-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
FTP 스포츠 게임의 코트사이드 농구(Courtside Basketball)는 프로 농구의 풀 스탯 시뮬레이션이다. 선수들은 공격과 수비의 특성 모두에 대해 개별적으로 평가받는다. 몇 가지 예로는 슛, 패스, 바구니 운전, 반칙, 리바운드, 스틸, 블로킹 슛 등이 있다. 게임은 플레이 결과 카드 또는 디자이너가 직접 만든 게임 센터를 사용하여 진행되며, 이 스프레드시트는 카드를 뒤집을 뿐만 아니라 점수 및 통계를 추적하는 데 도움이 됩니다.
팀을 선택한 후에는 먼저 경기 전 준비운동을 설정하는데, 여기에는 심판들이 경기를 팽팽하게(반칙을 더 많이), 노멀 모드 또는 "반칙을 덜 하게 할 것인지 등이 포함된다. 역사적으로 라이벌인지 아닌지에 따라 경기가 얼마나 피지컬하게 전개될지도 선택할 수 있다. 마지막으로 각 선발 투수에게 특정 색상 코드를 할당하면 공을 제어하는 빈도가 결정됩니다.
게임 플레이는 다른 농구 경기와 마찬가지로 오프닝 팁으로 시작합니다. 팀이 통제력을 확보하면 먼저 팀 등급을 통해 공격 팀이 정해진 공격 플레이를 실행할지 아니면 더 빠른 전환 플레이를 실행할지 결정합니다. 플레이 결과 카드나 게임 센터에서 색상 코드로 플레이어를 선택하면 플레이어가 슛, 바구니로 운전, 낮은 포스트 이동 또는 패스를 하도록 선택할 수 있습니다! 임의의 숫자에 따라 바구니가 좋은지, 수비 정지, 파울 등이 결정된다. 슛이 좋지 않으면 새로 뽑은 카드에 따라 리바운드, 블로킹 샷 등이 결정된다.
경기는 15초 단위로 정규 농구 경기로 계속되지만, 프로 농구 경기의 흐름을 포착한다. 각 팀은 선택된 해에 그 팀에서 뛰었던 모든 선수들로 카드가 찍힌다. 그 게임은 솔리테르 또는 두 명의 플레이어로 진행됩니다.
팀을 선택한 후에는 먼저 경기 전 준비운동을 설정하는데, 여기에는 심판들이 경기를 팽팽하게(반칙을 더 많이), 노멀 모드 또는 "반칙을 덜 하게 할 것인지 등이 포함된다. 역사적으로 라이벌인지 아닌지에 따라 경기가 얼마나 피지컬하게 전개될지도 선택할 수 있다. 마지막으로 각 선발 투수에게 특정 색상 코드를 할당하면 공을 제어하는 빈도가 결정됩니다.
게임 플레이는 다른 농구 경기와 마찬가지로 오프닝 팁으로 시작합니다. 팀이 통제력을 확보하면 먼저 팀 등급을 통해 공격 팀이 정해진 공격 플레이를 실행할지 아니면 더 빠른 전환 플레이를 실행할지 결정합니다. 플레이 결과 카드나 게임 센터에서 색상 코드로 플레이어를 선택하면 플레이어가 슛, 바구니로 운전, 낮은 포스트 이동 또는 패스를 하도록 선택할 수 있습니다! 임의의 숫자에 따라 바구니가 좋은지, 수비 정지, 파울 등이 결정된다. 슛이 좋지 않으면 새로 뽑은 카드에 따라 리바운드, 블로킹 샷 등이 결정된다.
경기는 15초 단위로 정규 농구 경기로 계속되지만, 프로 농구 경기의 흐름을 포착한다. 각 팀은 선택된 해에 그 팀에서 뛰었던 모든 선수들로 카드가 찍힌다. 그 게임은 솔리테르 또는 두 명의 플레이어로 진행됩니다.
Courtside Basketball by FTP sports Games is a full-stats simulation of pro basketball. Players are rated individually for both offensive and defensive characteristics. A few examples are the player's ability to shoot, pass, drive to the basket, draw and commit fouls, rebounds, steals, blocked shots. etc. The game is played either using Play Result Cards or using the designer's self-created Gamecenter, an Excel spreadsheet that not only flips the cards for you, but also helps track the score and stats.
After choosing your teams, you first set up the pre-game warm up, which includes whether referees will call the game tight (thus more fouls), normal mode or "let them play" (less fouls). You also choose how physical the game will be depending on whether the teams historically are rivals or not. Finally, you assign each starter a specific color code, which will determine how often they control the ball.
Game play starts like any other basketball game, with the opening tip. Once a team gains control, you first determine through team ratings if the offensive team will run a set offensive play or a faster transition play. The play result cards or Gamecenter chooses the player by the color code and you choose to have the player shoot, drive to the basket, make a low post move or pass! Random numbers determine if the basket is good, defensive stops, fouls, etc. If the shot is no good, new cards drawn determine rebounding, blocked shots, etc.
Play continues as a regular basketball game in 15 second increments, however does capture the flow of a pro basketball game. Each team is carded with every player who played for that team in the year chosen. The game is played either solitaire or with 2 players.
After choosing your teams, you first set up the pre-game warm up, which includes whether referees will call the game tight (thus more fouls), normal mode or "let them play" (less fouls). You also choose how physical the game will be depending on whether the teams historically are rivals or not. Finally, you assign each starter a specific color code, which will determine how often they control the ball.
Game play starts like any other basketball game, with the opening tip. Once a team gains control, you first determine through team ratings if the offensive team will run a set offensive play or a faster transition play. The play result cards or Gamecenter chooses the player by the color code and you choose to have the player shoot, drive to the basket, make a low post move or pass! Random numbers determine if the basket is good, defensive stops, fouls, etc. If the shot is no good, new cards drawn determine rebounding, blocked shots, etc.
Play continues as a regular basketball game in 15 second increments, however does capture the flow of a pro basketball game. Each team is carded with every player who played for that team in the year chosen. The game is played either solitaire or with 2 players.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
746
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11