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BGG랭킹
BGG전체 : 11501
WARGAMES : 1944
7.1War of the Suns: The War of Resistance 1937-1945 (2013) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-6000 분
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연령
12+
BGG추천: 21 and up+ -
게임 난이도
4.50 / 5
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디자이너
Leonard To
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Mark Mahaffey, Bruce Yearian
-
인원
게임 소개
(MMP 웹 사이트:)
중국-인도-버마 전선의 전쟁은 항상 베일을 통해 보여진다; 제2차 세계 대전이라는 훨씬 더 큰 분쟁의 후미진 전선으로 인식된다. 그럼에도 불구하고, 이 전쟁은 태평양에서의 연합군의 최종 승리에 결정적이었고, 전후 세계에 미칠 영향에 있어서 더욱 중요했다. 많은 사람들이 세상을 극적으로 바꿀 수 있었을 것이다. 1937년 중국이 항복하고 100만 명이 넘는 일본군이 자유롭게 인도를 점령한다면 어떨까. 플라잉 타이거스나 두리틀의 습격, 진주만도 없을 것이다. 일본이 중국 인력을 동원할 수 있었다면 우리가 알고 있는 세계는 존재하지 않았을 것이다.
태양의 전쟁 (WotS)은 홍콩 출신인 레오나드 토에 의해 20여 년 전에 처음 고안되었다. 1984년 홍콩에서 열린 제1회 워게임 디자인 대회에서 우승을 차지했다. 이 게임은 90년대 초에 업데이트되었고, 지난 3년 동안 다시 광범위하게 업데이트되었다. 많은 일본과 영어 자료뿐만 아니라 최근에 개설된 중국 기록물들을 기반으로 한 독점적인 연구를 제공함으로써 태양전쟁은 지금까지 만들어진 종류의 게임들 중 가장 열심히 연구되고 정확한 게임 중 하나가 되었다.
— "의 제목태양 전쟁()은 중국 국민당과 일본의 국기를 일컫는 말이다. 게임 자체는 1937년 7월부터 1945년 8월까지를 다룬다. 약 1:3,000,000의 지도는 중국 본토 대부분, 버마, 인도의 아삼 지역, 태국과 인도차이나의 일부를 포함한다.
캠페인 게임은 물론 5가지 시나리오가 있으며 일본, KMT, CCP, 영연방 등의 역할을 맡는 1-4인 게임으로 플레이할 수 있다. 게임에서 정치는 지도에 제시된 단위만큼 게임이 어떻게 진행되는지에 필수적인 역할을 할 것이다.
다른 주요 게임 컨셉은 다음과 같다:
HQ 활성화 시스템 - 플레이어는 활성화된 HQ 아래에서 유닛을 이동합니다. 활성화된 HQ의 수는 지휘소와 선정된 HQ의 품질, 중국의 외국 노선과의 단절 여부에 따라 영향을 받는다. 본사의 무작위성과 품질은 누가 먼저 움직이는가에 영향을 미칩니다.
KMT 교체 시스템 - KMT 장치는 3가지 레벨로 구분됩니다. 수입 무기를 가진 정예 부대, 중국인들이 직접 생산한 무기를 갖춘 표준 부대, 그리고 현지에서 찾을 수 있는 것은 무엇이든 간단하게 구매하는 현지 부대였다.
정치적 제휴 시스템 - 각 군벌과 군소 국가는 고유의 본국을 가지고 있다. 그들은 다른 조건 하에서 다른 수준의 다른 선수들과 제휴할 수 있다. 친구는 무작위 또는 역사적인 촉발 사건으로 적이 될 수 있다.
게릴라 시스템 - 게릴라 기지 설치부터 독특한 전투 시스템까지, CCP, KMT, 심지어 영국 플레이어의 게릴라 행동이 최전방만큼이나 활발할 수 있습니다.
선택적 규칙 - 이 게임은 전시의 잔학 행위, 아편 생산, 일본인 협력자와 같은 논쟁적인 주제들을 회피하지 않는다. 그것은 또한 많은 "만약"을 조사하는 "대체 역사" 섹션을 포함하고 있다.예를 들어 스틸웰이 소환되지 않고 대신 모든 중공군을 지휘할 수 있다면?
