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BGG전체 : 0

5.8
Iris: A Cooperative Micro Game (2017)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

커맨더’s 로그: 2286년 11월 5일
기밀 문서: 성간 재배치 시작 전략

이 새로운 행성들에 정착하는 사업은 어려운 것으로 밝혀졌다. 복제인간은 위험한 노동을 돕지만 인간과 복제인간 사이의 긴장감은 점점 높아지고 있다. 그들의 눈에는 불안한 점도 있습니다. 엔지니어들은 그들의 눈에 데이터만 담을 수 있도록 보장하지만, 내가 그것을 들여다보면 더 불길한 것을 볼 수 밖에 없다.” 종료 로그

아이리스에서 플레이어들은 새로 발견된 네 개의 행성에 정착하면서 인간 개체수와 반항적인 복제 노동력을 관리하기 위해 함께 일할 것이다. 플레이어들은 클론 공격을 최소화하고 인간 생존율을 최대화하는 목표를 가지고 있다. 이 게임은 게임 플레이의 결정과 세부 사항을 기억하기 위해 플레이어들이 서로에게 의존하도록 하는 주요 퍼즐과 기억 메커니즘을 가지고 있다. 아이리스는 더 큰 협동 게임의 긴장감, 협업, 도전을 가져와 우아한 20분 마이크로 게임에 투입한다.

Iris에서 플레이어들은 클론이 인간을 공격하지 않는 방식으로 16개의 클론 카드를 구성하려고 시도한다. 이 게임은 배우기 쉽지만 복잡하고 어려운 게임을 위한 간단한 규칙을 가지고 있습니다. 3가지 종류의 클론 카드가 있으며 각 클론 카드에는 공통 프런트가 있습니다. 각 클론은 카드의 뒷면에 글자가 있으며, 클론 & 인용문까지 숨겨져 있다.데이터&인용어가 스캔되었습니다. 클론이 스캔되면 이 문자가 모든 플레이어에게 공개됩니다. 플레이어들은 게임의 마지막에 카드 뒷면에 있는 글자들이 단어 & 인용구의 철자를 쓰지 못하도록 이러한 복제 카드를 정리하려고 노력한다.BOMB", "MOB, 또는 "AMMO"를 인용합니다. 클론 카드의 뒷면에 있는 글자는 A, B, M, O뿐이기 때문에 매우 어려울 수 있습니다. 플레이어들은 클론 데이터를 천천히 발견하기 때문에 플레이어들에게 알려지지 않은 정보가 항상 있을 것입니다. 플레이어는 한 클론을 다른 클론보다 플레이할 확률을 저울질하며(글자 배포는 각 카드에 게시됨), 클론에 대한 지식을 덜 얻는 위험을 감수하고 클론 이동, 인구 이동, 플레이되지 않은 클론에 대해 학습한다. 게임 전체가 큰 폭로로 이어진다. 16개의 클론 카드가 모두 최종 위치에 있으면 모두 뒤집히고 플레이어들은 공격이 발생하는지 확인합니다. 공격이 일어나면, 인간의 인구는 사라진다. 모든 공격이 플레이어에게 적용되었을 때, 게임 초반에 설정한 생존 목표와 자신의 남은 인구를 비교한다.
Commander’s Log: Nov 5th, 2286
Classified Document: Interstellar Relocation Initiation Strategy

“The business of settling these new planets has turned out to be a difficult one. The clones help do the dangerous labor but the tension between the human and clone populations is only rising. There is also something unsettling about their eyes. The engineers ensure me that their eyes only hold data but when I look into them, I can’t help but see something more sinister….” End Log

In Iris, players will work together to manage human populations and rebellious clone work forces while settling four newly discovered planets. Players have the goal of minimizing clone attacks and maximizing human survival rates. The game has major puzzle and memory mechanics that forces players to rely on one another for both game play decisions and remembering details. Iris takes the tension, collaboration, and challenge of larger cooperative games and puts them into an elegant 20 minute micro game.

In Iris players attempt to organize 16 clone cards in a manner that does not cause the clones to attack human populations. The game has simple rules that are easy to learn yet make for a complex and difficult game. There are three types of clone cards and each type of clone card has a common front. Each clone has a letter on the back of the card that stays hidden until the clones "Data" is scanned. When a clone is scanned this letter is revealed to all players. Players try to organize these clone cards in a way so that at the end of the game the letters on the backs of the cards cannot spell the words "BOMB", "MOB, or "AMMO". Because the only letters on the backs of the clone cards are A, B, M, and O this can be very challenging. Players come across the clone data slowly so there will always be information unknown to players. Players will weigh the odds of playing one clone over another (letter distributions are published on each card) while also risking gaining less knowledge about clones in order to take special actions like moving clones, moving human populations, or learning about un-played clones. The whole game leads up a big reveal. When all 16 clone cards are in their final locations they are all turned over and players see if any attacks occur. When attacks occur, human populations are lost. When all attacks have been accounted for players compare their remaining human population to their survival goal set at the beginning of the game.

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