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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-150 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
프랑스 사이클 경기는 1970년대 풍미가 강렬하다.
이러한 종류의 게임에서 전형적으로 그렇듯이, 그것은 과욕적인 특징들과 일반적으로 꽤 명백한 규칙들을 결합한다.
이 게임은 크고(상자가 65 x 28 cms로 측정됨) 무거우며, 특히 7개의 보드가 포함되어 있다. 이 중 5개 기판은 각 단계에 따라 마감처리가 다를 뿐입니다. 다른 보드("parcour montagne")는 스테이지의 끝일 수도 있고 그 자체로 스테이지일 수도 있고, 더 큰 보드 "("parcour plane")는 대부분의 경주에서 사용되는 보드이다.
최대 6명의 선수가 각 2명의 기수를 관리한다.
선수는 70년대 코팔루스(L'Echapée Infernale 또는 Les Géants de la Route와 같은 후기 게임에서 사용된 것보다 작은 5cm)이며 노란색과 녹색 저지에 두 명의 추가 라이더가 제공된다.
탑승객들은 보드용으로는 다소 큰 편이며(그럼에도 불구하고 꽤 크다), 후행차(목소리 발라이)도 있다.
대부분의 경우 주사위를 두 개 던지고 두 명의 라이더를 움직입니다. 당신은 다른 라이더가 점유한 필드로 이동할 수 없고, 당신에게 유불리를 주는 특정 필드가 있다는 것을 고려하여 각각의 주사위로 이동할 라이더를 결정한다.
흥미로운/비정상적인 규칙은 뒤따르는 차에 대한 규칙입니다. 그것은 첫 번째 탑승자가 47km에 도달할 때 움직임을 시작하고, 100km의 평평한 단계에서 멈춘다. 게임에 두세 명의 플레이어가 있을 경우, 뒤따라오는 차는 매 움직임마다 5개의 필드를 앞으로 움직입니다. 4명 또는 5명의 플레이어에게는 4개의 필드만 이동합니다. 6명이면 3개의 필드만 움직입니다. 이 차에 따라잡힌 모든 선수들은 다음 스테이지에 참가할 수 있지만 경주에서 제외된다.
산악 스테이지의 경우 이동 규칙이 변경됩니다. 등반하기 전, 선수들은 "에서 강제적으로 멈춰야 한다.플레이트포름&인용; 필드(한 번에 3명 이상 탑승할 수 없음). 그리고 나서, 등반 중에, 다음 필드까지 진행하기 위해서는, 선수들은 그 필드에 새겨진 정확한 번호를 던져야 한다. 앞의 필드가 다른 라이더에 의해 막힌 경우 첫 번째 자유 필드에 해당하는 번호를 던져야 합니다. 그 결과, 말을 탄 사람들은 오르막에서 펠로톤을 형성하는 경향이 있으며, 이 펠로톤들은 내리막에서 빠르게 해산된다.
그런데 산악 무대에서는 후행차가 없다.
이 게임의 또 다른 특이한 특징은 스테이지 마감이 다르다는 것이다. 질주자는 중립 지대(마지막으로 야외)에 도착해서 그런 특정 단계를 완결하고 도마 위에 움직이고 있다. 가장 특이한 점은 결승마다 규칙이 다르다는 것이다. 예를 들어, G 스테이지의 끝에는 go-of-goes 규칙이 있고, F 스테이지의 끝에는 짝수로 전진하지만 홀수로 후진한다. 벨로드롬에서는 결승 무대에서 정확히 넘어지거나 한 바퀴 더 돌아야 한다. 평평한 단계는 보드 B의 B' 부분을 사용하여 상승으로 끝날 수 있습니다.
게임이 끝나면(선수들은 몇 스테이지를 플레이할지 결정할 수 있다) 일반 분류에서 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
이러한 종류의 게임에서 전형적으로 그렇듯이, 그것은 과욕적인 특징들과 일반적으로 꽤 명백한 규칙들을 결합한다.
