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BGG랭킹
BGG전체 : 16351
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
18+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Danny Lott
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아티스트
Víctor Pérez Corbella, Adrienne Ezell, jonu5123
-
인원
게임 소개
무균, 눈부신 백색 — 귀가 먹먹할 정도의 반복적인 신호음 —가 결합되어 잠을 깨게 합니다. 당신이 병원에 있다는 것을 알 때 당신의 심박수는 느려지고 호흡은 안정된다. 당신은 당신의 방이 비어있는 것을 발견하면서 주위를 둘러봅니다. 당신은 당신이 기억하지 못하는 이름을 보기 위해 식별 완장을 읽습니다. 맨발이 차가운 타일 바닥으로 스치고 흔들리는 몸을 안정시키는 모습이 이국적인 빈자리를 느끼게 된다. 당신은 혼자입니다.
코마 병동에서 플레이어는 버려진 병원에서 깨어났지만 기억도 없고 무슨 일이 일어나고 있는지 전혀 모르는 환자들이다. 환자들은 단서와 필수품을 찾기 위해 병원을 뒤져야 한다. 그들의 수색에서, 환자들은 말할 수 없을 정도로 무서운 것들을 발견할지도 모른다.
놀 때마다 자신의 정체성과 불안할 정도로 공허한 환경의 원인에 대한 단서를 찾으면서 끊임없이 변화하는 병원을 탐험하게 된다. 당신의 건강과 신체적 속성을 모니터링하면서 악화되는 공포와 신경증의 균형을 맞추세요. 당신과 함께 깨어났던 사람들과 가까이 있는 것을 기억하라. 왜냐하면 빈 병원의 그림자가 당신의 이미 연약한 정신을 파괴할 수 있기 때문이다. 모든 단서가 발견되고 나면 진정한 공포가 시작된다. 플레이어들은 실제로 무슨 일이 일어나고 있는지 발견하고 만약 누군가 — 있다면 누구를 믿을 수 있고 어떻게 이길 수 있는지 알아냅니다.
각각의 놀이는 다양하고 역동적인 규칙을 도입하는 독특한 현상이다. 코마 워드는 폭력, 사면, 불신, 고어, 트라우마 발생을 주제로 한 성숙한 게임입니다. 플레이어의 재량이 필요합니다.
코마 워드는 두 부분으로 나뉜다.
프롤로그:
환자는 병원을 이동하면서 병실을 나타내는 새로운 타일을 발견하게 됩니다. 일부 타일은 환자 상태 또는 테러에 영향을 미칩니다. 기타 타일은 다른 예측 불가능한 방식으로 게임에 영향을 미칩니다.
환자들이 탐색하고 검색하는 동안, 환자들은 답을 찾기 위해 미친 듯이 찾는 데 도움이 될 물건들을 발견하게 될 것이다. 의복과 임시 무기 같은 아이템은 눈에 보이지 않는 힘이나 심지어 다른 적대적인 환자들로부터 당신을 보호해 줄 것입니다. 약과 음식이 당신의 체력과 집중력을 회복시킬 수 있는 동안입니다. 궁극적으로, 환자들은 이 병원에서 무슨 일이 일어났는지에 대한 끔찍한 단서를 찾고 있다. 모든 단서가 밝혀지고 나면 진정한 게임의 목표가 펼쳐집니다.
현상:
마지막 단서를 찾자마자 현상이 촉발됩니다. 그런 다음 플레이어들은 상자 안에서 봉인된 봉투를 꺼내어 비밀스러운 내용물을 드러내게 되고 게임에서 이기는 방법을 알려준다.
일부 현상은 플레이어가 병원을 탈출하거나 잔인한 세력을 물리치기 위해 경쟁하는 협조적이다. 반면에 다른 현상은 플레이어들을 비밀 동맹이나 생존을 위한 전면적인 싸움에서 서로 겨루게 할 것이다.
각각의 현상은 여러 결말로 이어질 수 있습니다. 따라서 플레이어들이 같은 현상을 여러 번 공개하더라도 항상 독특한 경험을 하게 됩니다.
