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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Greg Porter
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아티스트
Alexander Chepelev
-
인원
게임 소개
1846년, 도너당은 하이 시에라에서 눈에 갇혔다. 겨우 절반만이 겨울을 날 수 있었다. 그들 중 한 명이 되기 위해 누구를 먹을 건가요?
각 플레이어는 정착민 가족(색상으로 구분된 가족)이 있으며, 그 가족 이외의 정착민도 몇 명 있다. 이 모든 것들은 개별적으로 이름이 지어졌지만 실제로는 여러 사람을 대표한다(당신이 81명의 정착민 모두를 연기하는 것은 아니다).
게임 종료 시 생존한 주민 1명당 포인트가 적립되며, 건강한 정착민, 연장자, 막내 정착민, 온전한 가족에게는 보너스 포인트가 부여된다. 당신이 게임에서 하는 일들은 당신을 축적하게 합니다 "그림&인용어;는 무작위로 그림을 그리지만 보지 않는 카드이며, 게임 종료 시 수치심이 가장 높은 사람은 점수와 상관없이 패배합니다.
놀이는 1846년 겨울을 상징하는 연대순으로 쌓인 포리지 데크를 통해 라운드로 진행된다. 각각의 라운드는 개인적인 사냥 단계를 가지고, 그리고 나서 단체 사냥 단계가 있다. 후자의 경우, 플레이어들은 추가 음식을 얻기 위해 입찰을 하는데, 입찰은 그들이 얼마나 많은 수모를 그리느냐이다. 차례대로 사용할 수 있는 단체수송카드는 항상 인원수보다 적기 때문에 매번 누군가가 소외된다. 또한, 단체 수색 카드 중 하나는 거꾸로 처리되어 당신은 그것이 무엇인지 알지 못한다. 입찰에서 동점은 당 대표가 끊고, 그 역할은 테이블을 돌며 이뤄진다. 그룹 단계에서 먹이감 카드를 받지 못한 플레이어는 대신 행동 카드를 뽑을 수 있습니다.
그리고 나서, 약해진 정착민들은 건강한 정착민들보다 더 적은 음식 비용을 지불하면서, 모든 사람들이 정착민들에게 먹이를 줍니다. 하지만 약한 동물들도 먹이를 구하지 않습니다. 굶주림으로 인한 손실은 몇 가지 간단한 규칙을 따라야 합니다. 모든 주민이 약해지기 전까지는 굶어죽을 수 없는 것처럼 말입니다.
사냥 외에도 사냥 과정을 통해 플레이어가 습득할 수 있는 액션 카드가 있다. 이것들은 살인, 무덤 도굴 등 더러운 것들입니다. 이것은 언제든지 플레이할 수 있고 일반적으로 음식을 제공하지만, 포리지 카드와 달리 플레이하는 데 수염 비용이 내재되어 있습니다.
이 과정은 1847년 3월 동안 포리지 데크가 비워지거나 "최종 구조"카드가 그려질 때까지 계속된다. 경기 전 경기마다 임의로 제거되는 카드도 있기 때문에 정확히 언제 경기가 끝날지, 날씨가 어떨지 알 수 없어 계획을 세울 수 없다.
각 플레이어는 정착민 가족(색상으로 구분된 가족)이 있으며, 그 가족 이외의 정착민도 몇 명 있다. 이 모든 것들은 개별적으로 이름이 지어졌지만 실제로는 여러 사람을 대표한다(당신이 81명의 정착민 모두를 연기하는 것은 아니다).
게임 종료 시 생존한 주민 1명당 포인트가 적립되며, 건강한 정착민, 연장자, 막내 정착민, 온전한 가족에게는 보너스 포인트가 부여된다. 당신이 게임에서 하는 일들은 당신을 축적하게 합니다 "그림&인용어;는 무작위로 그림을 그리지만 보지 않는 카드이며, 게임 종료 시 수치심이 가장 높은 사람은 점수와 상관없이 패배합니다.
놀이는 1846년 겨울을 상징하는 연대순으로 쌓인 포리지 데크를 통해 라운드로 진행된다. 각각의 라운드는 개인적인 사냥 단계를 가지고, 그리고 나서 단체 사냥 단계가 있다. 후자의 경우, 플레이어들은 추가 음식을 얻기 위해 입찰을 하는데, 입찰은 그들이 얼마나 많은 수모를 그리느냐이다. 차례대로 사용할 수 있는 단체수송카드는 항상 인원수보다 적기 때문에 매번 누군가가 소외된다. 또한, 단체 수색 카드 중 하나는 거꾸로 처리되어 당신은 그것이 무엇인지 알지 못한다. 입찰에서 동점은 당 대표가 끊고, 그 역할은 테이블을 돌며 이뤄진다. 그룹 단계에서 먹이감 카드를 받지 못한 플레이어는 대신 행동 카드를 뽑을 수 있습니다.