태양 전쟁 규모:
게임 턴: 3개월
카운터: 육군[카운터에 군단으로 표시]/중국의 경우 사단, 일본과 영국의 경우 사단/브리가드[/서부 연합군]
게임 세부 정보:
플레이어: 1-4
시나리오: 5
복잡성: 보통에서 딱딱함
게임 시간: 5시간 ~ 34시간
태양의 전쟁 구성 요소:
3개의 22&x32&맵시트
1 8-1/2&x11&지도 오버레이
카운터시트 10개(각 카운터 시트에 카운터 표시)
36페이지 규칙집
56페이지 플레이북
8명의 선수 지원 카드
6면 주사위 4개
멀티맨 퍼블리싱의 국제 게임 시리즈 게임입니다.
중국-인도-버마 전선의 전쟁은 항상 베일을 통해 보여진다; 제2차 세계 대전이라는 훨씬 더 큰 분쟁의 후미진 전선으로 인식된다. 그럼에도 불구하고, 이 전쟁은 태평양에서의 연합군의 최종 승리에 중요한 역할을 했다.
시나리오:
미니 시나리오:
분노의 주먹 - 상하이 지역 1937-38
승리로 후퇴 - 창사 지역, 1941-42년 2회전
Double Gamble - 임팔(Burma) 지역, 1944년 2회전
플랜 B - 중국 남부 지역, 1945-46(2회전)
운영 시나리오:
Space for Time - 2개의 지도(North & Central), 5회전, 1937-38
창사 전투 - 지도 2개(북부와 중부), 13회전, 1938-42
이치고 작전 - 1944-1945년 3개의 지도, 6바퀴
캠페인:
특별한 턴 0이 없는 캠페인 게임("과 같은 시작)시간을 위한 공간&인용 시나리오)
중국 전역(버마 미포함) - 0번 또는 1번 턴
버마 전역(중국 제외) - 19세 시작
아담 스타크웨더가 디자인 개발을 맡았고 마크 마피가 게임의 지도를 제공했다. 계산대는 브루스 연어리안이 맡아요
중국-인도-버마 전선의 전쟁은 항상 베일을 통해 보여진다; 제2차 세계 대전이라는 훨씬 더 큰 분쟁의 후미진 전선으로 인식된다. 그럼에도 불구하고, 이 전쟁은 태평양에서의 연합군의 최종 승리에 결정적이었고, 전후 세계에 미칠 영향에 있어서 더욱 중요했다. 많은 사람들이 세상을 극적으로 바꿀 수 있었을 것이다. 1937년 중국이 항복하고 100만 명이 넘는 일본군이 자유롭게 인도를 점령한다면 어떨까. 플라잉 타이거스나 두리틀의 습격, 진주만도 없을 것이다. 일본이 중국 인력을 동원할 수 있었다면 우리가 알고 있는 세계는 존재하지 않았을 것이다.
태양의 전쟁 (WotS)은 홍콩 출신인 레오나드 토에 의해 20여 년 전에 처음 고안되었다. 1984년 홍콩에서 열린 제1회 워게임 디자인 대회에서 우승을 차지했다. 이 게임은 90년대 초에 업데이트되었고, 지난 3년 동안 다시 광범위하게 업데이트되었다. 많은 일본과 영어 자료뿐만 아니라 최근에 개설된 중국 기록물들을 기반으로 한 독점적인 연구를 제공함으로써 태양전쟁은 지금까지 만들어진 종류의 게임들 중 가장 열심히 연구되고 정확한 게임 중 하나가 되었다.
— "의 제목태양 전쟁()은 중국 국민당과 일본의 국기를 일컫는 말이다. 게임 자체는 1937년 7월부터 1945년 8월까지를 다룬다. 약 1:3,000,000의 지도는 중국 본토 대부분, 버마, 인도의 아삼 지역, 태국과 인도차이나의 일부를 포함한다.
