victory conditions. This mode of play incorporates Crew characters, special items, and plot devices that further define the Wyrd City universe and its colorful assortment of costumed denizens. The victory in an Adventure Game goes to the player whose team succeeds in fulfilling the predetermined goal of the Adventure.
In addition to the above modes of play, Capes & Cowls also allows for solitaire and multiplayer variations.
Wyrd City—where the “good guys” are bad, the “bad guys” are you, and the dress code is decidedly unusual.
Capes & Cowls: The Superhero Board Game! Let the battle begin!
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