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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 넓은 구역에서 경쟁자들이 바닥에 동그랗게 앉아있는 것이 가장 좋다. 꼬인 '뱀'을 담은 플라스틱 바구니가 선수들의 중앙에 놓여 있다. '뱀'은 한쪽 끝에 플라스틱 머리가 있는, 재질로 덮인 커다란 스프링으로 구성되어 있다. 바구니에는 여러 개의 구멍이 있는데, 그 중 하나는 바구니의 걸쇠를 작동시키고 뱀을 풀어준다.
플레이어는 색칠된 스와미를 선택한 후 바구니 맨 아래에 가장 가까운 위치에 놓습니다. 경기 중에는 자신의 차례가 되거나 경기 중에 자신의 이름이 호명되지 않는 한 스와미에게서 손을 떼지 못하게 되어 있다.
플레이어들은 각각 5개의 뱀 토큰으로 게임을 시작합니다. 차례는 토큰을 '뱀 굴'에 넣고 상대의 이름을 부르며 바구니에 구멍을 누르는 방식으로 이뤄진다.
아무 일도 일어나지 않을 경우, 플레이어는 원하는 시간만큼 차례를 계속할 수 있으며, 바구니를 돌리고, 연속된 홀을 누르고, 매번 상대방의 이름을 부르며, 매번 누르기 전에 스네이크 피트에 스네이크 토큰을 지불한다. 플레이어가 모든 뱀 토큰을 제거할 때마다 보물창고에서 루비와 뱀 구덩이에서 신선한 뱀 토큰 5개를 가져갑니다. 선수는 뱀을 놓아주지 않고 언제든 자신의 차례를 끝낼 수 있다.
만약 뱀을 놓아준다면, 관련 상대는 뱀을 잡아야 하고, 그렇지 않으면 그들은 보물창고로 한 루비를 돌려주거나, 루비가 없다면 뱀 구덩이에서 다섯 개의 뱀 토큰을 가져가야 한다.
뱀이 성공적으로 잡히면, 전화를 건 사람은 상대방에게 자신의 루비를 주어야 합니다. 만약 루비가 없다면, 상대방은 전화를 건 사람에게 그들이 현재 가지고 있는 모든 뱀 토큰을 주고, 그들은 이제 더 이상 뱀 토큰이 없기 때문에, '보물 창고'에서 루비 한 개와 뱀 구덩이에서 새로운 뱀 토큰 5개를 가져간다.
게임 도중 승인되지 않은 시간에 뱀을 잡으려고 잘못 시도하거나 스와미에서 손을 떼면 벌칙이 부과된다. 그들은 각각의 상대편으로부터 뱀 토큰을 받습니다.
5루비를 가진 첫 번째 선수가 승자입니다.
플레이어는 색칠된 스와미를 선택한 후 바구니 맨 아래에 가장 가까운 위치에 놓습니다. 경기 중에는 자신의 차례가 되거나 경기 중에 자신의 이름이 호명되지 않는 한 스와미에게서 손을 떼지 못하게 되어 있다.
플레이어들은 각각 5개의 뱀 토큰으로 게임을 시작합니다. 차례는 토큰을 '뱀 굴'에 넣고 상대의 이름을 부르며 바구니에 구멍을 누르는 방식으로 이뤄진다.
아무 일도 일어나지 않을 경우, 플레이어는 원하는 시간만큼 차례를 계속할 수 있으며, 바구니를 돌리고, 연속된 홀을 누르고, 매번 상대방의 이름을 부르며, 매번 누르기 전에 스네이크 피트에 스네이크 토큰을 지불한다. 플레이어가 모든 뱀 토큰을 제거할 때마다 보물창고에서 루비와 뱀 구덩이에서 신선한 뱀 토큰 5개를 가져갑니다. 선수는 뱀을 놓아주지 않고 언제든 자신의 차례를 끝낼 수 있다.