캠페인 게임은 물론 5가지 시나리오가 있으며 일본, KMT, CCP, 영연방 등의 역할을 맡는 1-4인 게임으로 플레이할 수 있다. 게임에서 정치는 지도에 제시된 단위만큼 게임이 어떻게 진행되는지에 필수적인 역할을 할 것이다.
다른 주요 게임 컨셉은 다음과 같다:
HQ 활성화 시스템 - 플레이어는 활성화된 HQ 아래에서 유닛을 이동합니다. 활성화된 HQ의 수는 지휘소와 선정된 HQ의 품질, 중국의 외국 노선과의 단절 여부에 따라 영향을 받는다. 본사의 무작위성과 품질은 누가 먼저 움직이는가에 영향을 미칩니다.
KMT 교체 시스템 - KMT 장치는 3가지 레벨로 구분됩니다. 수입 무기를 가진 정예 부대, 중국인들이 직접 생산한 무기를 갖춘 표준 부대, 그리고 현지에서 찾을 수 있는 것은 무엇이든 간단하게 구매하는 현지 부대였다.
정치적 제휴 시스템 - 각 군벌과 군소 국가는 고유의 본국을 가지고 있다. 그들은 다른 조건 하에서 다른 수준의 다른 선수들과 제휴할 수 있다. 친구는 무작위 또는 역사적인 촉발 사건으로 적이 될 수 있다.
게릴라 시스템 - 게릴라 기지 설치부터 독특한 전투 시스템까지, CCP, KMT, 심지어 영국 플레이어의 게릴라 행동이 최전방만큼이나 활발할 수 있습니다.
선택적 규칙 - 이 게임은 전시의 잔학 행위, 아편 생산, 일본인 협력자와 같은 논쟁적인 주제들을 회피하지 않는다. 그것은 또한 많은 "만약"을 조사하는 "대체 역사" 섹션을 포함하고 있다.예를 들어 스틸웰이 소환되지 않고 대신 모든 중공군을 지휘할 수 있다면?
태양 전쟁 규모:
게임 턴: 3개월
카운터: 육군[카운터에 군단으로 표시]/중국의 경우 사단, 일본과 영국의 경우 사단/브리가드[/서부 연합군]
게임 세부 정보:
플레이어: 1-4
시나리오: 5
복잡성: 보통에서 딱딱함
게임 시간: 5시간 ~ 34시간
태양의 전쟁 구성 요소:
3개의 22&x32&맵시트
1 8-1/2&x11&지도 오버레이
카운터시트 10개(각 카운터 시트에 카운터 표시)
36페이지 규칙집
56페이지 플레이북
8명의 선수 지원 카드
6면 주사위 4개
멀티맨 퍼블리싱의 국제 게임 시리즈 게임입니다.
중국-인도-버마 전선의 전쟁은 항상 베일을 통해 보여진다; 제2차 세계 대전이라는 훨씬 더 큰 분쟁의 후미진 전선으로 인식된다. 그럼에도 불구하고, 이 전쟁은 태평양에서의 연합군의 최종 승리에 중요한 역할을 했다.
시나리오:
미니 시나리오:
분노의 주먹 - 상하이 지역 1937-38
승리로 후퇴 - 창사 지역, 1941-42년 2회전
Double Gamble - 임팔(Burma) 지역, 1944년 2회전
플랜 B - 중국 남부 지역, 1945-46(2회전)
운영 시나리오:
Space for Time - 2개의 지도(North & Central), 5회전, 1937-38
창사 전투 - 지도 2개(북부와 중부), 13회전, 1938-42
이치고 작전 - 1944-1945년 3개의 지도, 6바퀴
캠페인:
특별한 턴 0이 없는 캠페인 게임("과 같은 시작)시간을 위한 공간&인용 시나리오)
중국 전역(버마 미포함) - 0번 또는 1번 턴
버마 전역(중국 제외) - 19세 시작
아담 스타크웨더가 디자인 개발을 맡았고 마크 마피가 게임의 지도를 제공했다. 계산대는 브루스 연어리안이 맡아요
(from MMP website:)
The war in China-India-Burma theatre is always looked at as through a veil; perceived as a backwater front of the far larger conflict that was World War Two. Nevertheless, this war was vital to the final Allied victory in the Pacific, and even more so to the impact this war would have on the post-war world. Many “what-ifs” could have dramatically changed the world. What if China had surrendered in 1937 and over a million Japanese soldiers would be free to overrun India. There would be no Flying Tigers or Doolittle's Raid, or even Pearl Harbor. If Japan could have mobilized Chinese manpower, the world as we know it might not exist.