어떤 현상은 고전적인 공포 트로프에서 영감을 받은 물리적, 실제적, 위협이며, 다른 현상들은 형이상학적, 심리학적 주제를 탐구한다.
눈을 뜨고 코마 병동의 놀라운 공포를 경험할 준비가 되었나요?
코마 병동에서 플레이어는 버려진 병원에서 깨어났지만 기억도 없고 무슨 일이 일어나고 있는지 전혀 모르는 환자들이다. 환자들은 단서와 필수품을 찾기 위해 병원을 뒤져야 한다. 그들의 수색에서, 환자들은 말할 수 없을 정도로 무서운 것들을 발견할지도 모른다.
놀 때마다 자신의 정체성과 불안할 정도로 공허한 환경의 원인에 대한 단서를 찾으면서 끊임없이 변화하는 병원을 탐험하게 된다. 당신의 건강과 신체적 속성을 모니터링하면서 악화되는 공포와 신경증의 균형을 맞추세요. 당신과 함께 깨어났던 사람들과 가까이 있는 것을 기억하라. 왜냐하면 빈 병원의 그림자가 당신의 이미 연약한 정신을 파괴할 수 있기 때문이다. 모든 단서가 발견되고 나면 진정한 공포가 시작된다. 플레이어들은 실제로 무슨 일이 일어나고 있는지 발견하고 만약 누군가 — 있다면 누구를 믿을 수 있고 어떻게 이길 수 있는지 알아냅니다.
각각의 놀이는 다양하고 역동적인 규칙을 도입하는 독특한 현상이다. 코마 워드는 폭력, 사면, 불신, 고어, 트라우마 발생을 주제로 한 성숙한 게임입니다. 플레이어의 재량이 필요합니다.
코마 워드는 두 부분으로 나뉜다.
프롤로그:
환자는 병원을 이동하면서 병실을 나타내는 새로운 타일을 발견하게 됩니다. 일부 타일은 환자 상태 또는 테러에 영향을 미칩니다. 기타 타일은 다른 예측 불가능한 방식으로 게임에 영향을 미칩니다.
환자들이 탐색하고 검색하는 동안, 환자들은 답을 찾기 위해 미친 듯이 찾는 데 도움이 될 물건들을 발견하게 될 것이다. 의복과 임시 무기 같은 아이템은 눈에 보이지 않는 힘이나 심지어 다른 적대적인 환자들로부터 당신을 보호해 줄 것입니다. 약과 음식이 당신의 체력과 집중력을 회복시킬 수 있는 동안입니다. 궁극적으로, 환자들은 이 병원에서 무슨 일이 일어났는지에 대한 끔찍한 단서를 찾고 있다. 모든 단서가 밝혀지고 나면 진정한 게임의 목표가 펼쳐집니다.
현상:
마지막 단서를 찾자마자 현상이 촉발됩니다. 그런 다음 플레이어들은 상자 안에서 봉인된 봉투를 꺼내어 비밀스러운 내용물을 드러내게 되고 게임에서 이기는 방법을 알려준다.
일부 현상은 플레이어가 병원을 탈출하거나 잔인한 세력을 물리치기 위해 경쟁하는 협조적이다. 반면에 다른 현상은 플레이어들을 비밀 동맹이나 생존을 위한 전면적인 싸움에서 서로 겨루게 할 것이다.
각각의 현상은 여러 결말로 이어질 수 있습니다. 따라서 플레이어들이 같은 현상을 여러 번 공개하더라도 항상 독특한 경험을 하게 됩니다.
어떤 현상은 고전적인 공포 트로프에서 영감을 받은 물리적, 실제적, 위협이며, 다른 현상들은 형이상학적, 심리학적 주제를 탐구한다.
눈을 뜨고 코마 병동의 놀라운 공포를 경험할 준비가 되었나요?
Sterile, blinding whiteness — coupled with deafening, repetitious beeps — shocks you awake. Your heart rate slows and your breathing steadies as you realize you are in a hospital. You glance around, finding your room empty. You read your identifying armband to see a name you don't recognize. As your bare feet smack to the cold tile floor and you steady your wobbling body, you feel the foreign presence of absence. You are alone…
In Coma Ward, players are patients who have awoken in an abandoned, yet still functioning hospital with no memory and no idea of what is happening. Patients must search the hospital for clues and necessities. In their search, patients may find unspeakably terrifying things.
