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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Marino Carpignano
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 마리노 카르피냐노가 2016년에 발명했습니다.
8x8 미처리 게임보드는 오델로처럼 한쪽은 흰색, 다른 한쪽은 검은색의 일정한 수의 양색 카운터와 함께 사용된다. 처음에 게시판은 비어 있습니다. 검은색이 먼저 움직인다.
블랙 플레이어의 첫 번째 동작은 의무적으로 보드 북쪽을 따라 있는 8개의 정사각형 중 하나에 있습니다.
그 후, 각 플레이어는 마지막으로 연주한 피스를 참조하여 두 개의 옆줄(시계 방향) 중 하나를 따라 배치된 카운터의 입구 사각형을 선택합니다.
카운터는 선택한 면에 수직인 선을 따라 미끄러지며 첫 번째 빈 정사각형에 멈춘다.
애매한 동작은 금지됩니다. 즉, 양쪽에서 차례대로 플레이할 수 있는 정사각형 위에 카운터를 놓을 수 없습니다.
이 게임에서 카운터는 측면을 향하여 캡처되며, 캡처의 결과는 오셀로와 동일하다.
이 게임의 목적은 4개 이상의 상대편과 4개 이상의 카운터가 동시에 정렬되는 것을 피하기 위해 최소한 4개의 카운터로 이루어진 직교 또는 대각선을 완성하는 것이다.
8x8 미처리 게임보드는 오델로처럼 한쪽은 흰색, 다른 한쪽은 검은색의 일정한 수의 양색 카운터와 함께 사용된다. 처음에 게시판은 비어 있습니다. 검은색이 먼저 움직인다.
블랙 플레이어의 첫 번째 동작은 의무적으로 보드 북쪽을 따라 있는 8개의 정사각형 중 하나에 있습니다.
그 후, 각 플레이어는 마지막으로 연주한 피스를 참조하여 두 개의 옆줄(시계 방향) 중 하나를 따라 배치된 카운터의 입구 사각형을 선택합니다.
카운터는 선택한 면에 수직인 선을 따라 미끄러지며 첫 번째 빈 정사각형에 멈춘다.
애매한 동작은 금지됩니다. 즉, 양쪽에서 차례대로 플레이할 수 있는 정사각형 위에 카운터를 놓을 수 없습니다.
이 게임에서 카운터는 측면을 향하여 캡처되며, 캡처의 결과는 오셀로와 동일하다.
이 게임의 목적은 4개 이상의 상대편과 4개 이상의 카운터가 동시에 정렬되는 것을 피하기 위해 최소한 4개의 카운터로 이루어진 직교 또는 대각선을 완성하는 것이다.
The game was invented by Marino Carpignano in 2016.
An 8x8 unchequered game board is used with a certain number of bi-colour counters, white on one side and black on the other, like in Othello. At the beginning, the board is empty. Black moves first.
The Black player's first move is obligatorily on one of the 8 squares along the North side of the board.
After that, each player will choose an entry square for their counter, placed along one of the two next side rows (clockwise) with reference to the last piece played.
A counter slides (also jumping over any other counters already present on the game board) along the line perpendicular to the selected side, and stopping on the first empty square encountered.
Ambiguous moves are forbidden: that means you are not allowed to place your counter on a square that may be reached from both sides where you can play in your turn.
In this game the counters are captured by flanking them; the result of a capture is instead the same as in Othello.
The aim of the game is to be the first to complete an orthogonal or diagonal line of at least four counters of the player’s colour, avoiding a simultaneous alignment of four or more of the opponent’s counters.
An 8x8 unchequered game board is used with a certain number of bi-colour counters, white on one side and black on the other, like in Othello. At the beginning, the board is empty. Black moves first.
The Black player's first move is obligatorily on one of the 8 squares along the North side of the board.
After that, each player will choose an entry square for their counter, placed along one of the two next side rows (clockwise) with reference to the last piece played.
A counter slides (also jumping over any other counters already present on the game board) along the line perpendicular to the selected side, and stopping on the first empty square encountered.
Ambiguous moves are forbidden: that means you are not allowed to place your counter on a square that may be reached from both sides where you can play in your turn.
In this game the counters are captured by flanking them; the result of a capture is instead the same as in Othello.
The aim of the game is to be the first to complete an orthogonal or diagonal line of at least four counters of the player’s colour, avoiding a simultaneous alignment of four or more of the opponent’s counters.
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