War of the Suns (WotS) was first designed by Leonard To, a Hong Kong native, more than 20 years ago. It won the championship of the First Wargame Design Competition in Hong Kong in 1984. The game has since been updated in the early 90's, and extensively again during the last 3 years. Offering exclusive research based on recently opened Chinese archives, as well as many Japanese and English sources, has made War of the Suns one of the most painstakingly researched and accurate games of its type ever made.
The title of the — "War of the Suns", refers to the flags of Kuomintang China and Imperial Japan. The game itself covers the period from July 1937 to August 1945. The roughly 1:3,000,000 map covers most of China proper, Burma, Assam area of India, and parts of Thailand and Indochina.
There is a campaign game as well as 5 separate scenarios, and the game can be played as a 1-4 players' game-with players taking the roles of Japanese, KMT, CCP, and British Commonwealth. In the game, politics will play as vital a role in how the game progresses as the units presented on the map.
Other key game concepts include:
The HQ activation system - Players move units under the activated HQ. The number of activated HQs is affected by command points, the quality of HQ selected, and whether China is cut off from foreign routes. Randomness and quality of the HQ affects who moves what first.
The KMT replacement system - KMT units are divided into 3 levels: The elite units with imported weapons; the standard units equipped with what Chinese herself produced; and the local units which simply bought whatever they could find locally.
The Political Affiliation system - Each warlord and minor country has its own home territory. They may be affiliated with different players at different levels under different conditions. Friend may become foe with a random or historical triggering event.
The Guerilla System - From the setting up of guerrilla bases to a unique combat system, Guerrilla actions from CCP, KMT, and even British player can be as active as the front line.
Optional Rules - The game does not shy away from controversial subjects such as wartime atrocity, opium production, and Japanese collaborators. It also includes an "alternate history" section that probes into many "what if?" situations, e.g. what if Stilwell has not been recalled, but instead was capable of commanding all the Chinese forces?
War of the Suns Scale:
Game Turn: 3 months
Counters: Army [marked as Corps on counters]/Division for the Chinese; Division/Brigade for the Japanese and British [/Western Allies]
Game Details:
Players: 1-4
Scenarios: 5
Complexity: Medium to Hard
Playing Time: 5 to 34 hours
War of the Sun Components:
3 22"x32" mapsheets
1 8-1/2"x11" map overlay
10 countersheets (176 counters on each countersheet)
36 page rulebook
56 page playbook
8 player aid cards
4 six-sided dice
International Game Series game from Multi-Man Publishing.
The war in China-India-Burma theatre is always looked at as through a veil; perceived as a backwater front of the far larger conflict that was World War Two. Nevertheless, this war was vital to the final Allied victory in the Pacific.
Scenarios:
Mini scenarios:
Fist of Fury - Shanghai area, 3 turns, 1937-38
Retreat to Victory - Changsha area, 2 turns, 1941-42
Double Gamble - Imphal (Burma) area, 2 turns, 1944
Plan B - South China area, 2 turns, 1945-46 (hypothetical)
Operational Scenarios:
Space for Time - 2 maps (North & Central), 5 turns, 1937-38
Battle for Changsha - 2 maps (North & Central), 13 turns, 1938-42
Operation Ichi-Go - 3 maps, 6 turns, 1944-1945
Campaigns:
Campaign game without special turn 0 (same start as "Space for Time" scenario)
Chinese Campaign (without Burma) - starts turn 0 or 1
Burma Campaign (without China) - starts turn 19
Adam Starkweather provided development of the design, and Mark Mahaffey the map for the game. Counters are by Bruce Yearian.