Each time you play, you explore an ever-changing hospital as you search for the clues to your identity and the cause of the environment's unsettling emptiness. Balance your ever worsening terror and neurosis while monitoring your health and physical attributes. Remember to stay close to those who awoke with you because the shadows of the empty hospital can destroy your already fragile psyche. Once all the clues have been discovered, the true horror begins. Players discover what is actually happening and find out who they can trust — if anyone — and how to win.
Each playing is a unique phenomenon that introduces diverse and dynamic rules. Coma Ward is a mature game with themes of violence, absolution, distrust, gore, and traumatic incidence. Player discretion is advised.
Coma Ward plays in two parts:
The Prologue:
Patients will move through the Hospital discovering new Tiles that represent rooms. Some Tiles will affect a Patient’s Health or Terror. Other Tiles will impact the game in other unpredictable ways.
While they explore and search, Patients will discover items that will help them in their frantic search for answers. Items like Clothing and makeshift Weapons will defend you from unseen forces or even other hostile Patients. While Medicine and Food can restore your Health and Focus. Ultimately, Patients are searching for the horrific Clues to what has happened in this hospital. Once all of the Clues have been revealed, the true game objective unfolds…
The Phenomenon:
Upon uncovering the final Clue, the Phenomenon is triggered. Players will then withdraw and open the specified sealed envelope from the box revealing its secret contents telling the story of what is happening and how to win the game.
Some Phenomenon are cooperative, with players racing to escape the hospital or defeat cruel forces. While other Phenomenon will pit players against each other in secret alliances or an all out fight for survival.
Each Phenomenon can lead to multiple endings. So, even if Players reveal the same Phenomenon multiple times, they will always have a unique experience.
Some Phenomenon are physical, real, threats inspired by classic horror tropes; others explore metaphysical and psychological themes…
Are you ready to open your eyes and experience the phenomenal horror of Coma Ward?
In Coma Ward, players are patients who have awoken in an abandoned, yet still functioning hospital with no memory and no idea of what is happening. Patients must search the hospital for clues and necessities. In their search, patients may find unspeakably terrifying things.
Each time you play, you explore an ever-changing hospital as you search for the clues to your identity and the cause of the environment's unsettling emptiness. Balance your ever worsening terror and neurosis while monitoring your health and physical attributes. Remember to stay close to those who awoke with you because the shadows of the empty hospital can destroy your already fragile psyche. Once all the clues have been discovered, the true horror begins. Players discover what is actually happening and find out who they can trust — if anyone — and how to win.
Each playing is a unique phenomenon that introduces diverse and dynamic rules. Coma Ward is a mature game with themes of violence, absolution, distrust, gore, and traumatic incidence. Player discretion is advised.
Coma Ward plays in two parts:
The Prologue:
Patients will move through the Hospital discovering new Tiles that represent rooms. Some Tiles will affect a Patient’s Health or Terror. Other Tiles will impact the game in other unpredictable ways.
While they explore and search, Patients will discover items that will help them in their frantic search for answers. Items like Clothing and makeshift Weapons will defend you from unseen forces or even other hostile Patients. While Medicine and Food can restore your Health and Focus. Ultimately, Patients are searching for the horrific Clues to what has happened in this hospital. Once all of the Clues have been revealed, the true game objective unfolds…
The Phenomenon:
Upon uncovering the final Clue, the Phenomenon is triggered. Players will then withdraw and open the specified sealed envelope from the box revealing its secret contents telling the story of what is happening and how to win the game.
Some Phenomenon are cooperative, with players racing to escape the hospital or defeat cruel forces. While other Phenomenon will pit players against each other in secret alliances or an all out fight for survival.
Each Phenomenon can lead to multiple endings. So, even if Players reveal the same Phenomenon multiple times, they will always have a unique experience.
Some Phenomenon are physical, real, threats inspired by classic horror tropes; others explore metaphysical and psychological themes…
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