만약 뱀을 놓아준다면, 관련 상대는 뱀을 잡아야 하고, 그렇지 않으면 그들은 보물창고로 한 루비를 돌려주거나, 루비가 없다면 뱀 구덩이에서 다섯 개의 뱀 토큰을 가져가야 한다.
뱀이 성공적으로 잡히면, 전화를 건 사람은 상대방에게 자신의 루비를 주어야 합니다. 만약 루비가 없다면, 상대방은 전화를 건 사람에게 그들이 현재 가지고 있는 모든 뱀 토큰을 주고, 그들은 이제 더 이상 뱀 토큰이 없기 때문에, '보물 창고'에서 루비 한 개와 뱀 구덩이에서 새로운 뱀 토큰 5개를 가져간다.
게임 도중 승인되지 않은 시간에 뱀을 잡으려고 잘못 시도하거나 스와미에서 손을 떼면 벌칙이 부과된다. 그들은 각각의 상대편으로부터 뱀 토큰을 받습니다.
5루비를 가진 첫 번째 선수가 승자입니다.
This game is best played in a largish area with the competitors sitting in a circle on the floor. A plastic basket containing a coiled 'snake' is placed in the center of the players. The 'snake' consists of a large, material-covered spring with a plastic head on one end. The basket has a number of holes, one of which will activate the latch on the basket and release the snake.
Players select a colored Swami & place it in position at the base of the basket closest to them. During the game, players are not permitted to move their hands away from their Swami unless it is their turn or their name is called during play.
Players start the game with 5 snake tokens each. A turn consists of paying a token into the 'snake pit', calling out an opponent's name and pressing a hole in the basket.
If nothing happens, the player can elect to continue their turn for as long as they want, rotating the basket, pressing successive holes & calling out an opponent's name each time, paying a snake token into the snake pit before each press. Whenever a player manages to get rid of all their snake tokens, they take a ruby from the 'treasure trove' and a fresh set of 5 snake tokens from the snake pit. A player may end their turn at any time without having released the snake.
If the snake is released, the relevant opponent must catch the snake or they are penalized - they must return one ruby to the treasure trove or take 5 snake tokens from the snake pit if they have no rubies.
If the snake is successfully caught, the caller must give the opponent one of their own rubies. If no ruby is owned, the opponent gives the caller all the snake tokens they currently hold and - since they now have no more snake tokens - they take a ruby from the 'treasure trove' and a fresh set of 5 snake tokens from the snake pit.
Any player who erroneously attempts to catch the snake or otherwise removes their hands from their Swami at an unauthorized time during play is penalized. They receive a snake token from each of their opponents.
The first player with 5 rubies is the winner.
Players select a colored Swami & place it in position at the base of the basket closest to them. During the game, players are not permitted to move their hands away from their Swami unless it is their turn or their name is called during play.
Players start the game with 5 snake tokens each. A turn consists of paying a token into the 'snake pit', calling out an opponent's name and pressing a hole in the basket.
If nothing happens, the player can elect to continue their turn for as long as they want, rotating the basket, pressing successive holes & calling out an opponent's name each time, paying a snake token into the snake pit before each press. Whenever a player manages to get rid of all their snake tokens, they take a ruby from the 'treasure trove' and a fresh set of 5 snake tokens from the snake pit. A player may end their turn at any time without having released the snake.
If the snake is released, the relevant opponent must catch the snake or they are penalized - they must return one ruby to the treasure trove or take 5 snake tokens from the snake pit if they have no rubies.
If the snake is successfully caught, the caller must give the opponent one of their own rubies. If no ruby is owned, the opponent gives the caller all the snake tokens they currently hold and - since they now have no more snake tokens - they take a ruby from the 'treasure trove' and a fresh set of 5 snake tokens from the snake pit.
Any player who erroneously attempts to catch the snake or otherwise removes their hands from their Swami at an unauthorized time during play is penalized. They receive a snake token from each of their opponents.
The first player with 5 rubies is the winner.
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