이 게임은 크고(상자가 65 x 28 cms로 측정됨) 무거우며, 특히 7개의 보드가 포함되어 있다. 이 중 5개 기판은 각 단계에 따라 마감처리가 다를 뿐입니다. 다른 보드("parcour montagne")는 스테이지의 끝일 수도 있고 그 자체로 스테이지일 수도 있고, 더 큰 보드 "("parcour plane")는 대부분의 경주에서 사용되는 보드이다.
최대 6명의 선수가 각 2명의 기수를 관리한다.
선수는 70년대 코팔루스(L'Echapée Infernale 또는 Les Géants de la Route와 같은 후기 게임에서 사용된 것보다 작은 5cm)이며 노란색과 녹색 저지에 두 명의 추가 라이더가 제공된다.
탑승객들은 보드용으로는 다소 큰 편이며(그럼에도 불구하고 꽤 크다), 후행차(목소리 발라이)도 있다.
대부분의 경우 주사위를 두 개 던지고 두 명의 라이더를 움직입니다. 당신은 다른 라이더가 점유한 필드로 이동할 수 없고, 당신에게 유불리를 주는 특정 필드가 있다는 것을 고려하여 각각의 주사위로 이동할 라이더를 결정한다.
흥미로운/비정상적인 규칙은 뒤따르는 차에 대한 규칙입니다. 그것은 첫 번째 탑승자가 47km에 도달할 때 움직임을 시작하고, 100km의 평평한 단계에서 멈춘다. 게임에 두세 명의 플레이어가 있을 경우, 뒤따라오는 차는 매 움직임마다 5개의 필드를 앞으로 움직입니다. 4명 또는 5명의 플레이어에게는 4개의 필드만 이동합니다. 6명이면 3개의 필드만 움직입니다. 이 차에 따라잡힌 모든 선수들은 다음 스테이지에 참가할 수 있지만 경주에서 제외된다.
산악 스테이지의 경우 이동 규칙이 변경됩니다. 등반하기 전, 선수들은 "에서 강제적으로 멈춰야 한다.플레이트포름&인용; 필드(한 번에 3명 이상 탑승할 수 없음). 그리고 나서, 등반 중에, 다음 필드까지 진행하기 위해서는, 선수들은 그 필드에 새겨진 정확한 번호를 던져야 한다. 앞의 필드가 다른 라이더에 의해 막힌 경우 첫 번째 자유 필드에 해당하는 번호를 던져야 합니다. 그 결과, 말을 탄 사람들은 오르막에서 펠로톤을 형성하는 경향이 있으며, 이 펠로톤들은 내리막에서 빠르게 해산된다.
그런데 산악 무대에서는 후행차가 없다.
이 게임의 또 다른 특이한 특징은 스테이지 마감이 다르다는 것이다. 질주자는 중립 지대(마지막으로 야외)에 도착해서 그런 특정 단계를 완결하고 도마 위에 움직이고 있다. 가장 특이한 점은 결승마다 규칙이 다르다는 것이다. 예를 들어, G 스테이지의 끝에는 go-of-goes 규칙이 있고, F 스테이지의 끝에는 짝수로 전진하지만 홀수로 후진한다. 벨로드롬에서는 결승 무대에서 정확히 넘어지거나 한 바퀴 더 돌아야 한다. 평평한 단계는 보드 B의 B' 부분을 사용하여 상승으로 끝날 수 있습니다.
게임이 끝나면(선수들은 몇 스테이지를 플레이할지 결정할 수 있다) 일반 분류에서 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
French cycling game with a disctintive 1970s flavour.
As is typical in this kind of games, it combines overambitious features with rules that are quite obvious in general, though they may feature some surprises.
This game is big (the box measures 65 x 28 cms) and heavy, specially due to the seven (!) boards included. Five of these boards are just different finishes for various stages. Another board ("parcour montagne") can be either the end of a stage or a stage in itself, while the bigger board "("parcours plaine") is the one used in mosts races.
A maximum of six players manages a team of two riders each.
The riders are seventies' Cofalus (5cms, smaller than the ones featured in later games like l'Echappée Infernale or Les Géants de la Route), and two extra riders are provided for the yellow and green jerseys.