The war in China-India-Burma theatre is always looked at as through a veil; perceived as a backwater front of the far larger conflict that was World War Two. Nevertheless, this war was vital to the final Allied victory in the Pacific, and even more so to the impact this war would have on the post-war world. Many “what-ifs” could have dramatically changed the world. What if China had surrendered in 1937 and over a million Japanese soldiers would be free to overrun India. There would be no Flying Tigers or Doolittle's Raid, or even Pearl Harbor. If Japan could have mobilized Chinese manpower, the world as we know it might not exist.
War of the Suns (WotS) was first designed by Leonard To, a Hong Kong native, more than 20 years ago. It won the championship of the First Wargame Design Competition in Hong Kong in 1984. The game has since been updated in the early 90's, and extensively again during the last 3 years. Offering exclusive research based on recently opened Chinese archives, as well as many Japanese and English sources, has made War of the Suns one of the most painstakingly researched and accurate games of its type ever made.
The title of the — "War of the Suns", refers to the flags of Kuomintang China and Imperial Japan. The game itself covers the period from July 1937 to August 1945. The roughly 1:3,000,000 map covers most of China proper, Burma, Assam area of India, and parts of Thailand and Indochina.
There is a campaign game as well as 5 separate scenarios, and the game can be played as a 1-4 players' game-with players taking the roles of Japanese, KMT, CCP, and British Commonwealth. In the game, politics will play as vital a role in how the game progresses as the units presented on the map.
Other key game concepts include:
The HQ activation system - Players move units under the activated HQ. The number of activated HQs is affected by command points, the quality of HQ selected, and whether China is cut off from foreign routes. Randomness and quality of the HQ affects who moves what first.
The KMT replacement system - KMT units are divided into 3 levels: The elite units with imported weapons; the standard units equipped with what Chinese herself produced; and the local units which simply bought whatever they could find locally.
The Political Affiliation system - Each warlord and minor country has its own home territory. They may be affiliated with different players at different levels under different conditions. Friend may become foe with a random or historical triggering event.
The Guerilla System - From the setting up of guerrilla bases to a unique combat system, Guerrilla actions from CCP, KMT, and even British player can be as active as the front line.
Optional Rules - The game does not shy away from controversial subjects such as wartime atrocity, opium production, and Japanese collaborators. It also includes an "alternate history" section that probes into many "what if?" situations, e.g. what if Stilwell has not been recalled, but instead was capable of commanding all the Chinese forces?
War of the Suns Scale:
Game Turn: 3 months
Counters: Army [marked as Corps on counters]/Division for the Chinese; Division/Brigade for the Japanese and British [/Western Allies]
Game Details:
Players: 1-4
Scenarios: 5
Complexity: Medium to Hard
Playing Time: 5 to 34 hours
War of the Sun Components:
3 22"x32" mapsheets
1 8-1/2"x11" map overlay
10 countersheets (176 counters on each countersheet)
36 page rulebook
56 page playbook
8 player aid cards
4 six-sided dice
International Game Series game from Multi-Man Publishing.
The war in China-India-Burma theatre is always looked at as through a veil; perceived as a backwater front of the far larger conflict that was World War Two. Nevertheless, this war was vital to the final Allied victory in the Pacific.
Scenarios:
Mini scenarios:
Fist of Fury - Shanghai area, 3 turns, 1937-38
Retreat to Victory - Changsha area, 2 turns, 1941-42
Double Gamble - Imphal (Burma) area, 2 turns, 1944
Plan B - South China area, 2 turns, 1945-46 (hypothetical)
Operational Scenarios:
Space for Time - 2 maps (North & Central), 5 turns, 1937-38
Battle for Changsha - 2 maps (North & Central), 13 turns, 1938-42
Operation Ichi-Go - 3 maps, 6 turns, 1944-1945
Campaigns:
Campaign game without special turn 0 (same start as "Space for Time" scenario)
Chinese Campaign (without Burma) - starts turn 0 or 1
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Adam Starkweather provided development of the design, and Mark Mahaffey the map for the game. Counters are by Bruce Yearian.
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