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Vampires & Villagers: The Curse of Christoph (2016)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

지하실을 만들고 마을을 파괴하고 뱀파이어 & 마을 사람들을 물리치십시오. 크리스토프의 저주!

뱀파이어들은 그들의 지배에 대한 Askwith&rsquo의 계속되는 도전들에 대해 불쾌감을 느끼고 있다. 뱀파이어 로드들은 마을을 파괴하기 시작했고, 동시에 패권을 놓고 서로 싸웠다. 넌 뱀파이어 로드야 피조물들을 통제하고 있지 가장 강력한 크립트로 경기를 끝내는 게 목표다. 이 게임은 라이벌 뱀파이어들이 그들의 군대를 증강시키고 마을을 고갈시키면서 일련의 라운드로 진행된다. 마을 광장이 비워질 때마다 라운드가 끝나고 이벤트가 발생한다. 많은 사건들이 지속되고 있다; 어떤 사람들은 인간을 선호하지만, 다른 사람들은 어둠의 힘을 선호한다. 네 번째 스퀘어를 클리어하면 아스크위드가 파괴되고 경기는 승부가 난다.

네 가지 문자 클래스가 있습니다. 마을 사람들, 뱀파이어 헌터, 스럴, 그리고 뱀파이어 마스터 뱀파이어, 소 뱀파이어, 그리고 턴 헌터들을 포함한 뱀파이어들. 플레이어들은 자신의 뱀파이어와 스럴을 그들 앞에 두고 플레이에서 사용할 수 있도록 한다. 지하실에 있는 생명체들은 위를 보고 활동하거나 그림자를 보고 있을 수 있습니다. 활동적인 생물은 마을 사람들을 직접 공격할 수 있고, 그림자 속의 생물은 은밀한 공격을 사용합니다. 해당되는 경우 스롤과 사냥꾼/노예 뱀파이어는 크립테이트 공격의 대상이 된 생명체를 방어하는 데 사용될 수도 있다.

각 턴마다 플레이어는 카드 1장을 뽑고 카드 1장을 치며, 은신처를 쌓거나 사냥꾼이나 강력한 마을 주민을 사용하여 라이벌 중 한 명을 공격한다. 다음 단계에서 플레이어는 페이스업 카드 기술을 사용할 수 있으며 직접 공격과 스텔스로 마을을 공격할 수 있다. 마지막으로, 암호 공격 및 이전 턴의 다른 잔여 작업이 해결됩니다. 크립트 공격이 진행되는 동안, 헌터는 광장에 있는 모든 마을 사람들의 지원을 받습니다.

네 번째 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 각 플레이어 앞에 있는 크립트에 있는 모든 생명체의 파워 값과 함께 거대한 박쥐 승리 포인트를 획득합니다. 가장 높은 점수를 받은 선수는 군림하는 뱀파이어 로드입니다!

뱀파이어와 마을 사람들은 특이한 반협력적 요소를 도입한다. 플레이어들은 모두 마을을 공격하여 승점을 얻고 마을 사람들을 이용해 서로 공격한다. 튼튼한 마을은 유용한 무기이지만, 당신에게도 사용될 수 있습니다. 뱀파이어와 마을 사람들은 상대방이 같은 행동을 하는 것을 막는 동시에, 성공적인 플레이어는 라운드의 끝과 게임을 빠르게 마무리 지으며 균형을 잡는다. 경기 흐름을 미묘하게 몰아가면서 상대의 균형을 잡는 것이 승리의 관건이다.
Build your crypt, destroy the village, and defeat your rivals in Vampires & Villagers: The Curse of Christoph!

The Vampires have grown displeased with the villagers of Askwith’s ongoing challenges to their dominance. The Vampire Lords set out to destroy the town, while also battling each other for supremacy. You are a Vampire Lord in control of a crypt of creatures. The goal is to end the game with the most powerful crypt. The game is played in a series of rounds as rival vampires build up their forces and deplete the village. Every time the village square is emptied, the round ends and an event occurs. Many event effects are lasting; some favor the humans, while others favor the forces of darkness. The fourth time the square is cleared, Askwith is destroyed and the game is scored.

There are four character classes: Villagers, Vampire Hunters, Thralls, and Vampires, including Master Vampires, Lesser Vampires, and Turned Hunters. Players place their Vampires and Thralls in the “crypt” in front of them in order to be able to use them in play. The creatures in the crypt can be face up and active or face down, in shadows. Active creatures can directly attack the villagers, while creatures in shadows use stealth attacks. Thralls and turned hunters/slave vampires, when applicable, can also be used to defend a creature who has been targeted by a crypt attack.

Each turn, players draw 1 card and play 1 card, choosing to build up their crypts or use a hunter or strong villager to attack one of their rivals. During the next phases, players can use the skills of face-up cards and attack the village with direct attacks and stealth. Finally, crypt attacks and other residual actions from previous turns are resolved. During a crypt attack, the Hunter is supported by all of the Villagers in the square.

After the end of the fourth round, the game ends and the power value of all creatures in the crypt in front of each player are scored, along with any giant bat victory points. The player with the highest score is the reigning Vampire Lord!

Vampires and Villagers introduces an unusual semi-cooperative element. Players both attack the village in order to gain victory points and use the villagers against one another. A strong village is a useful weapon, but it can be used against you, as well. Vampires and Villagers is all about managing opposing goals – the successful player balances bringing about the end of rounds and the game quickly with strengthening their own crypt, while simultaneously preventing their opponents from doing the same. Keeping your opponents off balance as you subtly drive the flow of the game is key to victory.

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