-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.57 / 5
-
디자이너
Mike Wellman
-
아티스트
-
인원
게임 소개
샤크루의 목적은 게임이 끝나기 전에 최대한 많은 정사각형을 보드에 획득하는 것입니다. 보드는 가로 9, 세로 9의 경계선 9칸, 세로 3칸(스도쿠로 오인될 수 있음)으로 나뉘며, 게임 시작 시 모든 정사각형은 중립(색칠이 되지 않음)으로 되어 있다.
2명의 플레이어에게는 각각 4개의 피스(일명 쉐브론)가 있고, 3개 또는 4개의 플레이어 각각이 있다.
당신이 한 조각을 움직일 때마다 당신이 움직이는 정사각형은 당신의 색이 됩니다. 중립 정사각형 또는 사용자 고유의 색상의 정사각형으로 이동할 수 있지만 다른 색상의 정사각형으로는 이동할 수 없습니다. 그래서 게임은 다른 플레이어의 피스를 차단하고, 당신의 피스가 차단되는 것을 피하는 것에 초점을 맞춘다.
피스는 앞으로만 움직입니다(앞 또는 앞으로 왼쪽 또는 오른쪽으로). 피스가 경계를 넘으면 플레이어는 피스를 왼쪽이나 오른쪽으로 45도 비틀 수 있다.
게임은 어떤 플레이어도 자신의 색깔의 정사각형을 더 이상 얻을 수 없을 때 끝난다.
샤크루는 파크루 101 게임의 일부로 처음 출시되었으며, 다시 파크루 302 게임과 함께 출시되었다. 크레용과 종이를 가지고 놀 수 있으며, 색칠한 쉐브론/화살표 모양의 조각들을 추가하여 종이 주변을 움직일 수도 있다. 무료 소프트웨어는 http://www.pacru.com/shacru.html에 있습니다.
이 게임은 5세 이상이면 누구나 즐길 수 있다.
파크루, 샤크루, 아자크루는 3개의 게임에 대한 의견이 크게 다르기 때문에 별도의 엔트리가 존재한다.
2명의 플레이어에게는 각각 4개의 피스(일명 쉐브론)가 있고, 3개 또는 4개의 플레이어 각각이 있다.
당신이 한 조각을 움직일 때마다 당신이 움직이는 정사각형은 당신의 색이 됩니다. 중립 정사각형 또는 사용자 고유의 색상의 정사각형으로 이동할 수 있지만 다른 색상의 정사각형으로는 이동할 수 없습니다. 그래서 게임은 다른 플레이어의 피스를 차단하고, 당신의 피스가 차단되는 것을 피하는 것에 초점을 맞춘다.
피스는 앞으로만 움직입니다(앞 또는 앞으로 왼쪽 또는 오른쪽으로). 피스가 경계를 넘으면 플레이어는 피스를 왼쪽이나 오른쪽으로 45도 비틀 수 있다.
게임은 어떤 플레이어도 자신의 색깔의 정사각형을 더 이상 얻을 수 없을 때 끝난다.
샤크루는 파크루 101 게임의 일부로 처음 출시되었으며, 다시 파크루 302 게임과 함께 출시되었다. 크레용과 종이를 가지고 놀 수 있으며, 색칠한 쉐브론/화살표 모양의 조각들을 추가하여 종이 주변을 움직일 수도 있다. 무료 소프트웨어는 http://www.pacru.com/shacru.html에 있습니다.
이 게임은 5세 이상이면 누구나 즐길 수 있다.
파크루, 샤크루, 아자크루는 3개의 게임에 대한 의견이 크게 다르기 때문에 별도의 엔트리가 존재한다.
The object of Shacru is to acquire as many squares of your color on the board as possible before the game is over. The board is a 9 by 9 grid divided into 9 borderlands of 3 by 3 squares (could now be mistaken for Sudoku!), and at the start of the game all of the squares are neutral (not colored).
With 2 players there are four pieces (aka chevrons) each, with 3 or 4 players three pieces each.
Each time you move a piece the square you move onto becomes your color. You can move onto neutral squares, or squares of your own color, but not onto squares of a different color. So the game focuses on blocking the pieces of other players, and avoiding your pieces becoming blocked.
Pieces move only forwards (forwards directly or forwards to left or right). When a piece crosses a border the player can twist the piece 45 degrees to the left or right.
The game ends when no player can gain any more squares of their color (either because none of their pieces can move, or because they can only move around onto squares that are already their colour).
Shacru was first published as part of the Pacru 101 game, and again with the Pacru 302 game. It can also be played with crayons and paper with the addition of some colored chevron/arrow shaped pieces to move around the paper. Free software exists at http://www.pacru.com/shacru.html.
The game is suitable for anyone aged five years or over.
Separate entries exist for Pacru, Shacru & Azacru as opinions vary widely on the 3 games.
With 2 players there are four pieces (aka chevrons) each, with 3 or 4 players three pieces each.
Each time you move a piece the square you move onto becomes your color. You can move onto neutral squares, or squares of your own color, but not onto squares of a different color. So the game focuses on blocking the pieces of other players, and avoiding your pieces becoming blocked.
Pieces move only forwards (forwards directly or forwards to left or right). When a piece crosses a border the player can twist the piece 45 degrees to the left or right.
The game ends when no player can gain any more squares of their color (either because none of their pieces can move, or because they can only move around onto squares that are already their colour).
Shacru was first published as part of the Pacru 101 game, and again with the Pacru 302 game. It can also be played with crayons and paper with the addition of some colored chevron/arrow shaped pieces to move around the paper. Free software exists at http://www.pacru.com/shacru.html.
The game is suitable for anyone aged five years or over.
Separate entries exist for Pacru, Shacru & Azacru as opinions vary widely on the 3 games.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18