The riders are a bit oversized for the board (which is nevertheless quite big), and there is also a trailing car (voiture balai).
Most of the time you throw two dice and move your two riders. You decide which rider you move with each dice, considering that you are not allowed to move to a field occupied by another rider, and that there are certain fields that give you advantages or disadvantages.
An interesting/unusual rule, though, is the one for the trailing car. It starts its movement when the first rider reachs km. 47, and stops at km 100 of flat stages. If there are two or three players in the game, the trailing car moves 5 fields forward in each movement. For 4 or 5 players it just moves 4 field. With 6 players, it just moves 3 fields. All the riders caught up by the car are out of the race, though they may take part in subsequent stages.
For mountain stages, movement rules change. Before a climb, riders have tos stop compulsorily in the "Plateforme" field before the climb (in which there can be no more than three riders at a time). Then, during climbs, to progress to the next field riders must throw exactly the number inscribed in that field. If the field ahead is blocked by another rider, you must throw the number corresponding to the first free field, to which you will move. As a result, riders tend to form pelotons in the climbs, and these pelotons disband quickly in the descents.
By the way, there is no trailing car in mountain stages.
Another unusual feature of this game are the different stage finishes. Riders have to arrive to the neutral zone (last field) and then they move onto that particular stage finishing board. What is most unusual is that every finish has different rules. For instance, in end of stage G you have game-of-goose rules, while in end of stage F you move forward with even numbers but backward with odd numbers. In the velodrome, you have to fall exactly on the finishing stage or else ride another lap. A flat stage can end with a climb, using the B' part of board B.
At the end of the game (the players can decide how many of the stages they want to play) the player who's riders score best in the general classification wins the game.
As is typical in this kind of games, it combines overambitious features with rules that are quite obvious in general, though they may feature some surprises.
This game is big (the box measures 65 x 28 cms) and heavy, specially due to the seven (!) boards included. Five of these boards are just different finishes for various stages. Another board ("parcour montagne") can be either the end of a stage or a stage in itself, while the bigger board "("parcours plaine") is the one used in mosts races.
A maximum of six players manages a team of two riders each.
The riders are seventies' Cofalus (5cms, smaller than the ones featured in later games like l'Echappée Infernale or Les Géants de la Route), and two extra riders are provided for the yellow and green jerseys.
The riders are a bit oversized for the board (which is nevertheless quite big), and there is also a trailing car (voiture balai).
Most of the time you throw two dice and move your two riders. You decide which rider you move with each dice, considering that you are not allowed to move to a field occupied by another rider, and that there are certain fields that give you advantages or disadvantages.
An interesting/unusual rule, though, is the one for the trailing car. It starts its movement when the first rider reachs km. 47, and stops at km 100 of flat stages. If there are two or three players in the game, the trailing car moves 5 fields forward in each movement. For 4 or 5 players it just moves 4 field. With 6 players, it just moves 3 fields. All the riders caught up by the car are out of the race, though they may take part in subsequent stages.
For mountain stages, movement rules change. Before a climb, riders have tos stop compulsorily in the "Plateforme" field before the climb (in which there can be no more than three riders at a time). Then, during climbs, to progress to the next field riders must throw exactly the number inscribed in that field. If the field ahead is blocked by another rider, you must throw the number corresponding to the first free field, to which you will move. As a result, riders tend to form pelotons in the climbs, and these pelotons disband quickly in the descents.
By the way, there is no trailing car in mountain stages.
Another unusual feature of this game are the different stage finishes. Riders have to arrive to the neutral zone (last field) and then they move onto that particular stage finishing board. What is most unusual is that every finish has different rules. For instance, in end of stage G you have game-of-goose rules, while in end of stage F you move forward with even numbers but backward with odd numbers. In the velodrome, you have to fall exactly on the finishing stage or else ride another lap. A flat stage can end with a climb, using the B' part of board B.
At the end of the game (the players can decide how many of the stages they want to play) the player who's riders score best in the general classification wins the game.
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