그리고 나서, 약해진 정착민들은 건강한 정착민들보다 더 적은 음식 비용을 지불하면서, 모든 사람들이 정착민들에게 먹이를 줍니다. 하지만 약한 동물들도 먹이를 구하지 않습니다. 굶주림으로 인한 손실은 몇 가지 간단한 규칙을 따라야 합니다. 모든 주민이 약해지기 전까지는 굶어죽을 수 없는 것처럼 말입니다.
사냥 외에도 사냥 과정을 통해 플레이어가 습득할 수 있는 액션 카드가 있다. 이것들은 살인, 무덤 도굴 등 더러운 것들입니다. 이것은 언제든지 플레이할 수 있고 일반적으로 음식을 제공하지만, 포리지 카드와 달리 플레이하는 데 수염 비용이 내재되어 있습니다.
이 과정은 1847년 3월 동안 포리지 데크가 비워지거나 "최종 구조"카드가 그려질 때까지 계속된다. 경기 전 경기마다 임의로 제거되는 카드도 있기 때문에 정확히 언제 경기가 끝날지, 날씨가 어떨지 알 수 없어 계획을 세울 수 없다.
In 1846, the Donner Party got snowbound in the High Sierras. Only half survived the winter. Who will you eat to be one of them?
Each player has a family of settlers (color coded), and a few hirelings or settlers outside that family. While individually named, all of these actually represent several people (you are not playing all 81 settlers).
You get points for each settler you have alive at the end of the game, with bonus points for healthy settlers, oldest settler, youngest settler and an intact family. Things you do in the game cause you to accumulate "Shame", which are cards with random values that you draw but do not look at, and whoever has the highest Shame at the end of the game loses, regardless of their score.
Play proceeds in rounds, moving through a chronologically stacked Forage deck that represents the winter of 1846. Each round a player has a personal forage step, and then there is a group forage step. In the latter, players bid to acquire extra food and the bid is how much Shame they are willing to draw to get that food. The number of group forage cards available in a turn is always less than the number of players, so someone gets left out every time. Additionally one of the group forage cards is dealt face-down, so you do not know what it is. Ties in bidding are broken by the party leader, a role which rotates around the table. Players who do not get a forage card in the group step get to draw an Action card instead.
Then, everyone feeds their settlers, with weakened settlers costing less food than healthy ones. But weakened ones also do not forage as well. Losses from hunger have to follow a few simple rules, like none of your settlers can starve to death until all of them are weakened.
In addition to forage, there are action cards that players can acquire through the foraging process. These are the nasty things like murder and grave robbing and such. These can be played at any time and generally give you food, but unlike Forage cards, have an inherent Shame cost to play them.
This process continues until either the Forage deck empties or the "final rescue" card is drawn during March 1847. Since some cards are randomly removed from each game before play, you never know exactly when the game will end or what the weather will be and thus cannot plan for it.
Each player has a family of settlers (color coded), and a few hirelings or settlers outside that family. While individually named, all of these actually represent several people (you are not playing all 81 settlers).
You get points for each settler you have alive at the end of the game, with bonus points for healthy settlers, oldest settler, youngest settler and an intact family. Things you do in the game cause you to accumulate "Shame", which are cards with random values that you draw but do not look at, and whoever has the highest Shame at the end of the game loses, regardless of their score.
Play proceeds in rounds, moving through a chronologically stacked Forage deck that represents the winter of 1846. Each round a player has a personal forage step, and then there is a group forage step. In the latter, players bid to acquire extra food and the bid is how much Shame they are willing to draw to get that food. The number of group forage cards available in a turn is always less than the number of players, so someone gets left out every time. Additionally one of the group forage cards is dealt face-down, so you do not know what it is. Ties in bidding are broken by the party leader, a role which rotates around the table. Players who do not get a forage card in the group step get to draw an Action card instead.
Then, everyone feeds their settlers, with weakened settlers costing less food than healthy ones. But weakened ones also do not forage as well. Losses from hunger have to follow a few simple rules, like none of your settlers can starve to death until all of them are weakened.
In addition to forage, there are action cards that players can acquire through the foraging process. These are the nasty things like murder and grave robbing and such. These can be played at any time and generally give you food, but unlike Forage cards, have an inherent Shame cost to play them.
This process continues until either the Forage deck empties or the "final rescue" card is drawn during March 1847. Since some cards are randomly removed from each game before play, you never know exactly when the game will end or what the weather will be and thus cannot plan for it.
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