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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Adam Dunlavy
-
아티스트
Adam Dunlavy
-
인원
게임 소개
노드는 두 명 또는 네 명의 플레이어를 위한 전략 게임입니다. 게임보드는 팔각형이며, 각 공간은 가로, 세로, 두 개의 대각선이 교차하는 형태이다. 따라서 나침반 장미의 방식으로 각 공간에서 8개의 선이 나온다.
두 종류의 조각이 있다: 노드와 단위. 노드는 체스의 왕과 비슷하다. 그들은 오직 한 칸만 움직일 수 있고, 상대편의 노드를 둘러싸면 플레이어가 이깁니다. 유닛은 체스의 폰과 유사합니다. 이들은 경기 내 주력 부대로 선수 개개인의 전략의 근간을 이룬다. 각 선수는 게임 내내 하나의 노드와 8개의 유닛을 가지고 있다.
그러나 체스와 달리, 보드에 있는 노드의 위치 또한 장치가 어떻게 움직일 수 있는지를 결정합니다. 노드가 차지하는 공간으로부터 여덟 방향으로 뻗어 있는 선을 "통신선이라고 한다.장치가 통신 라인을 따라 위치하면 플레이어의 노드든 상대의 노드든 이동할 수 있습니다. 장치가 노드와 같은 선상에 있는 공간으로 이동하면 다시 이동할 수 있습니다. 하지만 유닛이 라인 밖으로 이동하거나 라인 밖으로 회전을 시작하면 움직일 수 없습니다.
선수의 차례는 자신의 노드를 방어하고 상대의 노드를 공격하기 위해 원하는 만큼 많은 공간을 이동하는 것을 포함한다. 매 턴마다 플레이어들에게 공격 시기, 방어 시기, 그리고 8개 유닛만으로 두 가지를 모두 할 수 있는 방법에 대한 전략적 결정을 내리도록 요청한다. 한 선수의 차례가 끝나면, 그들은 그들의 노드를 옮기고, 다른 한 선수는 그들의 이동을 한다. 한 명의 플레이어가 노드를 이동할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
두 종류의 조각이 있다: 노드와 단위. 노드는 체스의 왕과 비슷하다. 그들은 오직 한 칸만 움직일 수 있고, 상대편의 노드를 둘러싸면 플레이어가 이깁니다. 유닛은 체스의 폰과 유사합니다. 이들은 경기 내 주력 부대로 선수 개개인의 전략의 근간을 이룬다. 각 선수는 게임 내내 하나의 노드와 8개의 유닛을 가지고 있다.
그러나 체스와 달리, 보드에 있는 노드의 위치 또한 장치가 어떻게 움직일 수 있는지를 결정합니다. 노드가 차지하는 공간으로부터 여덟 방향으로 뻗어 있는 선을 "통신선이라고 한다.장치가 통신 라인을 따라 위치하면 플레이어의 노드든 상대의 노드든 이동할 수 있습니다. 장치가 노드와 같은 선상에 있는 공간으로 이동하면 다시 이동할 수 있습니다. 하지만 유닛이 라인 밖으로 이동하거나 라인 밖으로 회전을 시작하면 움직일 수 없습니다.
선수의 차례는 자신의 노드를 방어하고 상대의 노드를 공격하기 위해 원하는 만큼 많은 공간을 이동하는 것을 포함한다. 매 턴마다 플레이어들에게 공격 시기, 방어 시기, 그리고 8개 유닛만으로 두 가지를 모두 할 수 있는 방법에 대한 전략적 결정을 내리도록 요청한다. 한 선수의 차례가 끝나면, 그들은 그들의 노드를 옮기고, 다른 한 선수는 그들의 이동을 한다. 한 명의 플레이어가 노드를 이동할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
Nodes is a strategy game for two or four players. The game board is octagonal, and each space is the intersection of a horizontal, vertical, and two diagonal lines. There are thus eight lines emanating out from each space in the manner of a compass rose.
There are two types of pieces: nodes and units. Nodes are akin to the king in Chess. They only can move one space, and a player wins when they surround their opponent's node. Units are akin to pawns in chess. They are the main troops in the game and form the basis of each player's strategy. Each player has one node and eight units throughout the game.
Unlike chess, however, the placement of the nodes on the board also determines how the units can move. The lines that extend in eight directions from the space a node occupies are called "lines of communication." If a unit is located along a line of communication the unit can move, whether it's the player's node or their opponent's. If the unit moves into a space that is also along the same line as a node, it can move again. But if a unit moves out of line or starts a turn out of line, it can't move.
A player's turn involves moving as many pieces as they want as many spaces as they want in order to defend their own node and attack their opponent's node. Every turn asks the players to make strategic decisions about when to attack, when to defend, and how to do both with only eight units. At the end of a player's turn, they move their node, and the other player makes their move. The game ends when one player is unable to move their node.
There are two types of pieces: nodes and units. Nodes are akin to the king in Chess. They only can move one space, and a player wins when they surround their opponent's node. Units are akin to pawns in chess. They are the main troops in the game and form the basis of each player's strategy. Each player has one node and eight units throughout the game.
Unlike chess, however, the placement of the nodes on the board also determines how the units can move. The lines that extend in eight directions from the space a node occupies are called "lines of communication." If a unit is located along a line of communication the unit can move, whether it's the player's node or their opponent's. If the unit moves into a space that is also along the same line as a node, it can move again. But if a unit moves out of line or starts a turn out of line, it can't move.
A player's turn involves moving as many pieces as they want as many spaces as they want in order to defend their own node and attack their opponent's node. Every turn asks the players to make strategic decisions about when to attack, when to defend, and how to do both with only eight units. At the end of a player's turn, they move their node, and the other player makes their move. The game ends when one player is unable to move their node.
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