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BGG랭킹
BGG전체 : 6432
PARTYGAMES : 353
FAMILYGAMES : 1736 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
5-10 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Ref Tom Green
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아티스트
Michael Christopher, Andrew White
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인원
게임 소개
레일패스에서는 2~6명의 플레이어가 협력하여 10분 안에 최대한 많은 상품을 배달하는데, 상품은 큐브와 큐브의 색이 목적지를 나타낸다.
세팅 기간과 시계가 시작되기 전에, 플레이어들은 상품을 뒤섞어 도시 보드 위에 일렬로 배열한다. 해당 도시를 통제하는 플레이어는 전달되어야 하는 큐브를 모두 볼 수 있지만 열차에 물건을 실을 때는 오른쪽이나 왼쪽 끝에서만 끌 수 있다.
일단 시계가 시작되면, 모든 플레이어들은 어떤 순서로든 동시에 행동을 취하며, 필요한 만큼 행동을 반복한다. 화물을 운송하기 위해서는 먼저 큐브를 플레이어의 홈 시티 기차 야드에 있는 짧거나 긴 기차 조각에 실어야 한다. 어떤 기차도 승무원 페그 없이는 움직일 수 없고, 어떤 승무원 페그도 인접한 도시를 넘어갈 수 없다. 더 먼 도시로 화물을 운송하기 위해서, 기차는 멈춰서 승무원들이 서로 화물을 교환하거나 교환하게 할 필요가 있다. 이 모든 것이 진행되는 동안, 선수들은 기차를 집어 들거나 다른 선수에게 넘길 때 큐브를 떨어뜨리거나 흘리는 것을 피해야 한다. 터널이나 교량 같은 추가적인 지형 요소들이 도시들 사이에 배치될 수 있고 협상하는데 추가적인 장애물로 작용할 수 있다. 시간이 다 되면 도시에 배달된 큐브 중 가장 낮은 두 개수에 곱하여 점수를 계산합니다. 떨어뜨린 큐브, 또는 잘못된 도시로 배달된 큐브, 그리고 인접한 도시를 벗어난 크루 페그에 대한 점수를 뺍니다.
6명이 참가하면 각각 6개의 주요 도시 중 하나를 차지하여 각각 다른 5개 지역으로 상품을 생산한다. 플레이어 수가 적은 시나리오에서는 각 플레이어가 여러 도시를 제어할 수 있습니다.
세팅 기간과 시계가 시작되기 전에, 플레이어들은 상품을 뒤섞어 도시 보드 위에 일렬로 배열한다. 해당 도시를 통제하는 플레이어는 전달되어야 하는 큐브를 모두 볼 수 있지만 열차에 물건을 실을 때는 오른쪽이나 왼쪽 끝에서만 끌 수 있다.
일단 시계가 시작되면, 모든 플레이어들은 어떤 순서로든 동시에 행동을 취하며, 필요한 만큼 행동을 반복한다. 화물을 운송하기 위해서는 먼저 큐브를 플레이어의 홈 시티 기차 야드에 있는 짧거나 긴 기차 조각에 실어야 한다. 어떤 기차도 승무원 페그 없이는 움직일 수 없고, 어떤 승무원 페그도 인접한 도시를 넘어갈 수 없다. 더 먼 도시로 화물을 운송하기 위해서, 기차는 멈춰서 승무원들이 서로 화물을 교환하거나 교환하게 할 필요가 있다. 이 모든 것이 진행되는 동안, 선수들은 기차를 집어 들거나 다른 선수에게 넘길 때 큐브를 떨어뜨리거나 흘리는 것을 피해야 한다. 터널이나 교량 같은 추가적인 지형 요소들이 도시들 사이에 배치될 수 있고 협상하는데 추가적인 장애물로 작용할 수 있다. 시간이 다 되면 도시에 배달된 큐브 중 가장 낮은 두 개수에 곱하여 점수를 계산합니다. 떨어뜨린 큐브, 또는 잘못된 도시로 배달된 큐브, 그리고 인접한 도시를 벗어난 크루 페그에 대한 점수를 뺍니다.
6명이 참가하면 각각 6개의 주요 도시 중 하나를 차지하여 각각 다른 5개 지역으로 상품을 생산한다. 플레이어 수가 적은 시나리오에서는 각 플레이어가 여러 도시를 제어할 수 있습니다.
In Rail Pass, 2-6 players work together to deliver as many goods as possible in ten minutes, with goods being represented by cubes and with the color of the cubes indicating their destination city.
During set-up and before the clock starts, players scramble the goods and arrange them in a row across the top of the city boards. The player controlling that city can see all the cubes that must be delivered but can pull goods only from the right or left end of the row when loading them on the trains.
Once the clock starts, all players take their actions simultaneously, in any order, and repeating any action as often as necessary. To transport cargo, a cube must first be loaded onto a short or long train piece that is at rest in the player's home city train yard. No train can move without a crew peg, and no crew peg may travel beyond the adjacent city. In order to transport cargo to more distant cities, a train needs to stop and have the crew peg swapped or cargo exchanged between trains. While all this is going on, players must avoid dropping or spilling cubes when picking up or handing the train to another player. Additional terrain components such as tunnels and bridges can be placed between cities and act as additional obstacles to negotiate. When time runs out, calculate the score by multiplying the TWO LOWEST counts of cubes delivered to a city. Points are subtracted for dropped cubes, or cubes delivered to the wrong city and also for crew pegs that traveled beyond their adjacent cities.
With six players, each takes one of the six main cities, each producing goods which are delivered to the other five locations. In some scenarios with fewer players, each player may control multiple cities.
During set-up and before the clock starts, players scramble the goods and arrange them in a row across the top of the city boards. The player controlling that city can see all the cubes that must be delivered but can pull goods only from the right or left end of the row when loading them on the trains.
Once the clock starts, all players take their actions simultaneously, in any order, and repeating any action as often as necessary. To transport cargo, a cube must first be loaded onto a short or long train piece that is at rest in the player's home city train yard. No train can move without a crew peg, and no crew peg may travel beyond the adjacent city. In order to transport cargo to more distant cities, a train needs to stop and have the crew peg swapped or cargo exchanged between trains. While all this is going on, players must avoid dropping or spilling cubes when picking up or handing the train to another player. Additional terrain components such as tunnels and bridges can be placed between cities and act as additional obstacles to negotiate. When time runs out, calculate the score by multiplying the TWO LOWEST counts of cubes delivered to a city. Points are subtracted for dropped cubes, or cubes delivered to the wrong city and also for crew pegs that traveled beyond their adjacent cities.
With six players, each takes one of the six main cities, each producing goods which are delivered to the other five locations. In some scenarios with fewer players, each player may control multiple cities.
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